Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Helsingi-Tallinna vahele tunnel"

    Investeerimispankur Joakim Helenius kaitses täna Äriplaanil esinedes tuliselt ideed rajada Tallinna ja Helsingi vahele tunnel.

    „Ma olen suur Eesti patrioot, aga siiski pessimistlik Eesti tuleviku asjus,“ tunnistas Helenius. „Tunneli idee pole küll uus, sellest on palju räägitud, aga ma ei saa aru, miks seda pole tehtud põhiliseks eesmärgiks. Iga kord, kui ma sellest eestlastega räägin, ütlevad nad, et see pole mingi tõsine asi. Aga kui järele mõtlevad, siis leiavad, et see jutt polegi loll.“
    „Eestis kujutatakse ekslikult ette, et kõik maailmas hoolivad Eestist,“ rääkis Helenius. „Robbie Williams käib Eestis ja ütleb intervjuus, et armastab Eestit, aga nädal hiljem ta ju ei mäletagi, et käis siin.“ Eestil on Heleniuse sõnul neli nõrkust: ta on väga väike, ei ole suuri keskusi, pole kapitali (ei raha ega inimeste mõttes) ning pole häid ühendusi.
    „Suuri keskusi ei ole, aga innovatsioon toimub suurtes keskustes,“ rääkis Helenius. „Meil ei ole kapitali, aga ilma selleta on raske kasvada. Ka füüsilist kapitali on vähevõitu. Meil ei ole küllalt kvalifitseeritud spetsialiste, eriti IT-spetsialiste. Tuua tööjõudu Eestisse välismaalt on raske, sest siia on raske tulla: Eesti on kaugel, ei ole häid maantee- ja raudteeühendusi maailmaga. Isegi lennukiga on siia raske tulla, tean seda oma kogemusest."
    Eesti tugevus on Heleniuse sõnul aga hea ettevõtluskliima. „Eesti ei ole madala maksukoormusega riik, aga ettevõtte tulumaksumäär on sobiv,“ sõnas ta. „Riskid, mis seotud uute töötajate palkamisega, on madalamad kui mujal maailmas.“
    Tööjõukvaliteet on Heleniuse sõnul samuti väga hea. „Eesti haridustase ja töötajate oskused, sh keeleoskus on väga head, eriti arvestades, et 20 aastat tagasi oli Eesti veel Nõukogude Liidu osa. Väga hea alus IT-oskuste suurendamiseks, tegemist on haritud elanikkonnaga.“ Helenius tõstis esile ka vähest korruptsiooni ja skandinaavialikku suhtumist töösse. Samuti on hea asukoht, seda Eesti kuigi hästi ära ei kasuta.
    Helsingi-Tallinna tunnel tooks Heleniuse sõnul kaasa ka mõtlemise muutuse. „See tunnel on Eesti jaoks kõige olulisem asi, mis muudab Eesti arengu parameetreid,“ veenis Helenius publikut. Ta tõi eeskujuks Malmö-Kopenhaageni silla, mis avati aastal 2000. Varem, 1980ndail, oli Malmö tema sõnul mahajäänud piirkond. Sild ühendas Malmö palju rikkama ja arenenuma Kopenhaageni piirkonnaga ja asjad hakkasid muutuma ka Malmös. Piirkond on tihedalt lõimunud ja Heleniuse sõnul üks kiiremini arenenud piirkondi maailmas.
    Kõige tähtsam saavutus oleks tööjõu integratsioon. „Saab käia Tallinnast Helsingisse tööle, ilma et peaks sinna kolima,“ selgitas Helenius. „Lihtsam on spetsialiste ligi meelitada, saame kasutada Soome spetsialiste. Eesti teenuste sektor võiks olla aktiivne ka Soomes. Sisseränne Soomest võiks Eesti majandust positiivselt mõjutada.“
    Millegipärast on asjast rohkem huvitatud olnud Soome, märkis Helenius, kuigi kasu võiks sellest rohkem saada Eesti.
    Ettekande lõppedes tekkis diskussioon Heleniuse ja Tallinki juhi Enn Pandi vahel, viimane suhtus Helsingi-Tallinna tunneli rajamise ideesse väga skeptiliselt. Publiku sümpaatia kaldus siiski Heleniuse poole.
    Täismahus ettekanded konverentsilt ilmuvad homme Äripäeva paberlehes.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.