Google parandas oma otsingumootori efektiivsust

Maarja-Liis Mitri 04. november 2011, 17:52

Google parandas neljapäeval algoritmi, millel põhinevad ettevõtte otsingumootori pakutavad tulemused. Uus algoritm võtab enam arvesse sündmuste ajalist järjekorda, mõjutades ligi 35% kõigist otsingutulemustest, kirjutab The New York Times.

Uus lahenduseeskiri peegeldab üha suuremat konkurentsi internetimaailmas, kus Twitteri ja Facebooki laadsed teenused on harjutanud inimesi katkematu uudisvooga. Kirjeldamaks Google’i sisseviidud muudatusi, võib tuua näite, kus kasutajad trükivad otsingumootorisse väljendi „jalgpalli skoor”. Tihtipeale pakkus Google siis esmajärjekorras tulemuseks kaugemas minevikus toimunud mängude skoore, kuid nüüd peaks süsteem töötama nii, et esimesena ilmuvad just viimati toimunud mängu tulemused.

Kuigi USAs tehakse 2/3 kõigist otsingutest ikka Google’i kaudu, on ettevõte kaotamas oma populaarsust juhtudel, kui vajatakse uudiseid kõige värskemate sündmuste kohta. Siis eelistatakse pigem Facebooki ja Twitterit ning ka Microsofti otsimootorit Bingi, mille tulemused sisaldavad ka levinumate sotsiaalvõrgustike seinapostitusi.

Algoritmi muutmine pole Google’i jaoks midagi erakordset. Seda tehakse ligi 500 korda aastas, kuid tavaliselt mõjutavad muudatused vaid minimaalset osa otsingutulemustest.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. November 2011, 09:52
Otsi:

Ava täpsem otsing