Pane maja firmat reklaamima

14. juuni 2014, 07:35

Oma hoone katmine firma sümboolikaga garanteerib positiivse tähelepanu, kinnitavad eri valdkondades tegutsevad ettevõtjad kinnitavad kui ühest suust.

Teiste omasuguste seast silma paistmiseks on lihtsamaid lahendusi kui kommertskanalites reklaame tellida. Näiteks hoone firma sümboolikaga ehtimine võib olla investeering, millest saabki firma visiitkaart.

Mõne aastaga uus maine.

Hea näide on Tallinnas bussijaama lähistel asuv hoone, kus kunagi asus trikotaaživabrik Marat. 2010. aastal andis uus omanik renoveerimistöödega majale uue hingamise. Nüüd teatakse seda kui Valget Maja, hoonel on ka vastav valgusreklaam.  Hoonet haldava BPT kinnisvarajuht Ülari Niinemägi ütles, et juba pool aastat pärast hoone fassaadi renoveerimistööde lõppu ja uue nime kasutuse algust sai Valgest Majast rääkida ajaloo või asukoha viiteta.

Sarnane on lugu ka Tallinna Tehnikaülikooli innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuse Mektoryga. Selle esindaja Heidi Pihlak sõnas, et kollase -musta värvilahenduse eesmärk on teistest eristuda. See sümboliseerib julgust, erksust ja tahet midagi uudset teha. Viimase poole aastaga on neid külastanud üle 16 000 inimese.

Pall viis  maailmapildile.

Kollast värvi on kasutanud ka Tartu piiril asuv Lõunakeskus. Külastajaid tervistab hiiglaslik naerunäoga kollane pall. Tunnustuseks oli seegi, et Google Maps Twitteri kontol ehtis uusaastatervitust just pilt Lõunakeskuse logost ja pallist. Tartu lapsevanemad teavad väga hästi, et kui mudilane ütleb "läheme pallikeskusesse", mõeldakse Lõunakeskust.

Mitte kõik lahendused pole siiski täiuslikud. Tallinnas Sõpruse puiestee ääres asub kohvikiosk Cuppps, mis meenutab suurt kohvitopsi. Kliendid kiidavad, et see on stiilne, aga probleem on uute klientide haaramisel. Ehitis on pastelsetes toonides ning kipub puude taustal märkamatuks jääma. Ettevõtte juht Mart Brauer märkis: "Tagantjärele tarkus on täppisteadus, aga pidanuks natukene kärtsu juurde andma, et paremini liiklejatele silma paistaks, aga meil on plaanis, et ehk annab seda kuidagi hiljem juurde lisada."

Järgnevalt lähemalt, mis lahendusi täpselt kasutati ja kuidas on need end välja mänginud.

FIRMADE KOMMENTAARID:

Cuppps: liiga malbe kohvitops

Tahtsime, et arhitektuur viitaks meie peamisele väärtuspakkumisele, mis on kohv. Lähenesime erinevatele arhitektuuribüroodele ja uurisime, millised on nendepoolsed ideed ja võimalikud lahendused. Meie poolt oli lähteülesandeks, et varikatuse osa võiks meenutada kohvitopsi, et inimesel tekiks seda märgates selge tunnetus ja arusaamine, mida seal müüakse.

Valisime ühe arhitekti välja, kes visandas mõtte paberile, meie veidi lisasime juurde. Tõsi, see oli keerukas lahendus. Hinnast täpsemalt ei tahaks rääkida, aga ütleme nii, et see oli päris kallis. Eriti kalliks tegi ehitise katuseosa, see on puhas käsitöö ja nikerdamine. Avasime kioski 2013. aasta novembris. Kui räägime arhitektuuriliselt, siis ta töötab suurepäraselt, inimestele meeldib. Arvatakse, et see on silmale ilus vaadata ja igati stiilne. Julgen ka öelda, et see regioonis ainulaadne.

