Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtte päästmisel kerkib alati mõttekuse küsimus

    Esimese asjana tuleks selgeks teha abistamise kasu ja kahju. Eesti peamine ressurss saab olla ettevõtlus – mõtestatud tegevus. Pole ettevõtlust – pole maksu­raha.

    Winston Churchill on öelnud: “Mõne inimese jaoks on eraettevõtlus nagu inimsööja tiiger, kes tuleb maha lasta. Teised näevad selles lehma, keda on hea lüpsta. Ainult käputäis inimesi näeb, mis see tegelikult on – tugev hobune, kes kogu kupatust edasi veab.”
    Kasutada olev teave otsustamiseks ei ole kunagi täiuslik ja seetõttu võib mõni otsus aja möödudes kaasa tuua ebasoovitavaid tagajärgi.
    Samuti võib tulla ette olukordi, kui üks (näiteks erakordselt suur) tehing võib seada ette­võtte raskesse olukorda. Reorganiseerimine või saneerimine on sel juhul mõistlik vigade parandus.
    Riigi roll. Riik võiks ettevõtte saneerimisel tasakaalustada eravõlausaldajate vastutust ja koormust. Kui palju vigasid parandavale ettevõttele uue võimaluse andmiseks peaks enda kanda võtma teised turuosalistest võlausaldajad, peamiselt eraisikud ja eraettevõtjad?
    Kuna riik kui organisatsioon elab ettevõtlusest saadavast maksurahast, pean ­õigemaks, kui riik on just see, kes esimesena (ja võib olla ka ainsana) ulatab abikäe päästetavale ettevõtjale.
    Näiteks maksuvõlad ei peaks olema seatud ülemaks muude võlgade ees, pigem vastupidi.
    Pahatahtliku tegevuse tulemusena ettevõtte hävitamine peab kindlasti karistatav olema. Kui objektiivsed suudavad aga hindajad pahatahtlikkuse asjaolu kindlakstegemiseks olla, on sellisel juhul võtme­küsimus.
    Hädas organisatsioonide ­aitamisega tuleb esimese asjana kindlaks teha, missugune kasu või kahju sünnib aitamisest.
    Kui ettevõtte päästmiseks ette võetud võlgade külmutamine, varade realiseerimine ja süüdlaste kahju hüvitamine ajab raskustesse veel hulga ettevõtteid, siis sellisest aitamisest tuleks pigem ilmselt loobuda.
    Parandame ettevõtluse mainet. Eesti riik toetab miljonite eurodega ettevõtlusega alustamist ja ettevõtluse edendamist. Ettevõtluse maine parandamiseks oleks aeg toetada teavituskampaaniat, miks meil ettevõtlust üldse vaja on.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.