Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hiina raudteefirma juht hukkus, aktsia languses
Hiina suuruselt teise raudtee-ehitusfirma China Railway Groupi president Bai Zhongren hukkus õnnetuses. Tema mantlipärija ees seisab üha kasvav probleem – kuidas saada kätte tehtud ehitustööde eest raha tööstusharus, kus on rekordvõlad ning kus laenukulud on kasvanud, kirjutab Bloomberg.
Ehitusfirma aktsia hind kukkus läinud nädalal Hongkongi börsil 7,4%. Ettevõte teatas 5. jaanuaril juhi hukkumisest ja et nõukogu esimees Li Changijn võtab ajutiselt ettevõtte enda juhtida, kuni leitakse uus president.
Kompanii 2023. aasta dollarivõlakirja tootlus tõusis 9. jaanuaril 5,03 protsendile. Mullu jaanuaris, kui võlakirja emiteeriti, oli tootlus 3,88%.
Hiina peaminister Li Keqiang püüab majanduses võimendust maha võtta. See on aga jätnud Hiina ettevõtted rahapuudusesse, et maksta pankadele ja lepingupartneritele. Viie aastaga on China Railway Groupi kohustused ja nõuded kasvanud enam kui kahekordseks.
„Bai surm taaskäivitas turu mured Hiina raudteesektori suhtes, kus korruptsiooniuurimised on venitanud projekte ja kus kannatatakase massiivse võla tõttu,“ ütles Sun Hung Kai Financiali analüütik Eva Yip. „Aktsia kukkus, kuna puudus täpsem info Bai surm asjaolude kohta ning kuna kardetakse, et tulekul on uued uurimised.“
Hiina on ehitanud kuue aastaga 11 000 km kiirraudteevõrgustiku.
30. septembri seisuga oli ettevõttel 531,6 miljardi jüaani ehk 87,8 miljardi dollari eest kohustusi. Pikaajalise võla suhe omakapitali oli 129% ehk ettevõte on Hang Seng indeksi kolme suurima võlakoormaga firma seas. Intressikattekordaja oli vaid 1%.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.