Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uskumus "lühike kukub alla" sundis nime vahetama

    Ettevõtted ja organisatsioonid peaksid olema identiteedi muutmisega ettevaatlikud ega sellist tõsist sammu vajaduseta ette võtma, arvab Tallinna Ülikooli Balti Filmi- ja Meediakooli kommunikatsioonijuhtimise õppetooli juhataja Ivar Soone.

    Vahel piisab üksnes sellest, kui muudame identiteeti natukene, muudame ära näiteks logo värvi, suurendame piltkujutist või vähendame kirja osatähtsust, rääkis Soone MyConference’i kommunikatsioonikonverentsil „Tagasi pildile. Uus tulemine.“
    Kui muuta markerid, siis ühel hetkel ei võta tarbija muutust vastu, sest tunneb, nagu see ei oleks enam tema oma, tema bränd. Sellise ebaõnnestunud uuenduskuuri näitena tõi Soone Pepsi muutmist Coke’ks.
    Logo ja identiteedi muutmise vajadus võib samas tuleneda ka puhtpsühholoogilistest asjaoludest. Näiteks on praeguseks kindlaks tehtud, et tarbija ei võta vastu lühikesi lennufirma nimesid, sest millegipärast on tekkinud ettekujutus. „Lühike ei lenda, lühike kukub alla.“ Just selle tõttu muutis USAIR oma nime US Airways’iks ning ettevõttel hakkas hoobilt paremini minema, vahendas Soone Eesti kommunikatsioonispetsialistidele muu maailma praktikat.
    Identiteedimuutuse tajus hakkavad mängima kaks aspekti: uudishimu kaotuse suhtes ja kaotushirm. Uuringud on näidanud, et muutuse ulatus mängib rolli, kuid negatiivses võtmes. Kui tarbijale ei suudeta selgeks teha, miks peab vana identiteedi lõhkuma, tekib vastuseis mitte vana muutmisele, vaid hoopis uuele ja seda ei võeta omaks.
    Soone sõnul jagunevad muutused põhimõtteliselt kahe taseme vahel, milleks on korporatiivmuutused või tootemuutused. Korporatiivmuutuste alla käivad ka muutused äriüksustes ja –suundades. Kehtib reegel, et kui midagi läheb untsu põhibrändiga, lähevad untsu ka tootebrändid, rääkis Soone.
    Allpool vahendab Äripäev mõned tema soovitused uueks alguseks ning suuremad ohud identiteedi muutmisel.
    Soovitused uueks alguseks:
    Põhiidee + kaasaegsusSildamine ehk vanade elementide kasutamine uues lahendusesLisasegmentide kaasamineIntensiivne kommunikatsioon ja kaasatusIntegreeritus, näiteks turunduse ja müügiinimeste koostööAktiivne promotsioon, mis tähendab mitte ainult reklaami ajalehes, vaid kohe ka uusi pakkumisi ja pakette.
    Uue tulemise põhilised ohud:
    Lahutatus tuumidentiteedistHuvigrupi dominantsus ehk käitumine vaid ühe huvigrupi soovide järgi, nt suuraktsionäride huvidesSiltide, mitte tähenduste võimPõhimõtte „üks firma, üks hääl“ eiramine, takistuseks saavad erinevad siseidentiteedid
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.