Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
"Baltika kaubamärkidel on potentsiaali"
Baltika uueks müügidirektoriks saanud Andres Kääri sõnul on kaubamärkidel Baltman ja Ivo Nikkolo suur potentsiaal.
Järgneb intervjuu Baltika uue müügidirektori Andres Kääriga.
Kes ja kuidas tööd pakkus?
Pärast mõnekuulist suhtlemist võimalikul koostöö teemadel tegi Baltika grupi peadirektor Meelis Milder pakkumise.
Kui kaua pakkumist kaalusite?
Ei kaalunud kaua. Ma olin selleks ajaks Baltika tegemistega päris hästi kursis ja nagu juba olen öelnud, pean Baltikat kindlasti üheks Eesti ettevõtluse lipulaevaks, kes on suutnud ennast realiseerida ka rahvusvahelistel turgudel – 75% müügist tuleb eksportturgudelt. Ettevõttel on selge siht, mille poole püüelda ning siin on olemas kõik huvitavaks tööks vajalikud elemendid – väljakutse, võimalus rakendada oma aastatega kogunenud teadmisi ja oskusi ning ise midagi veel juurde õppida.
Millised on teie plaanid Baltika müügidirektorina?
Täiendavate müügikanalite kaudu kasvamine ja laienemine on Baltika lähiaastate üks strateegilisi eesmärke. Ettevõte on teinud ära väga suure töö oma jaesüsteemi restruktureerimisel ja efektiivsuse kasvatamisel ning lisaks oma jaevõrgu jätkuvale arendamisele paneb Baltika järgmistel aastatel olulist rõhku just multikanalite arendamisele.
Kindlasti soovin jätkata ja arendada Baltika edukat koostööd seniste peamiste hulgipartneritega. Senine tiim on teinud ära tubli töö ning Mosaici, Ivo Nikkolo ja Baltmani kollektsioonid on müügil Baltikumis, Venemaal, Soomes, mitmetes Kesk-Euroopa riikides ja mujal.
Kui praegu müüakse hulgimüügi kaudu enim Mosaici brändi kollektsiooni, siis näen suurt potentsiaali ka Ivo Nikkolo ja Baltmani müükide kasvatamiseks.
Lisaks on minu eesmärk teha pakkumisi uutele rahvusvahelistele hulgi-, frantsiisi- ja kontsessioonioperaatoritele. Frantsiisi puhul on seni tuntud enim huvi Baltika suurima brändi Montoni vastu, mille rahvusvahelist laienemist ja kasvu toetab ka kevadel avatud e-pood.
Millised eesmärgid olete endale seadnud, milliseid väljakutseid näete? Millised eesmärgid on seatud firma omanike poolt?
Eesmärk on kasvatada Baltika rahvusvaheliselt konkurentsivõimeliste brändide kollektsioonide müüki läbi uute kanalite. Seni on ettevõte olnud edukas eeskätt hulgimüügi osas, mida plaanin kindlasti veelgi edasi arendada. Lisaks on väljakutse viia brändide kollektsioonid uutesse riikidesse ja kauplustesse läbi frantsiisi- ja kontsessioonipartnerite, mis koostöömudelid on täna Baltikas välja arendamisel.
Kas omate ka Baltika aktsiaid? Kui ei, siis kas kavatsete neid ka soetada?
Hetkel ei oma, kuid kaalun kindlasti.
Hea teada:
30. juulist alustas Baltika müügidirektorina tööd pikaajalise kaubanduskogemusega Andres Käär, kes vastutab brändide Monton, Mosaic, Ivo Nikkolo ja Baltman hulgimüügi kasvatamise, frantsiisi- ja kontsessioonikontseptsioonide eest.
Käär on varem töötanud Tallinna Kaubamajas ostudirektorina, kus tema ülesandeks oli ostu- ja logistikavaldkonna juhtimine. Enne seda töötas ta Soome Hackman/Iittala kontsernis nii müügidirektori kui tegevdirektori ametikohal, kus tema ülesandeks oli Ida-Euroopa müügivõrgustiku loomine ja jaekontseptsiooni käivitamine, samuti tütarettevõtte loomine Venemaale, ettevõtte arengustrateegia loomine ja elluviimine.
Baltika on rõivakaubandusettevõte, mis opereerib Montoni, Mosaici, Baltmani ja Ivo Nikkolo jaekette. Baltika opereerib Eestis, Lätis, Leedus, Venemaal ja Ukrainas kokku 106 kauplust.
Autor: Indrek Kald, Joosep Laik
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.