Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elektriautode ostutoetuse pistik seinast välja

    Eesti läheb ajalukku riigina, kus avati kasutamiseks maailma esimene üleriigiline elektriautode kiirlaadimisvõrgustik. Edaspidi võiks aga seal särtsu saamas käivate autode arv kasvada ilma riigi toetuseta.

    Toimetuse hinnangul ei ole põhjust jätkata elektriautode ostmisel ostutoetuse maksmist pärast seda, kui praegu selleks ette nähtud toetusraha otsa saab. Elektriautonduse ots Eestis on piisavalt lahti tehtud, et lõpetada autoturgu moonutava toetuse maksmine.
    Elektriautode ostutoetus on teatavasti üks osa lepingust, mis sõlmiti Eesti riigi ja Mitsubishi Corporationi vahel, et kasutada CO2-kvoodi müügist saadud raha. Sama kvoodiraha eest ehitati Eesti elektromobiilsuse programmi ELMO raames välja ka kiirlaadimisvõrgustik ning soetati avaliku sektori, eeskätt sotsiaaltöötajate käsutusse pool tuhat sama Jaapani firma elektriautot.
    ELMO tõi autod teedele. Ostutoetuse maksmine on kaasa aidanud elektriautode kasutuselevõtule Eestis. Selle abil on lisandunud suurusjärgus pool tuhat autot. Ilma toetuseta vaevalt oleks neid meie teedel nii palju ringi sõitmas. Seega toetusega jätkamise poolt võiks rääkida asjaolu, et see suurendaks keskkonnasäästlike sõidukite lisandumist.
    Samas ei saa ostutoetuse eesmärk olla kõik bensiini- ja diisliautod elektriautode vastu välja vahetada, sest see summa käiks selgelt üle jõu. Piisavalt kriitiline mass elektriautosid võimalike tulevikutrendide teadvustamiseks on programmi käigus aga juba soetatud.
    Ostutoetuse lõppedes senised müüginumbrid ilmselt kahanevad. Teisalt lõpeb toetusega paratamatult kaasnev turumoonutus. Samas areneb elektriautode turg iga päevaga ning enamik autotootjaid üritab sellelgi turul kanda kinnitada. See omakorda tähendab, et konkurents tiheneb, soodustades seeläbi elektriautode odavnemist ka Eestis.
    Moonutab turgu. Tänases põhiloos on juttu sellest, et Eesti populaarseima elektriauto Nissan Leafi hinnad erinevad Eestis ja Saksamaal 5000 euro võrra. Ometi on Saksamaa elatustase meie omast märksa kõrgem ning asi peaks olema vastupidi. Põhjus on lihtne – Eestis makstakse elektriauto ostjale toetust ning ­automüüjal pole põhjust hinda allapoole tuua, kui niikuinii ostetakse. Saksamaal toetust ei maksta ja seal tuleb ostjale rohkem meele järele olla. Mida kauem jätkuks meil toetuse maksmine, seda kauem oleks ka turg nihkes.
    Teiselt poolt näitab ostutoetuse ebaotstarbekust selle maksmine luksusauto Tesla S-mudeli ostjatele. Ühelt poolt on võrdsus ja võrdõiguslikkus hea. Kuna aga selle auto hind algab 60 000 eurost, võib olla kindel, et lõviosa neist oleks omaniku leidnud ka 18 000 euro suuruse toetuseta. Ning selle raha eest oleks saanud siis veel enam n-ö odavate elektriautode soetamist soodustada.
    Loomulikult on keerukas hakata piiri tõmbama, mis marki autole kui palju toetust võiks määrata. Õnneks pole seda vajagi, sest toetusraha saab peagi otsa. Ehkki on kuulda olnud ka võimalusest elektriautode ostutoetuse maksmisega jätkata, on toimetus kindlalt seda meelt, et edaspidi peaks sellel turul toimima juba toetusevaba konkurents. See toob ühtlasi potentsiaalsete ostjate jaoks allapoole mitte ainult Nissan Leafi, vaid ka teiste elektriautode hinnad.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.