Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennutakso edu Baltimaadest

    Baltimaade lennundusmaastikul näeb selle valdkonna nõustamisfirma Mango Aviation Partnersi ärisuuna asepresident Andrew Hughes potentsiaali lennutaksodes.

    Tallinnas lennunduskonverentsil esinenud Hughesi hinnangul tuleks unustada Lõuna-Euroopa ning pigem keskenduda Põhja-Euroopale ja Baltimaadele. „Kõiki peamisi pealinnu saaks ühendada 1-1,5 tunniga. Turgu iseloomustab rohkem äri- kui erareiside suund. Tehnoloogia ja lennukid on selle jaoks olemas,“ ütles Hughes.
    Tema sõnul oleks igati loogiline, kui tuua kokku õige äriplaan, lennukid ja hinnatase, sest siis lennutakso töötaks. Mango esindaja lisas, et sellisest nišist võiks saada üks suuremaid lennundussuuna muutjaid, nagu varem olid odavlennufirmad ja veebipiletid. Lennutakso peamine sihtturg võiks olla tavalendude äriklassi reisijad.
    Hughes tõi näiteid varasematest katsetest USAs ja Saksamaal, kus lennutaksoga üritati pakkuda odavat otselennuga väikelennuki teenust. Ühe eelisena nähti võimalust vältida tavapäraste lendude ajagraafikutest tulenevaid piiranguid.
    Enne majanduskriisi ei saanud sellisest teenusest edulugu, sest Hughesi sõnul oleks olnud vaja suuremat lennuparki. Kui varem oli väikelennukite tarneaeg 3-4 aastat, siis tänaseks on see aga oluliselt lühenenud. Tarne paranemine aitaks kiirendada suurema masinapargi loomist, mis aitaks omakorda lennutakso ärimudelil ellu jääda.
    Mango esindaja mõttelendu hindas Airbus Corporate Jetsi turundusdirektor David Velupillai pigem optimistlikuks kui realistlikuks. „Lennunduses on kriitilise tähtsusega ohutus,“ ütles Velupillai. Ta lisas, et lennutaksode piloodid peaksid sarnaselt ärilennukite juhtidele tihti minema sihtkohtadesse esimest korda, liinilennukite juhid tunnevad kohalikke olusid paremini.
    „Samuti on väga oluline, et suures ärilennukis oleks palju tagavarasüsteeme ja abinõusid - et kõike oleks vähemalt kaks, kui mitte kolm. Väikestes lennukites seda pole,“ lisas Airbusi esindaja. Tema sõnul on suurematel tegijatel paremad ettevaatusabinõud.
    Velupillai hinnangul ei pruugi lennutaksod kõige efektiivsemalt kasutada senist infrastruktuuri. „Siin poleks see probleem, sest teil on palju parkimisruumi. Aga on ka selliseid kohti, nagu näiteks Hongkong, kus pole ruumi ärilennukite hoidmiseks,“ ütles ta.
    Velupillai sõnul peaks vaatama majanduslikult, kas tulusam oleks maa peal hoida väiksemaid või suuremaid ärilennukeid, sest tänase seisuga näeb Airbusi esindaja viimastest paremat tulu riigi jaoks. Velupillai teatel aitavad ärilennukid ettevõtetel oma äri kasvatada kiiremini ja tõhusamalt. Kui selliseid lennukeid kasutavate ettevõtete tegemised kokku liita, võivad need Airbusi esindaja sõnul riigi majandust elavdada.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.