Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ristmiku ehitushange annab Gate Tallinnale lootust

    Graafikust maha jäänud Trigon Capitali kaubanduskeskuse Gate Tallinna avamine sai uue lootuse, kuna lõpuks kuulutati välja Topi ristmiku ehitushange.

    Eelmise aasta suvel rääkis Trigon Capitali suuromanik Joakim Helenius, et Baltimaade suurima kaubanduskeskuse Gate Tallinna esimene osa valmib 2012. aasta kevadel. “Järgmise aasta kevadel kaubamaja esimene osa valmis ei saa. See, et me pole graafikus, on peamiselt mõjutatud ristmiku ehituse venimisest,” põhjendas Trigon Capitali kinnisvarainvesteeringute osakonna juhataja Martin Rekor.
    Rekor rääkis, et objektiivsetel põhjustel on nii Trigon Capitali kui ka maanteeameti tegevused natuke rohkem aega võtnud kui planeeritud. “Kuid praegu saame rääkida sellest, et ristmiku ehitus saab ilmselt alguse kevadel ning siis saame ka meie edasi minna. Nii kiires graafikus, kui esialgu prognoositi, me kahjuks liikuda ei jõudnud.”
    Panus ristmiku ehitusse. Rekord selgitas, et Trigoni kohustus oli lõpule viia ristmiku projekteerimine, mis lõpetati sel kevadel, ning osaleda ka ristmiku ühe osa ehituse rahastamisel. Trigon Capitali rahaline osa Topi eritasandilise ristmiku ehituse hankes on umbes miljon eurot. Praeguseks on maanteeamet jõudnud lõpule maade võõrandamistega. Topi sõlme ehituse eelhange avalikustati septembri lõpus ja lõplik hange pandi välja nädal-kaks tagasi. Kui ehituspakkumised laekuvad järgmise aasta alguses ja hinnad vastavad eelarvele, siis saab Topi liiklussõlme ehitamisega edasi minna. “Meie saame oma ehitusplaaniga ja oma arendustega sellest lähtuda,” lisas ta.
    “Uus ristmik peaks valmima 2013. aasta suveks. Meie oleme oma esimese võimaliku avamise selle järgi planeerinud 2013. aasta sügiseks. Kuid see sõltub ka rentnike huvist ja sellest, kas tee valmis saab. Tähtaeg 2013 sügis on kindlam, kuna tee ehitamine on riigieelarves sees, projekteerimine on valmis, maad on omandatud – see süvendab veendumust,” lausus Rekor.
    “Oleme projekti eelarve finantsprognoosidega seal, kus me varem olime, meil mingisuguseid auke ei ole. Meil on väga tugev kapitaliseeritus, samuti projekti ettevõttel Chester Universal OÜ-l. Rahalisi probleeme seal praegu pole,” ütles ta.
    Soome investorid. “Meil on väga tugev Soome investorite taust, kes on selle projekti omanikud. Projektil on kokku üheksa investorit ja Trigon on üks neist. Investoritel ei ole kõigil võrdne osalus, aga projekti kontrollib Trigon Capital koos meie nõukogu liikmetega,” märkis Rekor.
    Tema sõnul sõltub projekti eelarve sellest, mida ehitada, kuid kogumaht on suurusjärgus 200 000 ruutmeetrit. “Ilmselt see kusagile 200 miljoni euro juurde jõuab. See summa investeeritakse etapiliselt ning kogu arendus võib aega võtta 5–10 aastat. Võib-olla veel rohkemgi, seda on praegu veel raske prognoosida,” nentis Rekor.
     
    Mis on mis
    Gate Tallinn
    kinnisvaraarendus Tallinna piiril, Via Baltica ja planeeritava Tallinna ringtee ristmikul.projekti kogumaht hõlmab ligikaudu 240 900 ruutmeetrit, millest enamikule luuakse Baltimaade suurim jaemüügile keskenduv kaubanduskeskus suureformaadilistele jaemüügikontseptsioonidele.Ülejäänud pind võetakse kasutusele lao-, logistika- ja äriruumidena.Keskuse avamine on planeeritud 2013. aasta sügiseks.
     
    Kommentaar
    Aega kulus eeldatust kauem
    maanteeametRistmiku ehitamise eelduseks on tulevase ristmiku aluste maade omandamine ja tehnilise projekti olemasolu. Eeldatust kauem kulus aega maade omandamisele ja ka tehnilise projekti koostamiseks, mille tellija oli Trigon Capital. Ehitusfirma huvi on hanke vastu tavapärane. Hanke eelarve on 9,6 mln eurot ilma käibemaksuta. Objekti ehitusaeg on 15 kuud. Kui lisame siia talvekuud, mil paljusid töid teha ei saa, siis saamegi aja, mis tuleks liita lepingu sõlmimise kuupäevale. Kui mingeid tagasilööke ei tule, on lepinguni võimalik jõuda eeloleval kevadel ning sel juhul oleks valmimisaeg 2013. aasta lõpp.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.