Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rõivas: minu mõte pandi valesse kastmesse

    Peaminister Taavi Rõivas.Foto: Eiko Kink

    Peaminister Taavi Rõivas klaaris valitsuse pressikonverentsil oma eilset intervjuud, milles soovitas maainimestel osta säästlikumaid autosid. Rõivase sõnul oli tema mõte pandud kahetsusväärselt teise kastmesse.

    Eile küsis Eesti Päevaleht Rõivaselt, mida peaks tegema maal elavad inimesed, kes käivad näiteks 30 kilomeetri kaugusele tööle. Väljaandes toodud peaministri vastus oli, et viie sendi mõju on kohati tugevalt üle dramatiseeritud ning ta soovitas maainimestel kaaluda säästlikuma auto ostmist.
    "Seda mõtet, kus ma rõhutasin 5 sendi mõju ja kus ma ütlen maainimestele, et ostke säästlikum auto, siis sellises sõnastuses ei ole ma seda öelnud ja mul on väga kahju," kommenteeris Rõivas valitsuse pressikonverentsil. "Veel kord ma vabandan nende inimeste ees, kes vildakate pealkirjade tõttu minu mõttest valesti aru said."
    Rõivas jätkas: "Ma ütlen nendele inimestele, kes panevad pealkirju ja tsiteerivad poliitikuid, olla pealkirjades võimalikult täpsed ja mitte otsida vastandumist või konflikti. Seda ma õigeks ei pea. Me kõik ju mõistame, et selle teema tasakaalukas käsitlemine on meie kõigi huvides."
    Tegemist on ju keskkonda saastava tarbimisega, mis ei peaks ajas odavamaks minema, selgitas Rõivas. "Viimased 6 aastat on olnud erandiks, sest oli majanduskriis ja naftahind tegi suuri rekordeid, sellises olukorras oli õige, et valitsused hoidusid aktsiisitõusust," ütles Rõivas. Olukorras, kus kütuse hind on oluliselt langenud, nafta hind languses, on Rõivase sõnul kõik need muutused suurusjärgus 5-6 korda suuremad, kui see aktsiisitõus, millest on valitsuses juttu olnud kui katteallikast lastetoetustele jt olulistele asjadele. "5 sendi mõju ei ole eraldi võttes talumatu hinnatõus. Selge see, et kütuse hinnatõusul on mõju ka teistele teenustele ja kaupadele, aga see ei ole nii traagiline - me räägime veerandi protsendi suurusest mõjust tarbijahinnaindeksile," selgitas Rõivas.
    Peaministri sõnul ei ole valitsuse valikud lihtsad: kui on valida automaksu kehtestamise ja kütuseaktsiisi tõstmise vahel, siis kütusehinna tõus on vähem valus. "See, et avalikkuses diskussioon käib, on hea," lisas Rõivas.
    Protest valitsust ei kõiguta
    Ajakirjaniku küsimusele, kas inimeste kasvava protestilaine vaimus kaaluks valitsus aktsiisi mittekehtestamist, vastas Rõivas, et riigieelarve miinusesse laskmine ei oleks aus. 
    "Tuleb kaaluda erinevate alternatiivide vahel ja seda me oleme teinud. Minu hinnangul on kütuseaktsiisi mõistliku mõjuga mitte liiga üle võlli kiire tõus vähem ebameeldiv, kui oleks näiteks automaksu kehtestamine," kõneles Rõivas ja märkis, et automaksu puhul peaksid maksma kõik autoomanikud, sõltumata sellest, kui palju nad autot reaalselt kasutavad. Samuti tekitaks uue maksu kehtestamine täiendavat halduskoormust.
    Rõivas selgitas, et kütuseaktsiisi tõstmine ei ole ainult Eesti poliitika, vaid seda tehakse mujalgi, ja Euroopas on Eestist odavama kütusega riike vaid kaks - Bulgaaria ja Poola.
    "Me kindlasti peame hoidma aktsiisi tõusu mõistlikuna, ta ei tohi minna üle piiri. Tuleb arvestada, et see tekitab inimestes teatud pahameelt, aga ma usun, et seda on võimalik vähendada, kui ausalt selgitada, mis on alternatiivid ja teised valikud valitsuse ees. Meile kellelegi ei meeldi, kui peab maksumäärasid tõstma, aga see on ka oluline, et oleks eelarvelisi vahendeid," selgitas peaminister.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.