Advokaat: pea konkurentsireeglid meeles ka vabal ajal

Birjo Must 20. oktoober 2011, 12:10

Ettevõtjad peaksid meeles pidama, et konkurentsireeglid tuleb meeles pidada isegi vabal ajal konkurentidega vesteldes ning kui konkurentsireegleid rikkuva tegevuse oht on olemas, tuleb kohe luua tegevusplaan, rääkis Raidla Lejins & Norcous advokaadibüroo vandeadvokaat Tanel Kalaus Äripäeva seminaril „Kuidas tulla toime konkurentsiõigusega?“

„Üldine reegel, millest tasub kinni pidada, on see, et oma otsused tuleb teha konkurentidest sõltumatult. Kui sellest alati kinni pidada, siis oleks käitumisjuhis alati olemas,“ rääkis Kalaus.
 
Näiteks on Kalausi sõnul keelatud kokkulepe, et üks müüb Tallinnas klambreid ja lepib Tartus müüva konkurendiga kokku, et ära sina siia tule, mina ei tule sinna. Sama kehtib ka klientide ning riigihangete jagamisega.

Kalausi sõnul tasub ettevõtjal meeles pidada, et tööjutud jäävad tööaega ja konkurentsireeglid tuleb meeles pidada isegi vabal ajal vesteldes. Lisaks tasub õppida turult mitte konkurendilt. „Kui saad konkurendilt konkurentsireegleid rikkuda võivat infot, siis anna teada, et ärgu enam saatku. Tuleks koostada ühtne vastus, et hiljem tõestada, et tegemist oli ühepoolse rumala lükkega,“ soovitas Kalaus. 

Kirjalikke märkmeid tasub teha nii konkurentidega samal koosolekul viibides kui ka näiteks konkurendi hindade legaalsel viisil kogumisel.

„Tuleb endale aru anda, mis riskid konkurentsireeglite rikkumisega võivad kaasneda - rahatrahvid, vangistus, kahjunõuded, vastavate tehingute tühisus,“ lausus Kalus.
 
Lisaks tuleb advokaadi sõnul teha kindlaks, kas ettevõtte puhul võivad mingid riskid realiseeruda. „Kui on tehtud põhjalik analüüs, siis tuleb hinnata, kas joosta kohe leebustaotlusega konkurentsiameti ukse taha või hoida pead tiiva all ja näiteks lepingulist baasi muuta,“ rääkis ta.

Kalaus lisas, et tasub meeles pidada, et asjaga on kiire, sest sa ei tea, millises faasis võib konkurentsiametis juba uurimine olla. „Tee kindlaks, kes veel olukorrast teadlik on, hinda kõiki riske. Mõtle läbi, kas on mõttekas leebust taotleda,“ soovitas ta.

Tema hinnangul on samamoodi oluline luua tegevusplaan, mida ettevõttes teisiti teha. Suuremal ettevõtjal on tarvis läbi mõelda, kuidas valmistuda ette pressi huviks ja avalikkusega suhtlemiseks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
20. October 2011, 12:21
Otsi:

Ava täpsem otsing