Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Premia käive lendas üles
Premia Foods näitas 2011. aasta esimeses pooles häid müüginumbreid.
Ehk isegi muljetavaldavam oli firma selle aasta teine kvartal, kus käive küündis 27,6 miljoni euroni. 2010. aasta teise kvartaliga võrreldes oli kasv vastavalt 29% ehk 6,3 miljonit eurot.
Esimese poolaasta käibekasvust 2,8 miljonit eurot tuli kalasegmendi kasvust, 2,5 miljonit eurot Baltikumis müüdud jäätiselt ning 2,7 miljonit eurot St. Peterburgis müüdud jäätiselt.
Jäätisesegmendis olid edukaimad Eesti ja Läti turg, kus esimese poolaasta käibekasv oli 47% ehk siis tõid need turud vastavalt 1,4 miljonit eurot ja 723 000 eurot lisandunud käivet. Leedus oli jäätisemüügi kasv nimetatud perioodil 12%, mis tähendab 327 tuhande eurost lisakäivet ning St Peterburgi turg andis jäätisesegmendile 2,7 miljonit eurot lisakäivet võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga.
Külmutatud toodete segmendis näitas suurimat kasvu Leedu turg, kus kasv oli 16%, mis tähendas 162 tuhande euro suurust lisakäivet antud turul võrrelduna eelmise aasta esimese poolaastaga.
Kala- ja kalatoodete segment on teinud võimsa käibehüppe, andes esimese poolaastaga 2,8 miljonit eurot lisakäivet, mis tähendab 19%- list käibekasvu nimetatud segmendis.
Sihtturgudest suurima käibekasvu andis Eesti turg, mis andis 2011.aasta esimesel poolaastal 2,6 miljonit eurot lisakäivet, mis tähendas 28%-list käibekasvu. Kasv tuli jäätise ning jahutatud kalatoodete arvelt.
Soome on Premia Foodsi sihtturgudest käibepõhiselt suurim ning poolaastakasv sellel turul oli 10%, mis tähendas 1,3 miljoni euro suurust lisakäivet. Käivet kasvatas uudistoodete turuletoomine maikuu alguses, samuti mitmed edukad kampaaniad Soome suuremates jaekettides esimese poolaasta jooksul.
Venemaa andis esimese poolaastaga 2,7 miljonit eurot lisakäivet ning on 6,2 miljoni eurose poolaastakäibega Premia sihtturgudest kolmandal kohal, sealjuures 2010.aasta esimeses poolaastas kajastuvad selle turu näitajates vaid mai- ja juunikuu tulemused, kuna konsolideerimist alustati 1.maist 2010.
Lätis oli käibekasv esimesel poolaastal 13%, mis andis 678 000 eurot lisandunud käivet. Esimeses poolaastas saavutatud 5,9 miljoni suuruse käibega on Läti Premia sihtturgudest neljandal kohal. Käibekasvu peamine allikas oli edukas jäätisemüük, sealhulgas ka uudistoodete turuletoomine.
Leedu käibekasv oli 14% ja see andis esimeses poolaastas Premiale 622 000 eurot lisakäivet. Leedu on esimese poolaastaga saavutatud 5 miljoni eurose käibega Premia sihtturgudest viiendal kohal.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California