Meedia kritiseerib Saksa tuumarevolutsiooni

Katri Soe-Surén 01. juuni 2011, 00:00

Ajaleht Wall Street Journal heidab Saksamaa kantslerile Angela M erkelile ette jämedaid poliitilisi, majanduslikke ja ökoloogilisi vigu. Tuumaenergiast loobumine tõstab elektri hinda ja tekitab suuremat sõltuvust Venemaast. Võimalus, et päikese- ja tuuleenergia tuumajaamadest jäänud lünka täita suudavad, pole veel kindel. "Asja iroonia on selles, et füüsikust Merkel oleks võinud ühena vähestest poliitikutest usutavalt selgitada, et kõigil energiaallikatel on riskid ja kulud ning et moodsad tuumajaamad on oluliselt turvalisemad kui Fukushima," kirjutas WSJ.

Austria Wirtschaftsblatt heidab Saksa valitsusele ette silmakirjalikkust. Tuumajaamadest loobumine ei tähenda sugugi tuumaenergiast loobumist, ainus vahe on see, et tuumaenergiat ei toodeta oma riigi piirides. "Energiarevolutsioon on käes. Kahjuks on see räpane," kirjutab Wirtschaftsblatt.

Kantsler Angela Merkel paneb tuumaenergiast loobumise kulud Saksa tarbija õlgadele, kirjutas Bloomberg. 225 euro võrra tõuseb kolmeliikmelise leibkonna jaoks aastas elektri hind, mis tähendab 85protsendilist hinnatõusu võrreldes praegusega. Tööstus seevastu avaldab valitsusele survet, et see teeks hinnatõusus neile erandi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:54
Otsi:

Ava täpsem otsing