Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Premia tegi käiberekordi

    Premia Foods teatas eile, et eelmisel aastal kasvas ettevõtte käive 98,9 miljoni euroni, mis on uus rekord. Käibe kasvu aitas vedada kalatoodete valdkond, mis kasvas aastaga veerandi võrra.

    Eelmise aasta kokkuvõttes kasvas käive 14,4%, 86,4 miljonilt eurolt 98,9 miljonile eurole. Käive kasvas kõigis Premia Foodsi ärivaldkondades ja sihtturgudel, välja arvatud Venemaal, kus käibe langus tulenes rubla kursi nõrgenemisest euro suhtes. Suurima panuse Premia 2013. aasta käibe kasvu andsid kalatooted, mille käive kasvas võrreldes eelneva aastaga 8,5 miljoni euro ehk 25% võrra.
    Suurim käibehüpe tuli Soomest, kus kasv oli aasta varasemaga võrreldes 7,2 miljonit ­eurot. Järgnes Eesti 2,4 miljoni eurose käibe kasvuga ning kolmandale kohale tuli Läti 1,7 miljoni ­eurose kasvuga. Baltimaade käibe osakaal Premia Foodsi 2013. aasta kogukäibest oli üle 54%.
    Premia juht Katre Kõvask jääb eelmise aasta müügitulemuste ja kalavaldkonna kasvuga igati rahule. “Premia tegi oma ajaloo käiberekordi ning ka käibe protsentuaalne kasv oli muljetavaldav,” ütles ta.
    Kõvaski sõnul on Premia kalasegmendi peamine sihtturg Soome. “Sealsel turul on seoses jõuludega just neljas kvartal ajalooliselt tugevaim müügiperiood. Eelmise aasta neljandas kvartalis tuligi käibehüpe oluliselt aktiivsemast osalemisest kala ja kalafilee müügikampaaniates ning kasvanud hulgimüügist,” ütles Kõvask.
    Ainukest langust näitas Venemaa turg, kus 12 kuu käive kahanes 2%, 8,7 miljonilt eurolt 8,5 miljonile eurole. Kõvasti sõnul tegeletakse Venemaa turu kasumlikkuse parandamisega, mida on 2013. aasta esimesed kolm kvartalit ka näidanud. “Peterburi turu  neljanda kvartali käivet mõjutas enim rubla kursi nõrgenemine euro suhtes, jäätisemüük kulges samal ajal seal stabiilselt ning plaanipäraselt. Venemaa kehtestatud impordikeeld Eesti toidutootjatele Premiat ei mõjutanud,” ütles Kõvask.
    Premia aktsia reageeris headele müügitulemustele üle 5protsendilise tõusuga, kerkides eile veerand tundi pärast kauplemispäeva algust 5,26 protsenti, 0,76 euroni. See on kõrgeim hind pärast 2012. aasta augustit.
    LHV prognoosib Premia külmtoodete müügile stabiilse kasvu jätkumist. LHV Panga analüütik Joonas Joosti sõnul olid Premia neljanda kvartali müügitulemused palju tugevamad, kui nad ootasid, eriti just kalatoodetel. “Samas ei ole veel teada kalatoodete kasumlikkus, mis omab vast suurimat mõju kogu ettevõtte neljanda kvartali kasumile. Joost meenutas, et 2013. aasta varasemates kvartalites on kalatoodete kasumlikkus olnud väga nõrk. “Kuigi ootame kasumlikkuse paranemist neljandas kvartalis, jääb see ilmselt eelmise aasta tasemest madalamaks. Hinna­sihi muutmise vajalikkust hindame pärast neljanda kvartali majandustulemuste avaldamist veebruaris,” ütles Joost.
    LHV eelduste kohaselt jätkab Premia Foodsi käive kasvamist ka 2014. aastal, kuigi aeglasemas tempos. Kalatoodete müük oli eelmise aasta esimesel poolel tagasihoidlik ning kui sisendhinnad väga järsult ei kasva, siis ilmselt näitab see valdkond 2014. aasta esimesel poolel head kasvu. LHV eeldab ka külmtoodete müügi stabiilse kasvu jätkumist, kuigi aeglasemas tempos. Kõige väiksema kasvupotentsiaaliga on tänavu jäätise müük.
    “Juba neljanda kvartali tulemustes avaldus Vene majanduse ja nõrga rubla negatiivne mõju jäätise müügile. Samuti oli 2013 väga tugev jäätise müügi aasta, mistõttu on võrdlusbaas üsna kõrge,” sõnas Joost. LHV soovitab Premia aktsiat osta ning peab aktsia õiglaseks hinnavahemikuks 0,85–0,95 eurot.
    Suurim panus Premia jäätisemüügist tuli Eestist. 12 kuuga kasvas jäätise segmendi käive võrreldes 2012. aastaga 1,3 miljoni euro ehk ligi 5% võrra.
    2013. aastal oli külmutatud toodete käive 24,2 miljonit eurot, mis on 8% ehk 1,8 miljoni euro võrra parem 2012. aasta tulemusest. Kala- ja kalatoodete müük kasvas neljandas kvartalis kõige kiiremini – 60,4% ehk 6,1 miljonit eurot.
     
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.