Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elektriautod vallutavad Eesti

    Õige pea jõuab finišisse kogu maailmas vaat et ainulaadne elektriautode laadimisvõrgustiku rajamine, mille tulemusel ei jää Eestimaale n-ö auke, kus ühe laadija juurest teiseni ei jõuaks.

    Eesti on muide esimene riik maailmas, kuhu rajatakse üleriigiline taastuvenergialt toimiv elektriautode laadimisvõrk. Lisaks sellele on Eesti absoluutarvestuses maailmas seitsmes riik registreeritud elektriautode poolest ja autode koguarvuga kõrvutades lausa teisel kohal. Kõike seda arvesse võttes on aeg tõdeda, et elektriautost on saanud  arvestatav ja reaalne aseaine sisepõlemismootoriga sõidukile.
    Ühtekokku paigaldab Elektritsentrum üle Eestimaa 170 elektriautode kiirlaadimispunkti, kusjuures ühe punkti vahemaa teisest ei ületa kusagil 60 kilomeetrit. Lisaks kasutatavale laadimisenergia tasule ei võta automaadid kliendilt n-ö teenustasuna rohkem raha, kui võrgus elektri peale kulub. See koosneb võrgu üldisest elektrikulust ja otsesest energiakulust, st elektrist, mis jõuab autode akudesse.
    Detsembri alguse seisuga oli KredEx rahuldatud 80 elektriauto soetamise toetuse taotlust. Ostetud on kõige rohkem Nissani elektrimudelit Leaf (üle poole taotlustest), teiseks on päris hästi läinud ärikasutuseks mõeldud kaubik Fiat. Nüüd toetab KredEx ka pistik-hüriidide ostmist kuni 1000 euro ulatuses. Toetus sõltub auto aku suurusest, kui palju suudab auto taastuvelektriga läbi sõita. Huvi on nende vastu suur, sest hübriidauto puhul ei pea kasutaja kartma, et järsku akuenergiast üksi ei piisa.
    Kiirlaadimine elektriauto iMiev-i puhul (väike aku) - 0 - 80% võtab soojal ajal umbes 25 minutit, talvel 60 minutit. Suure mahutavusega - Leaf  vastavalt 35 ja 60 minutit, mil saavutatakse täituvus 90%..Uudami sõnul võiksid elektriautode omanikud püüda paigutada külmal ajal oma auto garaaži.
    Tänaseks on elektrit autodesse laetud 2000 korral, so 10 475 kWh (10,5 MWh), 600 Mitsubishi akutäit energiat, korraga laetav keskmine laadimise hulk on umbes 6 kWh. 
    Distants laadijate vahel jääb vahemikku 40-60 km. Käivitatakse ka reaalajas kaardirakendus - enne teele asumist saab vaadata teele jäävaid laadijaid. Aku vastupidamine sõltub ka maastikust - mägine maastik suurendab energiatarvet, samuti sõitmine üle 90 km/h.
    Kodulahenduseks on 10 A laadija, kus  laadimisaeg on pikem. Toetusmeede kestab 2014. aasta lõpuni, kui aga läheb kõvemaks ostmiseks, siis võib see ka varem otsa saada, sest eelarve pole piiramatu.
    Laadimiseks on kolm hinnapaketti
    " Kombineeritud pakett: kuutasu 10 eurot ning laadimiskorra tasu 2,5 eurot.
    " Flex pakett: kuutasu puudub ning laadimiskorra tasu 5 eurot. Laadimise maht ühe korra kohta pole piiratud.
    " Mahupakett: kuutasu 30 eurot ning laadimiskorra tasu puudub. Laadimiste arv ja maht ühe korra kohta pole piiratud. Sisaldab 150 kWh elektrienergiat kalendrikuus, koguse ületamisel on laadimiskorra hind 1,2 eurot.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Priit Kongo: uued majandusmudelid põhinevad tehisarul, võitjad selguvad järgmise aasta lõpuks
Umbes kahe aasta pärast teeb tehisintellekt ära umbes 90% kliendisuhtlusest. Seega kõik organisatsioonid, kellel on palju kliendisuhtlust, peaksid mõtlema, kuidas õpetada tehisintellekt klientidega suhtlema, kirjutab äri- ja tarkvaraarendusettevõtte Net Group juht Priit Kongo.
Umbes kahe aasta pärast teeb tehisintellekt ära umbes 90% kliendisuhtlusest. Seega kõik organisatsioonid, kellel on palju kliendisuhtlust, peaksid mõtlema, kuidas õpetada tehisintellekt klientidega suhtlema, kirjutab äri- ja tarkvaraarendusettevõtte Net Group juht Priit Kongo.
Kohalikud investorid ostsid aprillis enim energeetikaaktsiaid
LHV ja Swedbanki statistikast selgub, et aprillis tehti kõige enam tehinguid energeetika-, pangandus- ja tehnoloogiasektori aktsiatega.
LHV ja Swedbanki statistikast selgub, et aprillis tehti kõige enam tehinguid energeetika-, pangandus- ja tehnoloogiasektori aktsiatega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Tallink seab kasumlikkuse agressiivsest laienemisest olulisemaks
Tallink Grupi 35. aastapäevale pühendatud saate külaline on kontserni juhatuse esimees Paavo Nõgene, kellega räägime juhtimisest – kas regiooni suurima laevandusettevõtte juhtimine on erinev teatri juhtimisest?
Tallink Grupi 35. aastapäevale pühendatud saate külaline on kontserni juhatuse esimees Paavo Nõgene, kellega räägime juhtimisest – kas regiooni suurima laevandusettevõtte juhtimine on erinev teatri juhtimisest?
No ei ole nii kestlikult valus
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Kaja Kallas rääkis ära kõik peale ühe
Euroopa luure hoiatab Vene sabotaaži eest. Lisaks: Xi Euroopa-turnee, luhtunud relvarahu, Scholzi visiit, Leedu valimised ja muidugi Eurovisioon.
Euroopa luure hoiatab Vene sabotaaži eest. Lisaks: Xi Euroopa-turnee, luhtunud relvarahu, Scholzi visiit, Leedu valimised ja muidugi Eurovisioon.