Laupäev 25. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Täisteenusliising hoiab tööjõudu kokku

26. mai 2014, 17:56

Auto täisteenusliising on mõistlik valik ettevõtjale, kes ei taha firma masinapargi eest hoolitsemiseks oma töötajate aega kulutada. Eelisteks on ka lai lisateenuste valik ja võimalus auto lihtsalt tagastada, kirjutab 27. mai logistika rubriik.

Kaheksa aastat lühirenditurul tegutsenud ­Hansa Gruppi kuuluva Hansarendi masinapark koosneb ligi 180 autost. Juhatuse liikme Argo Rebase sõnul on eesmärk jõuda paari-kolme aastaga 1000 autoni. “Hansarent laieneb uude turusegmenti – täisteenusliisingu ja pika rendi turule. Soovime täisteenusliisingu turu unest üles äratada.”

Täisteenusliisingu sihtgrupp on äriettevõtted, kel pole mõistlik autosid omada, vaid neid rentida või liisida. “Oleme kliendiga kaasas alates ­autode soetamise algfaasist. Aitame välja selgitada, milliseid masinaid on mõistlik liisingusse võtta, milline on eeldatav läbisõit ja milliseid teenuseid on reaalselt vaja: kas lepingu järgi on kasutada asendusauto, kes käsitleb kindlustusjuhtumeid ja korraldab hooldustöid,” rääkis Rebane.

Ta lisas, et on hea, kui ettevõte peab läbisõidu­statistikat, kuna auto igapäevakulu sõltub sellest. 

Klient määrab ise hinna. 2001. aastast pakub teenusliisingut Rentest, mille autopargis on ligi 800 masinat. Firma pakub täisteenusliisingut, pikaajalist autorenti ja autopargi haldusteenust kõigis Balti riikides. “Kõik meie teenused on sisuliselt täisteenusliising,” selgitas ettevõtte tegevjuht ja juhatuse esimees Andrus Valma.

Teenus algab kliendile auto valimisega. Näiteks tuleb klient sooviga, et ühe auto kohta ei kuluks rohkem kui 400 eurot. “Meie pakume välja variandid, mida selle eest saab, vastavalt kliendi soovile kas kilomeetri hinna põhjal või kuumaksumusena,” rääkis ta.

Hinna kujunemisel on palju tegureid alates ­auto hinnast, jääkväärtusest, kindlustusest ja lõpetades lisateenustega. Lepingute tähtaeg algab ühest aastast, lühemat aega väga ei soovita.

Valma märkis, et täisteenusliisingu pakkujaid turul väga palju ei ole. “Tõsisemad konkurendid on ALD Automotive, Avis ja Hansarent. Euroopas on täisteenusliising väga laialdaselt kasutusel ja usun, et teenus levib tulevikus üha enam ka ­Eestis,” ütles ta.

Populaarseim Škoda. Autopargi kujundamisel arvestab Rentest markidega, mis on ka üldisel turul menukad. Praegu on enim kasutusel Škodad, järgnevad Toyota ja Volkswagen.

Rentesti kliendibaasist moodustab pea 30% riigisektor, rahvusvahelisi ettevõtteid, kes vajavad teenust üle Baltimaade, on ligi 40%. Ülejäänud on kohalikud väike- ja keskmised ettevõtted.

Rentesti täisteenusliisinguga on 25 autot kasutusse võtnud Tele2. Need on Škodad ja Volkswagenid, mida kasutavad võrguehitajad ja -hooldajad ning müügiinimesed.

Tele2 hankejuht Anu Neemelo ütles, et sõidukitel on kolmeaastane garantii, mis võimaldab kontrollida sel ajal tekkivaid hoolduskulusid. “Läbisõit sõltub sõiduki sihtotstarbest. Suurim läbisõit on võrguhoolduse ja -ehituse sõidukitel, mille puhul ostame 145 000 km läbisõidu õiguse. Mõne juhtkonna kasutuses oleva auto läbisõit on vaid 60 000 km aastas,” ütles ta.

Teenusleping sisaldab peale finantseerimise, kasko- ja liikluskindlustuse ning korralise hoolduse pea lõputu hulga lisateenuseid: asendus­auto kuni 14 päeva iga juhtumi kohta; toomine-viimine tehnohooldusesse, remonti ja rehvide vahetusse; kütuse krediitkaart; täiendavad talve- ja suverehvid; arvete administreerimine; rehvivahetus ja ladustamine; ööpäevaringne hädaabi; kindlustusjuhtumite käsitlemine ning kindlustuspoliiside kehtivuse jälgimine.

Teenusele lisaks ka praamipiletid. Neemelo sõnul on täisteenusliisingu eelis see, et autodega tegelemiseks pole ettevõttel vaja inimest palgal hoida.

Praegu tegeleb Tele2 meeskonnas autode vahendamisega ainult üks inimene ning sellele kuluv aeg on vaid väike osa tema tööajast.

“Täisteenusliisingu osutaja vahendab meile ka praamipileteid, mille eest tasume kuu lõpus arvega. See on Tele 2 jaoks mugav võimalus, kuna meie mastid asuvad ka saartel ning võrguhoolduse tiimil pole vaja praamipiletit kohapeal osta,” ütles Neemeo. Ta lisas, et täisteenusliisingu puhul on väga lihtne ka autot tagastada – tuleb vaid kolm kuud ette teatada.

