Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lehtedel oli hea reklaamikuu

    Võrreldes aasta varasemaga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht tänavu juunis 34 külge ehk 5%, moodustades 762 külge, nähtub Toomas Leito analüüsist.

    Lehtede kaupa on situatsioon erinev – olulist reklaamirahade suurenemist nautisid Äripäev, Õhtuleht ja Postimees, probleemide käes vaevlesid Eesti Päevaleht ja Eesti Ekspress.
    Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +35%, Postimehes +7% ja Õhtulehes +2%, vähenes Eesti Päevalehes -20%, Eesti Ekspressis jäi mullusele tasemele. Reklaamikülje hind langes kõige rohkem Eesti Ekspressis ja Postimehes, Äripäevas oli hind juba varem kukkunud.
    Uued tulijad.
    Reklaamikäive suurenes juunis eelmise aastaga võrreldes 42 000 eurot ehk 4%. Rohkesti tuli keskmisi ja suuri firmasid uute reklaamikampaaniatega turule. Tähtsamatest segmentidest olid edukad side ja telekommunikatsioon (kasv  mullusega võrreldes +116%, kuid mahud jäid ikkagi väikesteks, kuid peamine, et ka siin hakkas raha liikuma), ehitus (+55%), reisid (+26%) ja tervis (+13%). Väikeses languses oli autoreklaam (-14% ) ja märgatavalt vähenes sisustusreklaam (-37%).
    Lehtede veebireklaamikäive suurenes 22%. Veebireklaamifirmade (Delfi, SmartAD, Neti, Adnet) käive suurenes 14%. Maalehes suurenes maht 8%, käive suurenes 3%, moodustades 88 tuh. eurot. Muide, Maaleht on hakanud taas tasapisi veebi reklaami müüma.
    Lehtede kaupa on situatsioon erinev – olulist reklaamirahade suurenemist nautisid Äripäev, Õhtuleht ja Postimees, probleemide käes vaevlesid Eesti Päevaleht ja Eesti Ekspress. Pole välistatud, et suurte lehtede grupist langeb lähitulevikus välja Eesti Päevaleht, asemele pretendeerib Maaleht. Endiselt on ülekaalukalt turuliider Postimees, suurim tõusja Õhtuleht (põhiliselt veebireklaami arvel).
    Käive: Postimees 480 000 eurot (mullusega võrreldes +7%), Äripäev 210 000 (+13%), Õhtuleht 175 000 (+25%), Eesti Ekspress 123 000 (-12%), Eesti Päevaleht 95 000 (-20%).
    Käive paberkandjal: Postimees 290 000 eurot (mullusega võrreldes -3%), Äripäev 128 000 (+11%), Eesti Ekspress 123 000 (-12%), Õhtuleht 105 000 (-12%) ja Eesti Päevaleht 95 000 (-20%). Kahjuks suutis paberkandjal plussi jääda vaid Äripäev.
    Poolaasta trendid.
    Võrreldes eelmise aasta kuue kuuga suurenes reklaamimaht 275 külge ehk 6%, moodustades 4986 külge. Käive suurenes 105 000 eurot ehk 1,5%, moodustades 7,2 milj. eurot.  
    Reklaamimaht suurenes Äripäevas +37%, Postimehes +15%; vähenes Õhtulehes -1%, Eesti Ekspressis -5% ja Eesti Päevalehes -22%. 
    Käive: Postimees 3,2 milj. eurot (eelmise aastaga võrreldes +3%), Äripäev 1,6 (+9%), Õhtuleht 1 (+13%), Eesti Ekspress 0,8 (-10%), Eesti Päevaleht 0,6 (-18%).
    Reklaamimüük ajakirjades juuli numbritesse oli kehv. Loodame, et ajalehed suudavad suvel säilitada vähemalt mulluse taseme.
    Autor: 1321-aripaev
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.