Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Otsepakkumised õhutavad kiiremini laienema

    Reval Cafe tegevjuht Rene TreifeldFoto: Eiko Kink

    Äripindade omanike üüripinna otsepakkumised ahvatlevad nii mõndagi ettevõtet laienema. Heas asukohas üüripindadele on nõudlus alati suurem kui pakkumine. Kui paljudel tuleb tõestada oma väärtuslikkust ja head maksekäitumist, siis on firmasid, keda üürnikeks kutsutakse. Üheks selliseks on kohvikukett Reval Cafe, kirjutab 29. septembri Äripäeva kinnisvara rubriik.

    Uute kohtade avamine pole Esperan OÜ omaniku, Reval Cafe tegevjuhi Rene Treifeldti sõnul olnud kunagi eesmärk omaette. Samas on ettevõte sel aastal kiiresti laienenud: avatud on uued kohvikud ­Sikupilli kaubanduskeskuses, Kumu kunstimuuseumis ja Tere Tennisekeskuses Tondil.“Me oleme proovinud igal aastal avada mõne kohviku ja tuleb tunnistada, et oma osa viimase aasta kiirel laienemisel on olnud otsepakkumistel, mida äripindade omanikud on meile teinud. Ise me aktiivselt uute kohvikute avamiseks pole kohti otsinudki,” märkis Treifeldt. Kumu juures oli tema sõnul tegu hankevõiduga, Sikupilli ja tennisekeskus tegid ettevõttele ise pakkumise. Läbirääkimiste faasis on veel mõni tehing, millest on praegu veel vara rääkida. Kohvikuäris on asukoht primaarne. Reval Cafe kaalub põhjalikult iga pakkumist ning olulisim kriteerium on asukoht. “Kui on ikka hea pakkumine, siis alati kaalume võimalust uus koht avada,” märkis Treifeldt. Eelistatud on Tallinna kesklinn ja vanalinn, kus liigub palju inimesi. “Samas ei välista me muid asukohti ega võimalusi,” nentis Treifeldt. Kaubanduskeskuste puhul on läbirääkimiste pidamine olnud Treifeldti sõnul lihtne. “Muude äripindade pakkujatega on aga olnud ka negatiivseid kogemusi, eelkõige selles, mis puudutab kõrvalkuludega seotut. Seega tasub põhjalikult uurida, kes pinda pakub ja mis on firma taust,” rääkis ta.Otsepakkumised Reval Cafele mingeid olulisi lisasoodustusi või erilisi tingimusi lepingute sõlmimisel kaasa toonud ei ole. “Kindlasti ei tule keegi pakkuma soodsat hinda, aga samas ei ole vaja meil ülepakkumisi teha. Hinda saavad üüriturul dikteerida vaid suured välismaised ketid,” tõdes Treifeldt. Ta usub, et põhjuseks, miks üürileandjad on neile palju otsepakkumisi teinud, on seniste lepingupartnerite usalduse võitmine: “Küllap on levinud info sellest, kuidas me toimetame ja oma kohustustest kinni peame. Ise me ju pole reklaami teinud, et soovime kangesti laieneda,” märkis Treifeldt.Otsepakkumisi tehakse palju. Sikupilli keskuse OÜ juhatuse liige Hindrek Leppsalu sõnul hakati keskusesse uut kohvikupidajat otsima, kui eelmine üürnik otsustas lõpetada. “Vaadati üle, kes turul olijatest võiks sobida, ning kuna Reval Cafe on tuntud kaubamärk, tehti neile pakkumine,” selgitas ta. Leppsalu sõnul rakendatakse Sikupillis otsepakkumiste tegemist maaklerteenuste kasutamise kõrval päris palju. “Hea, kui kaubanduskeskusesse tuleb uusi, ehk isegi turul mitte laialt tuntud ettevõtteid – see aitab keskustel üksteisest eristuda. Erinevate huvitavate üürnike koosseis on väga oluline. Otsepakkumiste tegemisega on vahel juhtunud, et see, kellele oleme pakkumise teinud, ei ole sel hetkel veel valmis, ent leiab hiljem maaklerite kaudu ikkagi tee meie juurde,” rääkis ta.Sikupilli Keskus meelitab üürnikke eelkõige hea ligipääsu ja mugava parkimisega. Leppsalu tunnistas, et üks üürnik võib ühes asukohas olla edukam kui teises – see sõltub kliendist, kes keskust külastab. “Kas klient tahab kaubanduskeskuses veeta tunde või on tema huvi oma ostud kiiresti ära teha,” märkis ta. Asukoha poolest konkureerib Sikupilli Ülemiste keskusega, kellega ei olda Leppsalu hinnangul samas kategoorias. “Meie oleme mugavuskeskus, kus saab asjad kiirelt aetud, kus on mugav parkimine ja mida eelistavad väljastpoolt Tallinna tulijad, kes ei tunne end pealinna liikluses kindlalt,” lausus Leppsalu. Viis korda suurem Ülemiste on tema hinnangul nädalalõpukeskus, kus