Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

KUIDAS? Hea müügiinimene kujutab endast erilist väärtust

15. detsember 2011, 00:00

Ettevõtete juhtide sõnul on müügiinimesed võrreldes teiste töötajatega erilised inimesed, neisse tuleks panustada, neid motiveerida ning pigem hoida olemasolevaid kui värvata uusi.

“Müügiinimene on väga oluline inimene ettevõttes. Ma ei soovi alaväärtustada teisi, aga müügiinimestesse tuleks aeg-ajalt panustada,” rääkis EMT personalijuht Terje Kuusik BestSalesi korraldatud seminaril “Kuidas leida ja hoida head müügiinimest?”. Ta leiab, et parem hoida ja arendada olemasolevaid töötajaid kui pidevalt uusi otsida. “Tuleks hoida neid, kes teevad head müügitööd. Neile, kes müügitöös head ei ole, tuleks tõsiselt otsa vaadata. Nende töö on väga raske. See inimene peab olema eriline, ta peab olema juba hingelt müügiinimene,” arutles ta.

Tunnustus on vajalik. Kuusiku sõnul on kõikidele inimestele tunnustamine vajalik, mitte ainult naistele, vaid ka meestele. “Tuleks esile tõsta, kas emotsionaalselt või materiaalselt,” sõnas Kuusik.

“Minu jaoks on oluline see, et minu inimesed tunneksid, kui head tööd nad teevad, ning saaks tänuliku tagasiside näol kiita. Juht saab niisama ka piisavalt tähelepanu, aga müügiinimesed ei saa,” rääkis Lindströmi tegevjuht Rain Vääna.

Vääna võtab tööle inimese, kellele meeldib nende juures töötada, samas ei lepi ta keskpäraste inimeste ning tulemustega. “Eelnev töökogemus ei ole oluline, üldised teadmised aga küll, eelistame kõrgharidusega müügiinimesi. Võtame tööle inimesi, kellele me anname ise teadmisi. Me ei usu inimese eelnevasse kogemusesse ning kulutame kuu aega inimese koolitamisele enne, kui ta tööle asub,” märkis ta. Vääna sõnul võtavad nad tööle inimesi, kes on valmis nutma oma tulemuste nimel. See näitab, et ta tahab rohkem.

Leedulane tahab juhiks saada. Värbamisel tuleb arvesta kultuuriliste erinevustega. “Eesti kuulub ikka Skandinaaviasse oma kultuuri ning mõtlemisega. Seega, kui me hakkame välismaale inimest otsima, siis tuleks läbi mõelda, keda me otsime ning miks me teda vajame,” rääkis Microsoft Eesti esinduse juht Rain Laane.

Laane sõnul on mitu võimalust, kuidas leida müügiinimest – kas otsida ise näiteks Linkedini, soovituse või värbamisagentuuri kaudu. Ta soovitas tööintervjuul inimesele mitte öelda, et oled vaadanud tema Facebooki kontot, see on privaatsuse häirimine. Laane sõnul tuleb vahel müügiinimene ise ettevõttesse tööle, aga see sõltub juba ettevõtte mainest ja muudest tingimustest.

Laane märkis, et kultuurilised erinevused mõjutavad värbamist, sest nad mõjutavad töö tähtsust elus võrreldes pere ja eraeluga. Näiteks Leedu on tema hinnangul väga formaalse struktuuriga riik, kus juhi roll on oluline. Leedukate jaoks teeb juht kõik ära ja ka tema auto on oluline. “Kui Leedus müügimeest värvata, siis on leeduka küsimus, mitme aasta pärast ta juhiks saab. Seega peaks Leedus ametikoha reklaamimine käima karjäärivõimaluste ning ametikoha nimetuse kaudu,” sõnas ta.

“Lätis kujuneb väga oluliseks rahaline motivatsioon. Kus seal intervjuud tehakse, siis uuritakse, mis palk on ja kas ületundide eest saab ka lisaraha,” kinnitas Laane. Ta lisas, et ka ametikoha nimetus ja tiitel on oluline. “Kui ma olen salesmanager, siis see annab motivatsiooni juurde,” selgitas ta.

Skandinaavias on pere kõige tähtsam. Rootsi ja Soome on Laane sõnul mitteformaalse struktuuriga. “Kui sa oled 30 ja sul on pea hall, siis on suurem tõenäosus juhiks saada,” rääkis Laane. Rootsis on auto puhul oluline, et juhi ja müügimehe Volvo oleks sama välimusega.

Laane sõnul on Eestis pere pingereas kohal number kaheksa ja töö kohal number üks. Rootsis on vastupidi. Kui kell saab 17, jäetakse töö pooleli, sest on lubatud perega tegeleda, kirjeldas Laane. Lätis on töö teisel kohal ja pere kaheksandal, Leedus on töö kolmandal ning pere viiendal positsioonil.

 

Tasub teada

  • Kuidas leida hea müügiinimene?

1. Võta tööle särav isik Oluline on inimese sära. Kus on fookus, sinna läheb ka energia. Tööintervjuu tekitab tihtipeale inimestele stressi ning kaotab sära. Lindströmi juht  küsib alati oma töötajate käest, kuidas inimene tööintervjuule tuli, kuidas käitus ja kas oli enesekindel.

2. Müü oma töökohta prestiižikalt  Lindströmi  töö on küll mustade tööriiete ja vahetusvaipade pesemine, aga ettevõte müüb seda töökohta alati glamuurselt ning rõhutab, et nende juures töötamine on prestiižne, siit saab hindamatu müügikogemuse ja oskuse müüa tooteid omal ainulaadsel moel.

3. Leia tasakaal Lindström otsib meeskonda kahesuguseid inimesi: ühed on hulljulged, kes on valmis tulemuste nimel väga palju töötama, teades, et vähesed kogemused nõuavad neilt mitu korda rohkem panustamist kui kogenud müügiinimestelt, ja teised on kogenud müüjad, kes saavad nõutud tulemused täis väiksema vaevaga, panustades enam müügitegevuse kvaliteeti.

  • Kuidas hoida head müügiinimest?

1. Motivatsioon tuleb teadlikkusest  Inimest motiveerib see, et kui ta teab kõike oma tööst. Selleks tuleks töötajale pidevalt meelde  tuletada, mis on ettevõtte eesmärgid sellel aastal ja kuul, mis on missioon ja visioon.

2. Juht on ka inimene Töötajaid motiveerib see, et juht on ka inimene, ning neid see, et neil on, kelle juurde pöörduda.

3. Tee töötajatega nende tööd  Proovi oma töötajatega koos teha sama tööd, mis nemad. Töötajate motivatsioon on juhtide käes.

4. Müü töökoht uuesti maha Inimestele on hea, kui neile kord aastas see sama töökoht maha müüa. Tuletada meelde, mis oli see oluline asi, mille pärast nad tööle tulid, ja miks ta peaks veel pikaks ajaks jääma. 

Allikas: Lindströmi OÜ tegevjuht Rain Vääna

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
04. December 2012, 16:20
Otsi:

Ava täpsem otsing