Kuidas tasuta tarkvaraga turundust sihtida?

Janno Kriiska 03. november 2011, 00:00

Lisaks külastatavuse peegeldamisele suudab tasuta analüütikaprogramm Google Analytics täita märksa mitmekülgsemaid ülesandeid. Lihtsusele vaatamata on tegemist võimsa tööriistaga veebilehe efektiivsuse ja e-turundusealase tegevuse tulemuslikkuse mõõtmiseks.

Kui Google 2005. aastal täiesti tasuta kasutamiseks mõeldud veebipõhise analüütikarakenduse turule tõi, ei osatud isegi Google'i korporatsioonis selle nõnda suurt menu ette näha - seda ilmestab asjaolu, et praktiliselt üleöö registreerus veerand miljonit kasutajat, kes sidusid programmiga pea kolmveerand miljonit veebilehte, et neis toimuvat liiklust analüüsida. See viis olukorrani, kus Google pidi mõneks ajaks uute kontode loomist piirama, et ennast selliste masside teenindamiseks paremini ette valmistada.

Iga veebimeister teab, kui oluline on jälgida oma lehel toimuvat. Varem laialdaselt kasutatud serveripõhised analüütikaprogrammid olid enamasti pinnapealsed - suutsid koguda küll suurel hulgal andmeid, kuid nende tõlgendamiseks oli vaja päris palju täiendavaid teadmisi ning ohtralt lisatööd. Google Analyticsi suure menu põhjust võibki otsida (lisaks vabakasutusele) asjaolus, et tegemist on võimeka, kuid samas piisavalt lihtsa lahendusega, mida suudab otstarbekalt kasutada ka keskmiste teadmistega veebimeister.

TLÜ Haapsalu Kolledž jõudis Google Analyticsini seoses uue veebilehe kasutusele võtmisega. Vana leht oli ajale jalgu jäänud ning mis peamine, see oli Google'ile ja ka teistele otsimootoritele raskesti leitav.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    24. November 2011, 19:05
    Otsi:

    Ava täpsem otsing