Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mercedes vanuritele, BMW noortele?

    Daimler tähistas jaanuaris 125. juubelit, nautides 17 mld eurot suuremat turuväärtust kui BMW-l. Nüüd on edu haihtunud, ka kardab Mercedes-Benz vanurite auto staatust.

    Veel 2007. aastal oli Mercedes-Benzi tootja edu BMW ees 39 miljardit. Seda kaotatud eelist on päris raske taastada, sest nõudlus Mercedes-Benzi vanemate mudelite järele väheneb järjest ning uute ja väiksemate mudelite turule toomisega kaasnevad suuremad kulud.
    Kuigi kahe firma turuväärtused on sarnased, on Daimleri 270 000pealine töötajate armee üle kahe korra suurem kui BMW-l. Esimese eelmise aasta käibenumber oli samas 38% suurem. Daimleri kahanev turuväärtus peegeldab selgelt firma langust luksusautode turul. Lisaks ei köida investoreid firma 24 miljardi eurose aastakäibega veoautode tootmine ega firma osalus Euroopa Lennuki- ja Kosmosetööstusettevõttes (EADS). Viimase on küll Daimler nõustunud maha müüma.
    Daimleri langus on kestnud mõnda aega. Enamik nende kahe autofirma käekäiku jälgivatest analüütikutest soovitab osta autotootjaid. Bloombergi andmeil on Daimleril 43 soovitust, millest 23 on “osta” ja BMW-l on 41st 22 “osta” soovitust. Lisaks sellele peaks keskmise aktsia hinnasihi alusel tõusma Daimleri turuväärtus 49,3 miljardi euroni, mis oleks 8,6 miljardit enam võrreldes BMW hinnasihiga.
    Suurima luksusautode tootja tiitli kaotas Daimler 2005. aastal just BMW-le ja sel aastal on ta langenud juba Volkswageni toodetava Audi järel kolmandale kohale. Daimleri langus on olnud üsna järkjärguline. 2011. aastal oli firma selge luksusautode turuliider, tootes aastaga 233 000 autot rohkem kui BMW ja 390 000 autot rohkem kui Audi. IHS Automotive’i andmeil müüb Mercedes sel aastal 1,23 miljonit autot, jäädes alla Audi 1,24 miljonile ja BMW 1,34 miljonile.
    Kardetakse "vanurite auto" staatust. Enamiku vaatlejate hinnangul on Daimler hätta jäänud Mercedes-Benzi kuvandiga, mis ei tõmba ligi piisavalt noori kliente ega apelleeri väiksemate ja ökonoomsemate autode huviliste sihtrühmale. Seni pole firma väikeautod nagu A-klass populaarsust võitnud ning lisaks on tugevalt kaotatud üliluksuslike autode segmendis, suutmata pakkuda konkurentsi BMW Rolls-Royce’i brändile. Ka teatati läinud kuul, et Maybachide tootmine lõpetatakse.
    Praegu on Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche tähelepanu pööranud Mercedese kasumimarginaali parandamisele, soovides viia selle 2013. aastaks vähemalt 10%ni. Lisaks soovitakse 2020. aastaks haarata tagasi turuliidri positsioon. Turule tuuakse viis uut väikeautot, millega tahetakse käivet kasvatada ja meelitada nooremaid ostjaid.
    Daimleri aktsia kasuks räägib üsna priske dividend võrreldes teiste autotootjatega ja kõrgelt alla tulnud aktsia hind, mis praegu tiirleb 35 euro ümber. Samas on vähenev kasumlikkus teinud firmast kasumi-hinna suhte alusel veidi kallima ettevõtte kui BMW. Olen ise Daimleri aktsionär pärast augustikuist äkklangust, sest suur kukkumine tegi muidu üsna igava aktsia vägagi atraktiivseks. Leian, et kui omada mõne autofirma aktsiaid, siis just Saksa raskekahurväelased on selleks õige valik.
    Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Indrek Kald
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.