inimene veedab märksa kauem ­aega.Keskuse külastatavuse ja kliendi profiili kõrval on üürnikule mõistagi oluline ka hind, nii kommunaalkulud kui ka kogukulud, lisas ta.Loetakse uusi kliente. Keskustele on oluline, kui palju kliente võiks üürnik juurde tuua. “Kaubanduskeskustes on ju ankurüürnikud, kelle pärast tullakse, ja need, kes elavad teiste toodud klientide najal. Sellest tulenevalt on erinevad ka hinnad. Ma usun, et näiteks H&Mi positsioon üüriläbirääkimistel oli tunduvalt tugevam kui mõnel teisel ettevõttel,” märkis Leppsalu.Sikupilli Keskuse ümberehituse käigus suuremad ankurüürnikud ei muutunud, aga Leppsalu sõnul vaatavad kõik keskused iga segmendi turuliidreid ning püüavad neid enda pinnale saada. Mõistagi sõltub palju keskuse positsioonist turul: Viru keskuse sugusel kaubanduskeskusel on valikuvõimalused suuremad, ent mida väiksem keskus, seda rohkem peab ta üürniku pärast pingutama.“Keskustes on alati mingi liikumine ning peame sidet ka nende üürnikega, kellest võiksime huvitatud olla,” märkis Leppsalu.
    Otsitakse põnevat ja ainulaadset
    Kaubanduskeskustel on järjekord ukse taga ja enamasti ei tehta seal erilisi pingutusi, et kedagi üürnikuks saada. Juhul muidugi, kui tegemist ei ole mõne väga suure ja tugeva ettevõttega, nagu näiteks H&M.Samas uued keskused, näiteks Peterburi teel kerkiv Pro Kapitali keskus, millel veel nimegi pole, valivad üürnikke üsna hoolega. Eelkõige seetõttu, et üürnike koosseis erineks olemasolevate kaubanduskeskuste omast. Otsitakse midagi huvitavat, põnevat ja pigem ainulaadset, mis looks keskusele lisaväärtust. Väga erilise kliendi saamiseks ollakse valmis isegi üürihinnas vastu tulema, ent tavaüürnikud on seal nagunii ja ka järjekorras on piisavalt palju kliente, et märksa suurem maja täis saada.Üürniku teeb eriliseks toode, mida ta müüb ning mille pärast klient on valmis ka teisest linna otsast või lausa teisest linnast kohale sõitma. Loomulikult annab keskus sellisele kliendile ka jooksva kliendivoo. Turul on rohkelt firmasid, kes endale kusagile poe teinud, ent soovivad nüüd kuhugi keskusesse ümber kolida. Keskusega lepingu sõlmimiseks on oluline, et üürnikul oleks hea maine ja maksekäitumine. Fred LinnuküttUus Maa äripindade vahendamise osakonna juhataja
    Üürnik valitakse lisaväärtuse järgi
    Otsepakkumisi on valitud klientidele – näiteks sisustuskauplusele HomeArt – teinud ka kümnest hoonest koosnev Telliskivi Loomelinnak. “Üldiselt oleme otsepakkumisi teinud suhteliselt vähe, pigem leiavad üürnikud meid ise. Kutsunud oleme selliseid ettevõtteid, kes sobiksid meie kooslusesse ja tooksid linnakule lisaväärtust. Valime oma üürnikke hoolega,” rääkis loomelinnaku asutaja ja tegevjuht Jaanus Juss. Viimasel ajal pole Telliskivi Loomelinnak kedagi ise üürnikuks kutsunud, ent kui uued arendused järgmisel aastal valmivad, tehakse tõenäoliselt ka mõni suunatud pakkumine.“Me oleme praegu Eesti suurim loomemajanduskeskkond ja selleks, et õiget ja sünergiat tekitavat kooslust kokku saada, tuleb meil ka ise kaasa aidata. Soodsate hindadega pole me kedagi meelitanud, omanäoline keskkond ongi üürnikele tugevaim argument,” lisas Juss.Uus Maa äripindade nooremmaakleri Lisette Rohunurme sõnul on sellistes kaubanduskeskustes, nagu Ülemiste keskus, Kristiine keskus, Rocca Al Mare keskus, Viru keskus jt, üüripinna soovijate hulk väga suur, mistõttu ei ole tarvis eraldi suunatud pakkumisi teha. “Kaubanduskeskused korraldavad ise konkursse, kus valitakse üürnikud vabadele pindadele,” rääkis ta. Enim soovitakse pinnal näha üürnikke, kes toovad kaubanduskeskusesse lisaväärtust. “Olulisel kohal on maksejõulisus ning töötav äriplaan. Sõltuvalt kaubanduskeskusest on tähtsal kohal ka sobivus keskuse kontseptsiooniga ning lähtuvalt ­üüripinna asukohast, sobivus teiste üürnikega,” märkis Rohu­nurm. Üürnikke meelitavad eelkõige keskuse külastatavus, hind ja üüripinna asukoht.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.