Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koolituse sildi all

    Ravimifirma MSD korraldas arstidele koolituseks nimetatud meelelahutusürituse, millel osales salaja ka Äripäeva ajakirjanik.

    Täna ilmunud Äripäev paljastas möödunud reede õhtul Tallinnas korraldatud üritustel tegelikult toimunu. Ravimiameti hinnangul võib olla tegemist ravimiseaduse rikkumisega. Amet otsustab pärast Äripäeva käsutuses oleva info avalikustamist, kas ravimifirma suhtes alustatakse menetlust. MSD väitel oli tegemist meditsiiniharidusliku seminariga, millel tutvustati teadusuuringute tulemusi.
    Tegelikult toimus aga seminaril MSD müüdava rasestumisvastase vahendi Nuvaring varjamatu reklaamimine. Selline tegevus on ravimiseadusega vastuolus.Näiteks ei räägitud üritusel praktiliselt üldse ravimiga kaasnevatest ohtudest. Lisaks ettekannetele pakutu enam kui sajale kohale tulnud arstile külluslikult süüa ja juua ning nad said osa meelelahutusprogrammist, mille eesmärk oli Nuvaringi reklaamida.
    Ravimifirma: see oli meditsiinihariduslik üritus
    Üritusel ise mitte osalenud ravimifirma MSD Eesti juht Konstantin Rebrov väitis hiljem Äripäeva küsimustele saadetud vastustes, et tegemist oli meditsiiniharidusliku seminariga, mis oli kooskõlas kõikide seaduste ja eetikanormidega. "Teadusuuringute tutvustamist ei saa lugeda reklaamiks," ütles MSD Eesti juht Rebrov.
    Tema sõnul läks kogu üritus maksma umbes 5000 eurot ja üritusele registreeris end kokku 132 osavõtjat üle Eesti. Günekoloogide transpordi organiseeris MSD. Arstid ei pidanud ürituse eest ise midagi maksma.
    Ravimiameti ravimiosakonna juhataja asetäitja Ott Laiuse sõnul on ravimifirma üritus ravimireklaam, mis peab vastama kõikidele ravimireklaami nõuetele. Äripäeva kirjelduse peale lubas Ravimiamet MSD üritust uurima hakata."Teie kirjelduse alusel võib eeldada, et rikuti mõlemat ravimiseaduse sätet: ravimiomaduste kokkuvõte ei olnud kättesaadav ning esitatud informatsioon oli kallutatud. Selle hindamiseks on meil aga tarvilik küsida ravimifirma käest üritusel kasutatud materjale,“ ütles Laius.
    Reklaam peab olema äratuntav
    Kas arst tohib teha oma valdkonna kolleegidele ravimifirma korraldatud seminaril reklaami tasakaalustamata ettekande näol sama ravimifirma tootele?
    "Kui ettekanne on peetud eesmärgiga suurendada toote läbimüüki, on tegemist ravimi reklaamiga. Seda isegi juhul, kui teavet esitav isik ei ole ravimi tootjaga seotud ning ei ole saanud tema käest rahalist hüvitist reklaami tegemiseks,“ ütles Laius. „Arstidele ning apteekritele ei ole retseptiravimite reklaamimine iseenesest keelatud, aga sellisel juhul peab reklaam vastama igati ravimireklaami nõuetele, sealhulgas peab olema arusaadav, et tegemist on reklaamiga,“ toonitas Laius.„Seda, kas ettekanne konverentsil on reklaam või mitte, on küllaltki keeruline hinnata ning selleks peaks olema võimalik seda ettekannet mingil moel reprodutseerida,“ lisas ta.
    Möödunud reedel günekoloogidele reklaamitud Nuvaring kuulub haigekassa soodusravimite nimekirja ning sellele kehtib 50protsendiline soodusmäär. 2010. aastal kulus haigekassal Nuvaringi kompenseerimiseks 4,5 miljonit krooni ehk 288 025 eurot.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.