Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistika. Uus auto laseb tööle keskenduda

    Tõrgeteta toimiv autopark lubab ettevõttel pakkuda stabiilset teenust, mis omakorda tähendab klientide ja töötajate rahulolu. Uue auto valikul võetakse arvesse raha, ­ettevõtte kogemust kaubamärgiga ja sõiduki sobivust ­Eesti kliimasse.

    “Ragn-Sells kasutab klientide teenindamiseks iga päev ligi 100 autot, mis teeb ettevõttest ühe Eesti suurema veokipargi omaniku,” ütles Ragn-Sellsi turundusjuht Rainer Pesti. Tema sõnul peab autopark olema heas korras, et tagada klientide hoidmiseks väga hea teeninduskindlus ning klientide ja töötajate rahulolu.
    Lähiaastatel plaanib Ragn-Sells vähendada ­autopargi keskmist vanust ca 30%. “Mida uuem on autopark, seda vähem vajab ta hooldust ja remontimist ning see tähendab, et Ragn-Sells saab pakkuda stabiilset teenust. Heas korras autopark ja sellega kaasnev teenuse stabiilsus tagab nii klientide kui ka töötajate rahulolu,” ütles Pesti. “Autojuhtidelt oleme saanud tagasisidet, et üks suurematest motivaatoritest on hea töökeskkond, sealhulgas korras ja töökindel tehnika.”
    Pesti sõnul on tähtis ka see, et moodsam tehnika toob endaga kaasa väiksema ökoloogilise jalajälje. “Kokkuvõttes annab autopargi uuendamine ja tipptasemel logistika(süsteemide) arendamine kokkuhoiu ka transpordikuludes,” ütles Pesti. “Millises mahus täpsemalt, saame hinnata ja praeguste kuludega võrrelda, kui uued autod on mõnda aega töötanud.”
    Võimalikult sarnane masinapark. Pesti sõnul on mõistlik hoida masinapark võimalikult sarnane. Ragn-Sellsi autopark koosneb peamiselt Volvo ja Scania autodest. “Need sobivad suurepäraselt Eesti kliimas töötamiseks,” ütles Pesti.
    Ettevõte täiendas tänavu autoparki ka eritehnikaga, et täita spetsiifiliste vajadustega klientide soove. “Oleme sel aastal masinaparki uuendanud 24 auto võrra, millest mõni auto on Eesti mõistes ainulaadne,” ütles Pesti. “Autopargi uuendamine on väga ambitsioonikas projekt, mis jätkub järgmisel aastal samas mahus. Suur tugi siin tuleb meie emafirmalt Rootsist,” märkis Pesti. See, kui palju autopargi uuendamine maksma läheb, on Pesti sõnul ärisaladus.
    Auto peab vastu kuni 7 aastat. Eesti suurima autopargiga ettevõte Eesti Energia vahetab autosid iga 3–7 aasta tagant, tulenevalt sõiduki läbisõidust ja tehnilisest seisukorrast.
    “Eesti Energias on kasutusel kokku ligikaudu 650 üldautot, mida töötajatel on võimalik tööülesannete täitmiseks kasutada. Autode hankimiseks korraldame alati hankekonkursi,” selgitas Eesti Energia pressiesindaja Eliis Vennik.
    Hangete korraldamisel peetakse Venniku sõnul oluliseks nii autode vastavust esitatud tehnilistele tingimustele kui ka kogukulu kasutusaja vältel.
    “Üldautosid kasutatakse väga erinevalt, tulenevalt kasutuspiirkonnast ja tööülesannetest, ning seetõttu amortiseerub autopark väga erineva kiirusega. Kõige kiiremini amortiseeruvad muidugi sõidukid, mida kasutatakse enim,” ütles Vennik.
    Eesti Energia soetab tavaliselt uued, mitte kasutatud sõidukid. “Oleme kasutanud nii väljaostmist kui ka kasutusrenti ning väljavahetamisel samuti nii müüki kui ka tagastamist,” lisas Vennik.
    Autode hooldus firmasiseseks. Elioni ja EMT ­autopargis on ligi 300 sõidukit, millest 98% moodustavad kaubikud. “Eelistuse tingib tööautosid kasutava suurima tööpere – tehnikute – tööspetsiifika,” selgitas Elioni ja EMT haldusosakonna transpordivaldkonna juht Andres Randveer.
    Autoparki vahetatakse ettevõttes iga viie aasta järel, kusjuures ostetakse ainult uusi sõidukeid. “Kas masin ostetakse kohe välja või näiteks liisitakse, sõltub suuresti turu olukorrast ja raha hinnast, aga ka sellest, milliseid töid suudame oma tiimiga ära teha. Näiteks praegu loobume täisteenusliisingust, et võtta osa sõidukitega seotud tegevustest ettevõtte enda haldusalasse,” lausus Randveer.
    Uuega vähem muret
    Kui auto hoolduskulu hakkab ületama uue auto rendikulu, vahetab Starman vana masina uue vastu. Ettevõttel on ligi 70 autot ja aja jooksul on proovitud mitut marki – mõni on end paremini õigustanud, mõni halvemini, ütles ettevõtte müügi- ja teenindusdirektor Hanno Hussar.
    Peamine valikukriteerium on auto sobivus töö jaoks. “Näiteks võrguehitajad vajavad suuremat autot, samas kui linnas töötaval kliendihooldustehnikul on väiksemaga parem manööverdada. Kindlasti on oluline küljeuks,” ütles Hussar.
    Tehnikute töö nõuab palju sõitmist, seega on tähtis väike kütusekulu. “Pöörame tähelepanu ka hoolduse mugavusele – kui kaugel asub töökoda ja kui pikad on hooldusvälbad,” ütles Hussar.
    Starman vahetab autod välja vastavalt vajadusele. “Uuemad autod on aidanud hoida kokku aega, nendega on vähem muret. See aitab keskenduda põhitööle.”
     