Hansarendi täisteenusliisingu klientide hulgas on nii suuremaid ettevõtteid kui ka väikeettevõtte juhte. Suurfirmad liisivad autod peamiselt oma müügimeeskondadele, väikeettevõtjad ei soovi oma põhitöö ajast ise auto remondi ja muu sellisega tegeleda.

Mõistlikum kui auto ostmine. Metalli ostu ja müügiga tegelev Baltmet Group võttis Hansarendist ­auto kasutusse paari kuu eest. “Võtsime ka teistelt firmadelt pakkumisi, ent Hansarent oli ­ainus, kes tuli vastu meie soovile soetada just Honda ­CR-V. Hind oli mõistlik ja me ei näinud vajadust oma margieelistust muuta,” rääkis projektijuht Reino Rass. Algul uuriti auto rendivõimaluste kohta, ent kui firma pakkus välja täisteenusliisingu variandi, valiti see.

Argumendina, miks valiti just kolmeaastane teenusliising, mitte auto ost, nimetas Rass võimalust auto probleemideta tagasi anda, kui selleks peaks vajadus tekkima.

Rass tunnistas, et kaaluti mõlemat varianti. ­“Pigem oleme nõus 100 eurot lisaks maksma, et mitte vaevata oma pead kohustustega, mida ­auto pidamine nõuab. Praegu on abi vaid ühe telefonikõne kaugusel: tullakse, võetakse auto, vahetatakse õlid, rehvid, tehakse hooldus, vajadusel saame kasutada kokkulepitud päevade ulatuses asendusautot,” ütles ta.

Rebane ütles, et klientide vajadused on väga erinevad. “On ka neid, kel on autot vaja vaid mõni kord kuus ning seepärast pole mõtet autot osta. Siis on võimalik seda meilt rentida. Pika rendi teenus on mõistlik siis, kui ettevõttesse tuleb ajutiselt tööle välisspetsialist,” selgitas Rebane. “Meie pakutavad autopargi lahendused on nagu mõistliku hinnaga rätsepaülikond,” lisas ta.

Leping sõlmitakse kolmeks aastaks. Rebase sõnul on täisteenusliisinguga läbisõidud tavaliselt suuremad, kui sõiduki garantiitingimustes sätestatud. Arvestada tuleb ka kulumaterjalidega.

Alustava firma või väikeettevõtte puhul on tulnud ette, et algselt antakse auto kuueks kuuks rendile ning kui maksedistsipliiniga on kõik korras ja majandusnäitajad positiivsed, sõlmitakse pikaajalisem täisteenusliisingu leping.

“Täisteenusliisingu hulka kuuluvad auto soetamise finantseering, kasko- ja liikluskindlustus, lisaks on soovitatav ka kindlustusjuhtumite käsitlus, ööpäevaringne hädaabi kohalekutsumise teenus. Viimise-toomise teenus säästab töötajate ­aega ning pole vaja ise hooldusesse sõita,” lausus Rebane.

Kommentaar

Teenuslepinguga tuleb odavam

Martti Helm, Hilti Eesti OÜ juhatuse liige

Meil on Baltimaades Rentestiga kasutusel ligi 40 autot, neist Eestis kümmekond. Kogemus täisteenusliisinguga on olnud väga positiivne, meil läheb juba kolmas ring. Kuus aastat oleme lepingud sõlminud praeguse partneriga, kes toona pakkus odavaimat hinda ning suutis tagada teeninduse kogu Baltimaades.

Enamik autodest on ­Škodad, nendega sõidab ka juhtkond. Hoolduse ja teeninduse poole pealt on meil täisleping, asendusautod kaasa arvatud. Kui rehvivahetused, hooldused kokku arvestada, on see aasta lõikes päris suur kulu – teenuslepinguga tuleb odavam. Avariide puhul helistame koostööpartnerile, kes on kohal ka kindlustuses või remonditöökojas, et kahjud koos üle vaadata ja vastavalt olukorrale õige otsus vastu võtta. 

Mis on mis

Täisteenusliising

Võimalik valida laia teenuspaketi hulgast, mis pannakse kokku kliendi soovide järgi.

minimaalne pakett

Finantseerimine, liiklus- ja kaskokindlustus, 24 h teeninduskeskuse teenus, hooldused vastavalt läbisõidule, arvete administreerimine.

Lisaks võimalik valida

Hoolduse ja remontide organiseerimine, rehvivahetus ja hoiustamine, lisarehvid kogu rendiperioodiks, too-vii teenus, lisagarantii, täiendavad kulumaterjalid, asendusauto, kütuse sooduskaart, autokahjude käsitlemine, GPS lahendused ja sõidupäevik.

Eelised

Lihtne eelarvestamine ja kulude kontroll. Ühes kuumakses sisalduvad kõik autoga seotud kulud (võimalik valida erinevate hädavajalike ja mugavusteenuste vahel).

Kindel koostööpartner. Lahendab olukorrad, kui auto vajab hooldust, rehvivahetust, tehnilist ülevaatust, tekkinud on tehniline rike või avarii juhtum.

Sõiduvahend on alati tagatud. Auto hoolduse, tehnilise rikke või avarii korral saab asemele samaväärse asendusauto.

Maksed on tegevuskulu ning ei kajastu bilansis kohustusena.

Sõiduki tagastamine on paindlik. Vajadusel saab sõiduki tagastada enne liisingperioodi lõppu.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
26. May 2014, 18:01
Otsi:

Ava täpsem otsing