Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Koolituse sildi all

08. aprill 2011, 06:40

Ravimifirma MSD korraldas arstidele koolituseks nimetatud meelelahutusürituse, millel osales salaja ka Äripäeva ajakirjanik.

Täna ilmunud Äripäev paljastas möödunud reede õhtul Tallinnas korraldatud üritustel tegelikult toimunu. Ravimiameti hinnangul võib olla tegemist ravimiseaduse rikkumisega. Amet otsustab pärast Äripäeva käsutuses oleva info avalikustamist, kas ravimifirma suhtes alustatakse menetlust. MSD väitel oli tegemist meditsiiniharidusliku seminariga, millel tutvustati teadusuuringute tulemusi.

Tegelikult toimus aga seminaril MSD müüdava rasestumisvastase vahendi Nuvaring varjamatu reklaamimine. Selline tegevus on ravimiseadusega vastuolus.
Näiteks ei räägitud üritusel praktiliselt üldse ravimiga kaasnevatest ohtudest. Lisaks ettekannetele pakutu enam kui sajale kohale tulnud arstile külluslikult süüa ja juua ning nad said osa meelelahutusprogrammist, mille eesmärk oli Nuvaringi reklaamida.

Ravimifirma: see oli meditsiinihariduslik üritus

Üritusel ise mitte osalenud ravimifirma MSD Eesti juht Konstantin Rebrov väitis hiljem Äripäeva küsimustele saadetud vastustes, et tegemist oli meditsiiniharidusliku seminariga, mis oli kooskõlas kõikide seaduste ja eetikanormidega. "Teadusuuringute tutvustamist ei saa lugeda reklaamiks," ütles MSD Eesti juht Rebrov.

Tema sõnul läks kogu üritus maksma umbes 5000 eurot ja üritusele registreeris end kokku 132 osavõtjat üle Eesti. Günekoloogide transpordi organiseeris MSD. Arstid ei pidanud ürituse eest ise midagi maksma.

Ravimiameti ravimiosakonna juhataja asetäitja Ott Laiuse sõnul on ravimifirma üritus ravimireklaam, mis peab vastama kõikidele ravimireklaami nõuetele. Äripäeva kirjelduse peale lubas Ravimiamet MSD üritust uurima hakata.
"Teie kirjelduse alusel võib eeldada, et rikuti mõlemat ravimiseaduse sätet: ravimiomaduste kokkuvõte ei olnud kättesaadav ning esitatud informatsioon oli kallutatud. Selle hindamiseks on meil aga tarvilik küsida ravimifirma käest üritusel kasutatud materjale,“ ütles Laius.

Reklaam peab olema äratuntav

Kas arst tohib teha oma valdkonna kolleegidele ravimifirma korraldatud seminaril reklaami tasakaalustamata ettekande näol sama ravimifirma tootele?

"Kui ettekanne on peetud eesmärgiga suurendada toote läbimüüki, on tegemist ravimi reklaamiga. Seda isegi juhul, kui teavet esitav isik ei ole ravimi tootjaga seotud ning ei ole saanud tema käest rahalist hüvitist reklaami tegemiseks,“ ütles Laius. „Arstidele ning apteekritele ei ole retseptiravimite reklaamimine iseenesest keelatud, aga sellisel juhul peab reklaam vastama igati ravimireklaami nõuetele, sealhulgas peab olema arusaadav, et tegemist on reklaamiga,“ toonitas Laius.
„Seda, kas ettekanne konverentsil on reklaam või mitte, on küllaltki keeruline hinnata ning selleks peaks olema võimalik seda ettekannet mingil moel reprodutseerida,“ lisas ta.

Möödunud reedel günekoloogidele reklaamitud Nuvaring kuulub haigekassa soodusravimite nimekirja ning sellele kehtib 50protsendiline soodusmäär. 2010. aastal kulus haigekassal Nuvaringi kompenseerimiseks 4,5 miljonit krooni ehk 288 025 eurot.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
12. April 2011, 10:47
Otsi:

Ava täpsem otsing