Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keskkonnasõbraliku turunduse paradoks

    Keskkonnasõbralik- ehk roheline turundus kõlab hästi, kuid on massturundusega võrreldes oluliselt kulukam. Kas tarbija oskab sellest kulutusest lugu pidada?
    Sel kevadel tõime turule uutmoodi kampaania, mis kutsub tarbijaid üles mõtlema ja pöörama tähelepanu oma ökoloogilisele jalajäljele. Kõik selle kampaania materjalid on valmistatud ümbertöödeldud materjalidest - eelmiste kampaaniate plakatid, vanad kliendilehed, kasutatud papp ja kartong. Idee ilus ja heatahtlik, ent osutus oluliselt kulukamaks kui tavapärane kampaania.
    Eestis on keskkonnateadlikkus olnud päevakorras juba kümmekond aastat. Keskkonnahoiu prioriteete väljendavad turundus- ja reklaamisõnumid loodussõbraliku toote või teenuse väljatöötamise, keskkonnasõbraliku ettevõtmise sponsoreerimise, annetuskampaania korraldamise või oma äritegevuse ökoloogilise jalajälje optimeerimisega. Nii ka Rimi - loobusime esimese jaeketina väikestesse kilekottidesse lisapakendamisest, me ostukotid on tehtud ümbertöödeldud materjalidest, kliendilehed on loodussõbralikul paberil, tõhustasime logistikasüsteemi, töötleme ise ümber (aastas ca 2500 tonni) tootepakendeid, vahetame järk-järgult kaupluste tehnilisi seadmeid keskkonnasäästlikumate vastu.
    Kogu loo paradoks aga seisneb selles, et kõige keerulisem osa keskkonnasõbraliku tegevuse juures on "roheline" turundamine. Konkurents sellest ei vähene ning turundusel ja kommunikatsioonil on ettevõtte käekäigus jätkuvalt määrav kaal. Turunduseelarve loovutamine reklaammaterjalide ümbertöötluseks ja taaskasutuseks drastiliselt suuremate kulude hinnaga, mis tuleb kõlapinna mahulise kaotuse arvelt, seab ettevõtte dilemma ette. Kui ettevõtte keskkonnasäästlik tegevus tähendab konkurentsieelist loodusest mittehoolivale konkurendile, siis kelle huve selline tegevus pikemas perspektiivis ikkagi teenib?
    Roheline mantra. Igapäevaelus devalveerib rohelise turunduse mantrat fakt, et toote müüb massidele ikkagi eelkõige hinna-, kvaliteedi ja teeninduse maksimaalselt tarbijakeskne suhe. Tootja või müüja rohelisus ehk keskkonnasõbralikkus on valdava osa tarbijate jaoks siiski teisejärguline.
    Nii püsib tõenäoliselt ka "roheline" turundus veel kaua vaid kommunikatsioonisõnumina, mis suurelt ja värviliselt väliplakatitele ja suure tiraažiga reklaamlehtedele maalitakse. Üleminekuperioodist hoolimata on roheline mõtteviis kujunemas standardiks ja usutavasti jõuab see suhtumine ajapikku ka kommunikatsioonivahenditesse.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.