Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parkimisfirma kibe elu Pärnu linnas

    Pärnus linnavalitsus on muutnud parkimistingimusi ning soovib teenida parkimistulu parkimisfirma arvel. 

    Pärnu linnavalitsus otsustas 1. juulil lõpetada halduslepingu EuroPark Eesti OÜga. Seda põhjusel, et väidetavalt on ettevõte rikkunud lepingulisi kohustusi. "Lepingu lõpetamist sellisel moel, nagu Pärnu linn seda praegu teeb, meie ei aktsepteeri. Me oleme üritanud juba üle aasta mõistlikke läbirääkimisi pidada ja lahendusi leida," rääkis EuroPark Eesti OÜ tegevjuht Karol Kovanen.
    "Lepingus on sätestatud, et linnavalitsusel on õigus lõpetada leping erakorraliselt ennetähtaegse ülesütlemisega, kui rikutakse lepingu tingimusi," vastas Pärnu abilinnapea Romek Kosenkranius.
    2008. aastal korraldatud riigihanke tingimustes fikseeriti muu hulgas minimaalne garanteeritud parkimistulu, mis oli 3,5 miljonit krooni (220 000 eurot).
    Kuna linnavalitsus on sellest ajast saadik mitu korda muutnud parkimiskorda ja suurendanud tasuta parkimise võimalusi, peaks EuroPark Kovaneni sõnul maksma üle 1 miljoni krooni (üle 60 000 euro) oma taskust, et täita lepingus fikseeritud summat.
    Europark: kogu tulu läheb linnale. "See on tekitanud olukorra, kus oleme kogu tulu, mida on linnast võimalik teenida, linnale ära maksnud. Siis oleme saanud vastavalt lepingule protsendi enda kulude katteks. Vaidluse on tekitanud see, et sisuliselt on Pärnu linnas aastane parkimistulu, langenud alla 2 miljoni krooni," selgitas Kovanen.
    EuroPark ei saa kuidagi mõjutada parkimistingimusi, sest see on volikogu otsustada. Kovaneni sõnul öeldakse otse, et Pärnu linnas on tasuta parkimine, aga Europark peab ikka maksma 3,5 miljonit krooni.
    Pärnu kasutas oma õigust. Kosenkranius märkis, et lepingu järgi on neil õigus parkimise korras muudatusi teha. Linnavalitsus pidas tema sõnul EuroParkiga selle aasta veebruarini läbirääkimisi ja konsultatsioone, kuid pooli rahuldavat lahendust ei leitud.
    Europarki tehtud analüüs näitas, et parkimistingimuste muutmine linna soovitud moel vähendab tõenäoliselt parkimistulusid kuni 70%, mis on ka juhtunud, märkis Kovanen. EuroParki koostatav õiguslik arvamust kogu temaatika kohta peaks valmima täna.
    Pärnu linn peab praegu läbirääkimisi 100% linnale kuuluva OÜ Pärnu Haldusteenused parkimiskorralduse teenuse võimaliku jätkamise üle. 
    Muudatused, mida tegi Pärnu Linnavalitsus
    Muudatused alates 01.07.2008: 1) kesklinna alal kaotati tasulise parkimise kohustus laupäeval;2) tasuliste parkimiskohtade arv kesklinna alal vähenes 15%;3) ranna alal muutus tasulise parkimise aeg, oli E-P 10.00-20.00, uus aeg E-P 8.00-18.00;4) tasuliste parkimiskohtade arv ranna alal vähenes 30%.
    Muudatused alates 01.06.2009: 1) Pärnu linna elanikele kehtestati 3 kuud kehtiva parkimisloa soodushinnaks 750 krooni varasema 1500 krooni asemel;2) parkimisloale võis hakata kandma 3 erineva sõiduki registreerimisnumbrit, varasemalt sellist võimalust polnud;3) kaotati ranna ala soodusparkla, mille tulu 2008 aastal oli 77 000 krooni;4) kaotati ranna alal kehtiv kahe tunni parkimispilet.
    Muudatus alates 01.09.2009:
    1) kadusid ära 100 parkimiskohta Port Arturi kõrval.
    Muudatused alates 01.06.2010: 1) kesklinna alal kehtestati tasuta parkimise ajaks 60 min senise 30 min asemel;2) odavnesid parkimisload, Pärnu linna elanikule maksab 3 kuu luba 500 krooni (oli 750 krooni), 3 kuu tavaluba maksab 1000 krooni (oli 1500 krooni), 6 kuu luba maksab 1750 krooni (oli 2500 krooni) ja aastaluba maksab 3000 krooni (oli 4500 krooni);3) ranna ala tasulise parkimise aeg muutus E-P 10.00-19.00 (oli E-P 8.00-18.00);4) ranna alal vähendati päevapileti hinda 150 kroonini (oli 200 krooni);5) keskväljaku parklas kehtestati tasuta parkimise ajaks 3 tundi;6) kesklinna ala ühe tunni tasu tõsteti 10 kroonilt 15 kroonini;7) kesklinna alale liideti Vana- Turu ümbrus (E-R 8.00-14.00), lisandus 10% parkimiskohti.
    Autor: Kadrin Karner, Alyona Stadnik
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.