Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus lennukiangaar maksis üle 10 mln

    Sel nädalal alustab Tallinna lennujaamas tööd Air Maintenance Estonia (AME) uus lennukihoolduskeskus, mis maksis 10,5 miljonit eurot.

    Uus angaar kolmekordistab ettevõtte teenindusvõimet ja loob eeldused laienemiseks nii Skandinaavia kui Euroopa turule.
    AME tegevjuhi David Williamsi sõnul võimaldavad vastvalminud angaari maht, uudsed tehnoloogilised lahendused ning ettevõtte meeskond areneda piirkonna juhtivaks lennukihoolduse ettevõtteks.
    "AME võimalik sihturg asub Tallinnast 2,5tunnise lennureisi kaugusel, kuhu lisaks Balti riikidele kuuluvad Põhja- ja Kesk-Euroopa, Suurbritannia, aga ka Põhja-Venemaa. Nüüd, kui meil on senise ühe  teenindusliini asemel pakkuda kolm, oleme atraktiivsed suuremale hulgale lennu- ja liisingettevõtetele," selgitas ta.
    Uue angaari lisandumisega on AME maksimaalne liiniteenindusvõime 72 lennukit aastas praeguse 24 asemel. Lisaks senisele Boeing 737 Classic ja 737 NG tüüpi lennukitele saab AME nüüd pakkuda baasteenindust ka Airbus 320 tüüpi lennukitele. AME teeb ka liinihooldustöid Airbus 320 tüüpi lennukitele, Boeing 737 Classic & NG, Embraer ERJ-170/190, CRJ-900NG ja SAAB 340 lennukitele.
    AME klientide hulka kuuluvad SAS, Austrian Airlines, Easyjet, Norwegian, Ryanair, Lufthansa, Estonian Air ja teised lennufirmad.
    Angaari omanik on Tallinna Lennujaam, kellega AME sõlmis 30aastase liisinglepingu. "Kompleksi valmimine ja käiku andmine kinnitab väga julgustavat tõsiasja, et leidub riskiinvestoreid, kes järjekordse mobiilirakenduse või maailma vallutava netiteenuse asemel söandavad investeerida ka reaalsetesse, käegakatsutavatesse ettevõtmistesse," ütles lennujaama juhatuse esimees Rein Loik.
    "Kõrgtehnoloogiline, suure lisandväärtusega ja äärmiselt konkurentsivõimeline ja suure kasvupotentsiaaliga teenused on just need, mida Eesti majandus vajab," lisas ta.
    Angaari valmimist aitas rahastada investeerimislaenu käendusega KredEx, mille juhi Andrus Treieri sõnul on AME näol tegu hästi toimiva, kõrget lisandväärtust loova ja rahvusvahelises mastaabis konkurentsivõimelise ettevõttega. "KredExi jaoks on oluline pakkuda võimalusi kõrge potentsiaaliga ettevõtete tegevuse rahastamiseks ning mul on väga hea meel, et saame olla AME tegevuse laiendamisel abiks," lisas ta.
    Angaari projekteerimistööd teostas Innopolis Insenerid OÜ ning ehitustööd Merko Ehitus AS. Uue angaari teenindusalale mahub korraga kolm lennukit, ala suurus on ligi 5000 m².
    AMEs töötab täna 200 inimest, kellest 40 asusid tööle viimase aasta jooksul. Ettevõttel on lähemate aastate jooksul plaanis oma töötajate arvu veel 20% võrra kasvatada.
    Air Maintenance Estonia kuulub firmale BaltCap, kes omandas ettevõtte 2010. aastal SASilt. BaltCap on era- ja riskikapitali ettevõte, mis investeerib kasvule suunatud Baltimaade ettevõtetesse ning finantseerib ettevõtete väljaoste.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Baltic Horizoni renditulust kadus kolmandik
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Maris Jesse: hulgifirmad püüdsid meeleheitlikult apteeke endale hoida salakokkulepete pärast
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.