Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Hakkamasaamise võti on eksporditurg ja tootearendus

Anne Mere 01. detsember 2011, 00:00

Eile vastas Äripäeva ja Tööstusuudiste küsimustele ASi Rakvere Lihakombinaat juhatuse esimees Anne Mere.

Millist mõju avaldas masu ja mida olete ette võtnud, et säilitada või tõsta ettevõtte kasumlikkust ja konkurentsivõimet lihatööstuse sektoris? Masuaastad 2009-2010 tõid kaasa teatavaid muutusi lihatarbimises - vähenes kogutarbimine ning suurenes odavama hinnaklassi toodete osakaal. Tarbijad muutusid oma ostudes oluliselt ratsionaalsemaks võrreldes majandusbuumi ajaga. Kahtlemata esitasid need muutused väljakutse kõigile lihatööstustele. Minu hinnangul suutsime Rakvere LKs uute oludega edukalt kohaneda. Kärpisime kulutusi, keskendusime põhitegevusele ning suunasime tootearenduse ja müügifookuse nõudlusele vastavalt. Ja eks jätkame samade suundadega.

Mis on praegu teie ettevõtte jaoks kõige olulisem, et püsida suurima ning edukama lihastööstusettevõttena Eestis? Edu tagavad maitsvad tooted ning efektiivne ettevõttesisene töökorraldus. Seda kõike saab saavutada ainultkoos pühendunud professionaalsete töötajatega.

Millistele eksporditurgudele panustab Rakvere lihatööstus kõige rohkem ning milliseid võimalusi näete ekspordi kasvatamisel? Rakvere LK suurimad eksporditurud on Läti ja Leedu, kus tegutsevad meie tütarettevõtted. Kõige suuremat kasvupotensiaali näeme Leedu turul. Praegu ei ole me Baltimaade suurimal turul liidrite hulgas, aga tahame sinna jõuda. Mis puudutab eksporti väljapoole Balti riike, siis ootame müügi kasvu Venemaalt ja Hiinast. Ekspordi kasvatamise märksõnad on sihtturule sobivad tooted ning järjekindel töö edasimüüjate ja klientidega.

Kuidas on Rakveres korraldatud tootearendus - kust saate ideid uuteks toodeteks ja kui tihti konkurendid teie tooteid matkivad? Tootearendus on juba aastaid Rakvere üks prioriteete olnud. Uued maitsed, tooteideed ja pakendilahendused tulevad nii partnerfirmadelt, messidel käies kui ka reisides. Püüame infoleket mõistlikkuse piire vältida, aga kindlat garantiid pole. Viimased aastad on näidanud, et konkurendid kopeerivad kiiresti edukaid maitseid ja pakendilahendusi, mis me turule toome. Arvestada saab ehk kuuekuulise edumaaga, aga siis hakkad tasapisi märkama konkurentide analoogseid mustika, kirsi, metsamarja maitseid. Ühest küljest võiks seda võtta isegi komplimendina Rakvere tootearendusele, kes kenasti suunda näitab.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. December 2011, 09:04
Otsi:

Ava täpsem otsing