Mis aga puudutab väljapaistmist kaugemalt, olime liiga arhitektuurikesksed. Sel on pastelsed malbed värvid, mis sulanduvad tausta, eriti soojemal ajal kui puud on lehes. Tagantjärele tarkus on täppisteadus, aga pidanuks natukene kärtsu juurde andma, et paremini liiklejatele silma paistaks, aga meil on plaanis, et ehk annab seda kuidagi hiljem juurde lisada

Mart Brauer, kohvikuketi Cuppps tegevjuht ja üks omanikke

Drive In kohvik Cuppps - Tallinn, Sõpruse puiestee 178

 

Lõunakeskuse pall on kuulus ka välismaal

Lõunakeskus ehitati 2000ndate alguses. Arhitekt joonitas oma esialgses eskiisis sissepääsu ette ühe palli. Hakkasime mõtlema, et miks mitte teoks teha. Kuna pall on täispuhutav, siis tehnilise lahenduse otsimine võttis aega, aga viimaks see leiti. 

Oluline faktor idee teostumise juures oli ka see, et Lõunakeskuse hoone ise asub looduslikult madalamal kohal. Tundus väga hea, kui mingi silmatorkav objekt on kõrgemal ja tähelepanu tõmbab. Alguses oligi pall sissepääsu ees, kuid hiljem keskust laiendati ning pall tõsteti sissesõidu ette koos lõunakeskuse logoga.

Palli läbimõõt on 8 meetrit ja palli tipp on 21 meetri kõrgusel. Valmistatud on see vinüülkangast ja seisab üleval suruõhu abil. Palli maksumus on umbes 9000 eurot ning pall peab vastu kolm aastat. Praeguse palli kinnituskonstruktsioon on niivõrd hästi teostatud, et pall praktiliselt hooldust ei vaja.

Kindlasti on see meile turunduslikult hästi mõjunud. Paljud lapsed nimetavad meie keskust pallikeskuseks. Kõige rohkem üllatas meid see, et eelmise aasta lõpus oli Google Mapsi Twitteri kontol uusaastatervitust ehtimas pilt meie logost ja pallis. See oli meeldiv, et jäime ka rahvusvaheliselt silma.

Lõunakeskuse turundusjuht Anne Aland

Lõunakeskus Tartu piiril aadressil Ringtee 75.

Marati hoone sai uue hingamise

BPT klient ostis hoone 2008. aastal vahetult enne ärikinnisvarasektorisse jõudnud langust. Lisaks turuolukorra negatiivsele muutusele oli hoone toona tuntud Maratina või folklooris "Au tööle! Majana". Oli vaja kiiret ja jõulist ümbersündi, mille üheks olulisemaks osaks uus identiteet. Töö käigus oli laual mitmeid nimekandidaate, mis oma olemuselt kõik lihtsad ja löövad. Valge Maja nimi sai valitud hoone uuele arhitektuursele ilmele rõhutava ning silmapaistva mängulise lahenduse tõttu. Juba nime valiku faasis paigaldasime fotomontaažil suure logo "Valge Maja" südalinna poole avanevale peafassaadile.

Valgusreklaami asukoha valikul lähtusime maksimaalsest nähtavusest - valitud asukoht on parim arvestades vaatekoridore ja liiklusvoogu. Suurus on antud kohas võimalikest maksimaalne. Logo mängulisust soovisime rõhutada ka valgusreklaami tehnilises teostuses, mille tulemusena sündis nii paigutus katuseserva suhtes kui ka pulseeriv valguslahendus.

Arvestades logo suurust ja sellest tulenevat energiatarvet, tehnilist lahendust ja töökindluse nõuet, otsustasime kasutada LED valgusallikaid. Visuaalse identiteedi kandjana on valgusreklaam ennast õigustanud. Pool aastat pärast hoone fassaadi renoveerimistööde lõppu ja uue nime kasutuse algust sai Valgest Majast rääkida ajaloo- või asukohaviiteta. Valgusreklaami roll oli selles suur.

