Pühapäev 22. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eestlane peab USAs kliendiküti ametit

22. mai 2014, 00:00

Ligi 20 aastat tagasi San Franciscosse sattunud Silver Stoltsen on õppimise ja hüpnotisöörina tegutsemise järel koos abikaasa Piretiga jõudnud püsti panna oma interneti marketingifirma otse selle särava linna südames, aidates veel muul ajal Eesti idufirmadel maailma suurimas majanduses kanda kinnitada.

San Francisco kesklinnas, kõigest pesapalliviske kaugusel San Francisco Giantsi koduväljakust, asub üks omapärane vanaaegne punasest tellisest maja, mis kunagi kuulus raudteedepoole ja kus remonditi ronge. Praegu kubiseb see ajaloolise hõngu säilitanud maja mitmel korrusel idufirmadest.

Üks nurk sellest kuulub Veret Mediale – Silver Stoltseni ja tema abikaasa Piret Saagpaki asutatud marketingifirmale, mis tegeleb ettevõtetele klientide otsimisega (lead generation). Kõrval kontoris askeldavad oma suurte Apple’i monitoride taga insenerid, kes töötavad välja uut mobiilirakendust.

Viib teenuse otsija kokku firmaga. Kuus aastat on Silver koos abikaasaga firmat kasvatanud, mis nüüd on paisunud seitsme töötajani. Tekib aga küsimus, mis see lead generation on ja miks firmad sellist teenust vajavad. “Meie loome sideme teenuse pakkuja ja selle otsija vahel. Me otseselt ei paku firmadele kliente, vaid anname neile võimaluse leida kliente,” selgitab Stoltsen. “Meie valdkond on see, et me teame, kuidas turunduskampaaniaid korraldada ning kellele neid tuleb suunata.”

Ta toob ühe näite: “Kui inimesel on vaja autokindlustust, täidab ta internetis ära ankeedi infoga, mis autoga ta sõidab, milline on ta sõidukogemus jne. Me kogume selle info kokku ja edastame kindlustusfirmale, kes vaatab saadetud andmed üle ja võtab seejärel kliendiga ise ühendust ning teeb talle personaalse pakkumise.”

Kuidas inimene üldse satub sellise ankeedi otsa? Stoltseni sõnul on peamine allikas selleks Google. “Näiteks inimene otsib sõna “autokindlustus”. Sinna kõrvale ilmub meie reklaam, inimene täidab vajaliku info ära, meie müüme selle info edasi kindlustusfirmale ning peagi saab inimene endale hinnapakkumise. Sama mudel kehtib ka teiste teenuste kohta,” lisab Stoltsen.

Otsingumootor on tihtipeale hea seetõttu, et sel juhul on inimesel juba soov konkreetse teenuse järele, märgib Stoltsen. Facebookis ja mujal sotsiaalmeedias ei pruugi inimene konkreetselt otsida seda konkreetset teenust, aga kui ta näeb reklaami, siis ta võib mõelda, et tal on seda vaja. “Meie ülesanne sealjuures on teha kampaania efektiivseks, et kui inimene näeb seda reklaami, siis ta ikkagi otsustab selle toote või teenuse kasuks,” lisab ta.

Facebookis olev info on seejuures väga oluline turustamise seisukohalt, toob Stoltsen välja. “Kui näiteks inimene on oma profiilis märkinud, et talle meeldib tennisemängija Rafael Nadal, siis arvatavasti on ta tennisehuviline. Seejärel saab sellele inimesele suunata juba kõiksugu tennisega seotud reklaame, nagu tennisekursused, -reketid, -riided jne.”

Hüpnotiseerimise kaudu turundusse. Stoltseni tee turunduse juurde sai alguse väga huvitavat ja eriskummalist teed pidi. 2000. aastate esimeses pooles aitas ta inimestel suitsetamisest loobuda. Kui osa kasutab selleks nikotiiniplaastreid, e-sigarette või jumal teab mida, siis Stoltseni salarelv oli hüpnoos. “Niimoodi ma marketingi jõudsingi, et ma reklaamisin enda äri ja jõudsin tõdemuseni, et mulle meeldib sellega rohkem tegeleda kui kliente oma kontoris näha,” ütleb Stoltsen, kelle sõnul seab hüpnoosi tegemise eripära klientide vastuvõtmisel omad piirangud äri kasvatamiseks, olgugi et inimeste aitamine pakub hea enesetunde.

Loob idufirmat. Suveks Eestisse kontakte otsima tulev Stoltsen vabal ajal lihtsalt niisama ei passi. 2000. aastate keskel juhtis ta kuus aastat San Franciscos Eesti Seltsi ja praegu osaleb ta Stanfordi ülikoolis idufirmade loomise kursusel, mille raames üritab püsti panna enda idufirmat, mille nimi on FundMatcher.

“Me loome idufirmat, mis ehitab platvormi hõlbustamaks mitte-MTÜdel raha kaasata. Eks aeg näitab, kui tõsine ettevõtmine sellest tuleb. Praegu on vara öelda, kas sellest saab suur ja edukas firma,” jääb Stoltsen väljavaadete suhtes tagasihoidlikuks.

Tasub märkida, et samast kursusest kasvas välja tuntud suhtlemisrakendus Snapchat, millele Facebook tegi mullu 3 miljardi dollari suuruse ülevõtmispakkumise.

  • Toeks USAsse pürgijatele

Silver Stoltsen on seotud ka Eestist pärit idufirmadega. Paar aastat tagasi sai Eestis laiemalt tuntuks reklaami alal tegutsev Mati Otsmaa, kui Eesti Ekspress kirjutas tema koostööst 1980. aastate alguses Apple’i kaas­asutaja Steve Jobsiga. Otsmaa oli just see mees, kes aitas luua Apple’i esimesed raadio- ja telereklaamid.

Praegu elab ja tegutseb Otsmaa San Franciscos ning aitab koos Stoltseniga Eesti idufirmadel USAs läbi lüüa. “Matiga praegu aitame paari Eesti idufirmat, kes tahavad USA turule tulla, nende reklaamistrateegia väljatöötamisel. Me oleme juba kaks aastat seda koos teinud,” ütleb Stoltsen, kuid ei soovi idufirmade nimesid esialgu avaldada.

Stoltseni sõnul nõustavad nad firmasid, kuidas USAs kliente leida, millised on kultuurilised iseärasused, kuidas oma äriideed müüa jne. “Töötame nende jaoks välja üldise strateegia,” selgitab ta.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. May 2014, 18:54
Otsi:

Ava täpsem otsing