Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Talveks vaheta rehve ja sõidustiili

    Talve saabudes on tark lisaks rehvide vahetusele muuta ka sõiduvõtteid.
    Enne igat talve kerkivad igipõlised küsimused: kas parem on naast- või lamellrehv, kas kulunumad rehvid paigaldada esi- või tagaratastele, kas talverehvid peaksid olema eraldi velgedel? Arvamusi on alati erinevaid, kuid konsulteerides oma ala spetsialistidega, kooruvad siiski teatavad põhitõed, mida tasub endale meelde tuletada.
    Naast või lamell? Kui enamik sõidust kulgeb linnatänaval, võib rahumeeli sõita lamellrehvidega. Kui mõni üksik ekstreemne olukord välja arvata, on tänavad siiski valdavalt lumevabad või soolalörtsised ning neis tingimustes saab hea lamellrehv hästi hakkama. Lamellrehvi lisapluss on madalam müratase ja lisaks ei lõhu see ka asfalti nagu naastrehv.
    Naastrehvi trump on parem haardumine jäise pinnaga ehk ohutum sõit kõrvalistel teedel, mida sageli ei puhastata-soolata ehk kui sellistele teedele tihti asja, tasub naastukrabinat kannatada.
    Arvestama peab veel mõningaid nüansse: näiteks kui autol pole veojõukontrolli, on paigaltvõtt naastrehviga lihtsam, sest lamellrehv tekitab kohapeal ringi käies hetkega ratta alla libeda jää ning sellest jäisest pesast pääsemine võib olla ilmvõimatu.
    Kulunumad rehvid ette või taha? Sellegi üle on vaieldud ajast aega. Mõni väidab, et paremad rehvid olgu vedaval sillal. Ühest küljest on siin tõetera sees, kuid arvestama peab ka seda, et enamikul autodest on tagasilla koormus väiksem ehk esirataste haardumine parem. Niru pidamisega tagarattad võivad sind kõige ootamatumal hetkel üllatada ohtliku külglibisemisega, mistõttu etemad rehvid olgu kõigil esimootoriga autodel ikkagi tagaratastel.
    Talverehvid plekkvelgedele? Parem mitte, ütlevad spetsialistid. Ja mitte seetõttu, et plekkvelg hakkab soolasodis ruttu roostetama, vaid hoopis sellepärast, et läbi niigi umbse ja tihti veel ka ilukilbiga kaetud plekkvelje ei pääse pesulas vesi pidureid teesoolast puhtamaks uhtuma. Sestap hakkab plekkvelgedega auto pidurisüsteem jõudsamalt roostetama kui õhulisemate valuvelgede puhul ning nõuab varem kulukat remonti.
    Mida veel rehvide kohta teada? Rehv haakub teekattega vaid peopesasuuruse kokkupuutepinnaga, mistõttu tuleb talverehvid valida erilise hoolega. Ära kasuta alla 4millimeetrise turvisemustri sügavusega talverehve, sest nende haardevõime pole enam piisav. Lamellrehvi viimased paar mustrimillimeetrit saab edukalt lõpuni sõita kevadel ja suve algul, kuid arvestama peab hulga kehvema pidamisega, kui pakub suverehv.
    Kontrolli vähemalt korra kuus ja lisaks ilma järsul külmenemisel rehvirõhku, sest sellestki sõltub rehvi haardevõime. Kui sõidu ajal tekib vähimgi kahtlus, et rehvidel pole enam piisavalt pidamist, vähenda kindlasti kiirust.
    Äripäeva autorubriik valmib koostöös autoportaaliga Whatcar.ee
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.