Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Libedus teehooldajaid jalust ei niida

    "Kuna libedusetõrjeks mõeldud soolaga oli vahepeal olukord Euroopas palju kriitilisem kui varem, on mõned soolamüüjad maad, näiteks Saksamaa, kehtestanud piirangud," rääkis ASi Veolia Keskkonnateenused tegevjuht Argo Luude. "Saksamaal lähtutakse põhimõttest, et enne peavad saama oma riigi vajadused rahuldatud ja alles siis lubatakse soola väljapoole müüa."
    Soolalaevad on teel Eestisse. Luude ütles, et ehkki nad jäid soola tellimisega tänavu veidi hilja peale, sest polnud selge, kas nad jätkavad riigihanke täitmist Tartus ja Võrus, saavad nad oma kogused lähiajal kindlasti kätte. "Meie tellitud sool peaks peatselt Saksamaalt laevaga sadamasse jõudma. Ja midagi on meil ka eelmisest hooajast laos alles, nii et meie oleme jäätõrjeks valmis," lisas Luude.
    Lemminkäinen Eesti ASi Ida-Viru osakonna juhataja Olari Vainokivi kinnitusel hakkasid päris paljud Eesti piirkonnad läinud kevadtalvel jooksu pealt end igaks juhuks turvama ehk tegema kõike selleks, et soola lisakoguseid juurde hankida. "Eestisse õnnestus saada mõned soolalaevad ja pea igasse maakonda osteti mõned sajad tonnid juurde," rääkis Vainokivi. "Ja kui kellelgi kolleegidest ikkagi näpud põhjas olid, siis püüdsime võimaluse korral üksteist aidata. Eestis on ju nii erinevad klimaatilised tingimused, et mõnes maakonnas oli asi hullem."
    Tänavapuhastuse ASi juhataja Vello Kingi sõnul püüdsid nad eelmisel talvel soola juurde osta ka inglastelt ja itaallastelt, kuid tulutult. "Lõpuks õnnestus veidi hankida Valgevenest," lausus Kink. Tema andmeil ostsid nad kevadel mitmelt poolt kokku umbes 1000 tonni soola ja nüüd sügisel on lattu jõudnud veel ligi 3000 tonni. "Seda on kokku rohkem kui varasematel aastatel," möönis Kink.
    Ka mitmed teised teehooldusfirmad on tänavuseks talvehooajaks igaks juhuks varunud soola rohkem kui tavaliselt. Kui arvestada, et ka soola müügihind on tänavu kerkinud üle kümne protsendi, tuleb ettevõtetel õige palju raha soola alla kinni panna.
    "See on paraku meie töö halvem pool, et pead paljusid asju tegema igaks juhuks," tunnistas Vainokivi. "Me ei saa oma tegevust kalkuleerides lähtuda ainult majanduslikust otstarbekusest."
    ASi Virumaa Teed juhataja Tarmo Loodi sõnul on hooldelepingud seotud hoolde hinnaindeksiga, mida statistikaamet välja annab. "Hoolde hinnaindeksi tõus ei kata meile näiteks soola kallinemist," tõdes Lood.
    Puudust kätte ei tule. OÜ Lääne Teed juhataja Märt Järviku kinnitusel mingit paanikat ei ole olnud ning soolatarned on nüüdseks lahenenud. "Ehkki Saksamaa määras soolale limiidid, nagu omal ajal tehti defitsiitse kaubaga Nõukogude Liidus, saavad minu teada kõik Eesti teehooldusfirmad nii palju soola, kui nad tahavad," lausus Järvik.
    Suurem osa Eestisse tarnitavast soolast pärineb Saksamaalt ning see sool transporditakse laevadega meie erinevatesse sadamatesse. Saksamaa soolahangetega tegeleb peamiselt teehooldusfirma OÜ Üle, kellega teistel firmadel on kujunenud aastatepikkune koostöö. Üle tegevjuht Priit Post viibib sel nädalal puhkusel ja keegi teine ettevõttest soolateemat ei kommenteerinud.
    Meil soolaga pole probleeme olnud. Eestis on olnud ka suhteliselt stabiilsed talved ja me teame, kui palju meil soola vaja läheb. Ja oleme vajalikud kogused ette ära ostnud. Eeloleva talve soolast on meil pool juba laos. Ostame soola ühe Läti firma kaudu, nemad toovad soola omakorda Valgevenest. Võrreldes eelmise aastaga on Valgevene soola hind tõusnud üle 10 protsendi.
    Neil teehooldusfirmadel, kes mere ääres asuvad, on otstarbekam tuua sool Saksamaalt laevadega.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.