Arvestades selle nähtavust ja pikaajalisi minimaalseid opereerimiskulusid, on see investeering kõige efektiivsem viis enda brändi eksponeerimiseks.

BPT kinnisvarajuht Ülari Niinemägi

Ärihoone Valge maja - Tartu maantee 63, Tallinn

Mektory torkab silma kollase-musta lahendusega

TTÜ innovatsiooni - ja ettevõtluskeskus Mektory  otsustati rajada 2011. aastal, aasta hiljem valiti hooneks endine IT-teaduskonna maja. Kuna maja välisfassaadi  uuendamiseks rahalisi vahendeid ei jätkunud ning prioriteetseks peeti investeerida sisusse ja tehnoloogiasse,  otsustati otsida  partnereid, kes innovatsioonikeskkonda toetavad. Läbirääkimiste käigus saavutati kokkulepe meie partner Pixmill OÜ-ga, kes valmistas suured logoga bännerid tasuta.

Peasissekäigu sein  on kaetud kogu  ulatuses  9x10 meetri suuruse ja Raja tänava poolne fassaad 11x6 meetri suuruse spetsiaalsest kangast bänneriga.  Mäealuse tänava poolne  sein on osaliselt kaetud. Värvid leppisime kokku spetsialistidega, arutades ja teades, et kombinatsioon tõmbab tähelepanu. Ka kõik teised keskust tutvustavad materjalid kannavad samu värve. Kollase -musta värvilahenduse mõtte eesmärk oli teistest eristuda. See sümboliseerib julgust, erksust, jõudu ja tahet midagi uudset ära teha. Ideed kannab ka  meie tiiger, mida pildina  kasutame näiteks Mektory  ärimudelite konkurssi visuaalides ja Mitsubishi  elektriautodel. Kavandid  töötas Mektory jaoks välja meie partner Refleks OÜ. Bännerid on aidanud Mektory kuvandit kinnistada. Juba ainuüksi  viimase kuue kuu jooksul on meid külastanud üle 16 000 inimese ja läbi on viidud 260 ekskursiooni.Samuti teab enamus Tallinna linna taksojuhte külastajaid meie juurde tuues, kus Mekotry asub.

Mektory direktori abi Heidi Pihlak

TTÜ innovatsiooni - ja ettevõtluskeskus Mektory, Raja tänav 15, Tallinn

DSV: Meeldib või mitte, aga meelde jääb

DSV logistikakeskus valmis 2003. aastal. Tavaliselt on meie valdkonna kinnisvara suhteliselt igav. Kuna aga paikneme vahetult Via Baltica ääres, soovisime oma asukohta ära kasutada ka turunduslikel eesmärkidel. Meie maja projekteerijatele sai püstitatud ülesanne, et kuidas võimalikult väikeste kulutustega saaksime olla nähtav ja teistest eristuv.

Raivo Puusepa Arhitektuuribüroo poolt väljapakutud lahendus tundus esialgu natuke liiga julge, aga kuna see vastas täpselt meie lähteülesandele, siis sai selle kasuks otsustatud ja siiani on see ennast väga hästi õigustanud. Fassaad on kaetud komposiitplaadiga ALUCOBOND, mis on erakordselt hästi vastu pidanud ja pole siiani nõudnud mingisugust hooldust. Kuna kogu fassaadipinnast moodustab värviline osa umbes kolmandiku, siis selline lahendus ei olnud ka oluliselt kulukam kui tavaline. Ja värvilahendus - mõnedele meeldib, mõnedele mitte, aga kõigile jääb meelde.

Rahvusvaheliste kaubavedude ekspedeerimisega tegeleva DSV Transport ASi juht Jaan Lepp

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
17. June 2014, 09:35
Otsi:

Ava täpsem otsing