Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas juurutada isiklikku brändi?

    Amazoni juht Jeff BezosFoto: epa

    Isiklik bränd on iga ettevõtja jaoks vajalik ning selle kavandamisel on põhiline vaadata kõigepealt enda sisse, kirjutab Forbes.

    Forbesi toimetaja David K. Williams kirjutab oma artiklis erinevatest ettevõtjatest, kes võiksid olla teistele eeskujuks isikliku brändi loomisel.
    Virgini juht Richard Brandson on öelnud, et bränding nõuab suurt pühendumist ning julgust end leida. Bradnson väidab, et paljudele kriitikutele võib see tunduda jamana, ent tegelikult ei taibata, kui raske on oma brändi rajamises õnnestuda ning kui pika teekonnaga on tegelikult tegu.
    Eneseleidmise julguse all peetakse siinkohal silmas seda, et brändi looja julgeb iseendale silma vaadata ning aktsepteerida end sellisena, nagu ta on ning seda ka kogu ülejäänud maailmale näidata.
    Kuigi see tundub pealtnäha abstraktne ning keeruline, toob Williams näite doktor Stephen R. Covey näol. Williams kirjutab, et isiklik bränd ei tohi olla arrogantne või ülespuhutud, vaid peaks näitama seda, missugune sa oled ning mille eest sa hea seisad.
    Williamsil oli võimalus koos Coveyga töötada. Nagu me kõik, koges ta oma elus neid päevi, kus kõik tundus halvasti ning vale, ta kohtas enda suhtes ebaõiglust, teda räägiti taga ning solvati. Siiski õnnestus tal sellest kõigest üle olla. Üks osa tema isiklikust brändist oligi oskus olla lahke, kuna just selline ta oligi. Williams kirjutab, et Stephen oli avatud ning andestav inimene ning ta teab seda, sest tal õnnestus töö käigus tema tegelikku mina tundma õppida.
    Inimese elu ja areng on kujunenud selliselt, et iga päev ei kujuta endast mõnusat jalutuskäiku pargis. Williams märgib, et ta on Stephenilt õppinud, kuidas raske päeva korral tuleb sellest lihtsalt üle olla. „Ma pole sellest veel lõpuni aru saanud, ent see on üks osa minu isiklikust brändist ning see peab olema ka osa sinu isiklikust brändist,“ kirjutab Willams.
    Defineeri
    Me elame maailmas, kus reeglid on teistsugused võrreldes nendega, mille järgi elasid meie eelkäijad. Sinu isikliku brändi osad on sinu head ja vead. Me kujundame tänapäeval ise, kes me oleme.
    „Sinu bränd on see, mida inimesed sinu kohta arvavad ja räägivad, kui sind ennast samas ruumis ei viibi,“ on Amazoni asutaja Jeff Bezos öelnud. Sa võid õppida personaalse brändi kohta palju, kuulates, mida inimesed räägivad neist inimestest, kes parasjagu ümbruskonnas ei viibi.
    Parim viis oma brändi kujundada on mõelda, missugune sa pole. Bezost peetakse selles osas meistriks. Näiteks oli Amazoni algseks nimetuseks plaanitud Cadabra ning Bezos muutis selle kohe ära, kuna see sarnanes liialt ingliskeelsele sõnale cadaver, mis eesti keeles tähendab korjust või surnukeha.
    Bezos lähtus toona Cadabrale nimetuse otsimisel veel sellest, et see algaks A-tähega, et ettevõte oleks tähestikulises nimekirjas võimalikult kõrgel kohal. Ja ta valis Amazoni. Amazonase jõgi on maailma suurim jõgi ning see käis hästi kokku sellega, missugusena Bezos oma ettevõtet tulevikus nägi. See on hea näide sellest, kuidas Bezos analüüsis, missugusena ta oma ettevõtet näha ei taha ning selle põhjal tegi vastavad valikud.
    Arenda
    Oma personaalse brändi määratlemine tähendab kogu maailmale näitamist, kes sa oled ning mille eest sa hea seisad. See on omamoodi vabastav kogemus, sest see annab teada, kellena sa oled end ise määratlenud, mitte kellena ühiskond või keskkond sind näeb või missugustesse raamidesse surub. Kuna sa arened ning kasvad, kasvab seeläbi ka sinu isiklik bränd.
    Kommunikeeri
    Woodard Consultingi asutaja ning tegevjuht Joe Woodard on hea näide ettevõtjast, kes suudab oma brändi kommunikeerida. Woodard väidab, et me nii-öelda tutvustame oma isiklikku brändi igapäevaselt oma elus ning töös. Woodardi isiklik bränd on samasugune nii tööl kui eraelus.
    Seega ongi isikliku brändi puhul oluline üks peamine asi – ole enda vastu aus. Williams lõpetab oma artikli tõdemusega, et ta on alles selle teekonna alguses, mõistmaks, kuidas olla aus kõigepealt iseenda vastu, jättes kõrvale teised inimesed. Kui sa oled suutnud endas selgusele jõuda, siis on oluliselt kergem vastu võtta ning väärtustada teiste inimeste arvamust sinust.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Minu ravimiaktsiat ei liiguta tulemused, vaid konkurendid
Minu portfelli värskeima lisandusena saabunud Novo Nordiski kvartaliaruanne ei liigutanud aktsiat eriti – küll aga liigutas seda päev hiljem avaldatud konkurendi ravimiuuringu tulemus.
Minu portfelli värskeima lisandusena saabunud Novo Nordiski kvartaliaruanne ei liigutanud aktsiat eriti – küll aga liigutas seda päev hiljem avaldatud konkurendi ravimiuuringu tulemus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Käärijä ettevõte teenis kena kasumi
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.