Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Zerply tuleb tõsist mängu mängima

Kadrin Karner 29. mai 2011, 14:23

1. juunil esitletakse Silicon Valley inkubaatoris kosuvat eestlase Taaniel Jakobsi ja tema kolleegide idufirmat Zerply.

Millega täpselt tegemist saab teada Taaniel Jakobsiga tehtud intervjuust:

Kuidas valisite firmale nime? Mida Zerply tähendab?

See on pikk lugu, kuidas me lõpuks nimeni välja jõudsime aga Zerply tuleneb sõnadest serious play (tõsine mäng-tõlkes), mis on esimesest päevast peale olnud motoks sellele, mida me oma firmaga saavutada tahame.

Meie eesmärgiks on ehitada professionaalide võrgustik, mis on täis andekaid inimesi, kes armastavad seda, mida nad teevad. Sest kui sa armastad seda, mida sa teed, kaob piir töö ja mängu vahelt.

Kuidas teil äriidee tekkis?

Alguses oli meie eesmärk veidi teistsugune, kui see on praegu. Tahtsime luua suletud veebikogukonda kõige tähtsamate ametialaste suhete jaoks, mis inimesel on.

Täna ehitame sellele vastupidist võrgustikku – tahame olla kõige avatum alternatiiv, mis olemas. Idee millegi sellise ehitamiseks tuli valikuvõimaluste puudumisest. Tänapäeval on maailma suurim ärivõrgustik LinkedIn, aga kuigi nii Christofer Karltorp (Zerply kaasrajaja-toim.) kui ka mina oleme üle kümne aasta veebis töötanud, ei tundnud me, et sobiksime LinkedIni.

Kui kaua läks aega ideest portaali valmimise ja avamiseni?

Me oleme katsetanud erinevate ideedega nüüdseks üle aasta – ehitanud, ümber ehitanud, maha kandnud – protsess on olnud üsna pikk, kuigi väga hariv. Selle aja jooksul oleme kokku pannud oma meeskonna, kolinud Rootsist Eestisse ja Eestist omakorda Silicon Valley’sse, asutanud USAs firma ja kogunud kapitali.

1. juunil toome Zerply ametlikult avalikkuse ette, aga möödunud aasta lõpust oleme oleme private beta (mitteavalik testperiood-toim.) faasis. Jõudmaks kohta, kus täna oleme, kulus meil poolteist aastat.

Mille poolest olete omasugustest portaalidest üle? Mis teid neist paremaks teeb?

Esimesest päevast peale on meie eesmärgiks olnud võtta professionaalide võrgustikust välja suurfirmalikkus. Ma usun, et see suhtumine eristab meid eelkõige rohkem traditsioonilistest konkurentidest, nagu LinkedIn, Viadeo ja teised. Me püüame olla elulähedane alternatiiv, usume, et nutikad mõtted ei sünni ilmtingimata juhatuse koosolekul, vaid tooreste talentide ja kirgliku suhtumise keskkonnas.

Kellele see portaal mõeldud on?

Zerply on tõesti kõigile. Sa ei pea olema traditsioonilises mõttes professionaal, aga me oleme eelkõige suunatud põlvkonnale, kes kasvab veebiga üles.

Kui palju olete siiani oma ärisse investeerinud?

Esimesed kuus kuud tulime toime omal jõul. Meil Christoferiga olid enne Zerply rajamist oma väikefirmad. Suurem osa rahast tuli alguses Christoferi IT-firmast Rootsis.

Kui palju on investorid investeerinud? Kes on teie suurimad investorid?

Algkapitali on meil kokku umbes 160 tuhande dollari ringis. Suurimad investorid on üks Rootsi investeerimisfirma ja 500 Startup Accelerator, millega ühinesime Silicon Valley’s.

Mida olete investoritele lubanud – kunas nad oma raha tagasi teenivad?

Kõik investeeringud meisse on pikaajalised ja investorid väljuvad sellest projektist koos meiega.

Räägime ka Silicon Valley inkubaatorist. Kuidas sinna sattusite? Mida Silicon Valley inkubaatoris olemine Zerplyle annab?

Selle inkubaatori nimi, millega liitume, on 500 Startup Accelerator ja selle on rajanud kuulus ingelinvestor Dave McClure ja tema algkapitali fond. Oleme olnud Silicon Valley’s nüüdseks aasta ja kuigi oleme loonud head suhted sealsete
investorite ja mõjuisikutega, oleme siiski algajad ettevõtjad ja vajame ametlikku heakskiitu.

Ma arvan, et Dave McClure’i inkubaatoriga ühinemine annab meile suured eelised. Keegi kirjeldas 500 Startup Acceleratorit kui raketti, mis kannab sind väga lühikese ajaga Silicon Valley keskmesse.

Kes on teie firma või teie töötajate jaoks suurkujud, kelle moodi tahaksite olla?

Minu lemmik on hetkel Silicon Valley firma Square ja selle rajaja Jack Dorsey. Nad kavatsevad muuta seda, kuidas me maksame ostude eest offlainis, ja see on äärmisel inspireeriv. Twitter on teine suurepärane näide, see on täielikult teinud revolutsiooni selles, kuidas uudised levivad.

Kas teil on olnud ka mentoreid ehk siis vanemaid, kogenenud ettevõtjaid, kes tasuta või tasu eest on Zerply äriideed arendada aidanud oma nõu ja jõuga?

Meil on tegelikult õnnestunud ehitada Valley’s üsna tugev nõustajate ja toetajate võrgustik. Ametlikult on meil kolm nõustajat, aga neid on kindlasti rohkem ja ei saa unustada 500 Startupi mentoreid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. June 2011, 15:08
Otsi:

Ava täpsem otsing