Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Zipcar tegi hiilgava debüüdi
Ühendriikides lühiajalist autorenditeenust pakkuv Zipcari täna toimunud IPO-t võib lugeda igati õnnestunuks, kuna aktsiahind kerkis esialgselt hinnalt hüppeliselt ligi 65 protsenti.
Kümne aasta vanuse Zipcari aktsia avahinnaks oli määratud 18 dollarit, kuid investorite huvi ettevõtte vastu on oodatust suurem ning juba keskpäevaks on aktsia kerkinud ligi 65 protsenti 30 dollarini.
Zipcar kogus 174,3 miljonit, mis on 31 protsenti enam kui ettevõte ootas. Saadud tuluga plaanib ettevõte tagasi maksta võlgasid ning laiendada võrgustikku uutesse keskustesse ja ülikoolilinnakutesse.
Investorite nõudlus Zipcari, mis rendib autot kas või üheks tunniks, aktsia järele oli vaatamata madalale kasumlikkusele väga tugev. Eelmisel aastal oli ettevõttel 186,1 miljoni dollari suuruse käibe juures kahjum 14,1 miljonit dollarit.
Zipcaril on enam kui 560 00 kasutajat ning üle 8000 auto Ühendriikides, Kanadas ja Ühendkuningriikides.
Keskpäevaks on ettevõtte aktsiahind jõudnud 18 dollarilt 28.22 dollarini