    Pane tähele
    Mida arvestada auto valimisel?
    Varasemat kogemust automargiga.Sobivust Eesti kliimasse.Kogukulu terve sõiduki ­kasutusaja vältel.Kütusekulu.Hinna ja kvaliteedi suhet.Sobivust konkreetse töö jaoks.Hoolduse mugavust – kui kaugel asub töökoda ja kui kiiresti saab teenuse.
     
    Kommentaar
    Valik tehakse ratsionaalsetel kaalutlustel
    Arno Sillat, Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuhtEttevõtete autoostudel on ­põhiline ratsionaalsus. Tehakse põhjalikku eeltööd, hinnatakse soetus-, ekspluatatsiooni­kulusid ja jääkväärtust. Ligi 70% autodest ostetakse finantseerimislepinguga – kapitali- või kasutusrendiga, mille järgselt tagastatakse autod müügiettevõttele.
    Eelistatakse täisteenindust. Tõusev trend on täisteenindus, mis võimaldab ette­võtetel kulusid paremini planeerida. Siiski sõltuvad täisteeninduse kulud konkreetse lepingu tingimustest, kindlustusest, kaskost.Kõige rohkem ostetakse väike-keskmise klassi autosid. On ettevõtteid, nii suuri kui ka väikseid, kes soetavad kasutatud autosid. Paljud ootavad esmase hinnalanguse ära ja ostavad umbes kolme aasta vanuse auto.
    Luksusega enam ei hiilata. Märkimisväärselt on vähenenud luksusautode soetamine – ostetakse 4–6 luksusautot kuus. 500 auto peale tuleb üks luksusauto.Majanduskriisi ajal osteti luksusautosid rohkem. Ka ebamõistlikult suuri autosid ostetakse vähem. Näitamisaeg on läbi saanud.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.