Kuidas siseneda uuele turule?

02. juuni 2014, 00:00

ManSysi juhatuse liige ja Institute of Exporti esindaja Niel Hoskins soovitab enne välisturule sisenemist otsida endale sihtriigis kogemustega ettevõte, kes oskaks turu kohta nõu anda.

Niel Hoskins rääkis konverentsil “100 ideed: Nutikalt uuele turule”, et edukaks uuele turule minekuks tuleks teha palju eeltööd. Uurida välja, milline on see turg, kuhu soovitakse siseneda, ja kaardistada konkurentettevõtted. “Soovitan suhelda inimestega, kes on selle maa ettevõtjatega koostööd teinud, siis on nendega kergem suhteid luua. Erinevatel riikidel on erinevad traditsioonid, mida peab kindlasti silmas pidama,” rääkis Hoskins.

Hoskins rõhutas, et väga tähtis on pühendumine, seda tuleb teha igal võimalikul tasandil ning tasub panustada aega ja ressursse. Samuti peab toode sihtturule sobima ning ka pakend peab olema kohandatud välisturule sobivaks.

“Ettevõtte kodulehel on välisturule sisenemisel väga suur osa, sest tänu sellele on võimalik saada igalt poolt tähelepanu,” märkis ta. Koduleht peab olema tehtud tipptasemel ja nägema hea välja. Hoskins tõi näiteks, et kui soovitakse siseneda Suur­britannia turule, tuleb kindlasti  kasutada Briti inglise keelt, mitte Ameerika oma, sest viimane teeb Suurbritanniasse sisenemise väga keeruliseks.

  • Läti kosmeetikatootja võttis uutel turgudel appi frantsiisid

Läti looduskosmeetika ettevõtte Attirance jaoks oli kõige lihtsam viis uutele turgudele laienemiseks leida endale frantsiisiettevõtteid.

Attirance juhataja Martins Jaun­zems rääkis konverentsil, et aastaid tegutsesid nad ainult hulgimüügiettevõttena. Ent viis aastat tagasi avastas Attirance, et on võimalusi lisada oma toodetele lisaväärtust, ning see võetigi eesmärgiks. Selleks, et ka teised saaksid nende kosmeetikat müüa, hakati pakkuma frantsiise.

Praegu tegutseb Attirance 49 riigis, frantsiisid on neil 15 riigis, muu hulgas Hiinas, Lõuna-Aafrikas, Austraalias, Venemaal, Saudia Araabias, Soomes, Mehhikos, Angoolas, Türgis ja Lätis.

“Väga raske oli leida esimest partnerit,” meenutas Jaunzems, “aga kui frantsiislepinguid on juba mitu, siis saab öelda, et oled selles vallas tugev.” Ta lisas, et kui nad alles frantsiisilepingutega alustasid, siis selgus, et Läti kohalikel konsultantidel ei olnud selles vallas kogemust. “Nad saatsid meile väljavõtteid raamatutest,” selgitas ta. Siis otsustati kaasata väliskonsultandid, kes on varem frantsiisiga tegelenud, ja see oli õige otsus.

Jaunzemsi sõnul suhtlevad nad oma partneritega väga tihedalt. “Tuleb toetada häid ideid ja innustada inimesi neid looma,” ütles ta. Hea võimalus uute  kontaktide loomiseks on osaleda foorumitel, näitustel ja messidel ning anda endast märku erinevatele assotsiatsioonidele.

“Otsustasime umbes aasta tagasi luua kaupluse kõrvale ka spaa, mis on väga edukas. Hiljuti otsustas sama teha ka meie Austraalia partner, kellel läheb samuti väga hästi,” rääkis Jaunzems uute ideede arendamisest.

Tema sõnul on kaubanduse puhul oluline eelkõige asukoht, sest kui kauplusele ei valita ­õiget asukohta, ei pruugi see pingutustest hoolimata edukas olla. Lisaks soovitas ta leida endale kindel nišš, milles tugev ollakse, ja sellele kindlaks jääda. “Kuigi kosmeetikat on turul väga palju, on väga tähtis kuidagi oma toodetega eristuda,” märkis ta.

 

Pane tähele

  • Välisturule minnes kasuta enda reklaamimiseks erinevaid kanaleid

Kasuta sotisaalmeediat. LinkedIn’i kaudu on võimalik saada potentsiaalseid koostööpartnereid.
Tutvusta oma toote unikaalsust.
Kasuta tuntuse suurendamiseks auhindu, mida oled võitnud, ning näita neid avalikult enda kodulehel. Mida prestiižsem ja hinnatum auhind on, seda parem.
Loo ühisettevõte, sest see aitab vähendada riske. Ole partneriks suurele ettevõttele, kes turul juba tegutseb.
Erinevad sündmused (nt spordiüritused) on hea võimalus tutvustada oma toodet.

Allikas: Niel Hoskins

 

 Pane tähele

  • Kolm soovitust edukaks maailmavallutuseks

1. Ole frantsiisipartnerile  eeskujuks.

2. Ole kindel, et valid õige partneri, kui astud pikaajalisse suhtesse.

3. Usalda oma partnerit, kuid ära kunagi unusta kontrollida tema aktiivsust.

Allikas: Martins Jaunzems


Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. June 2014, 19:54
Otsi:

Ava täpsem otsing