Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki omanikud noolisid Leedu lennufirmat

    Ain Hanschmidt ja Enn Pant soovivad osta kahte lennufirmatFoto: Raul Mee, Äripäev

    Tallinki suuromanik Infortar uuris võimalusi omandada lisaks Estonian Airile ka Leedu lennufirma Air Lituanica, kuid tehing jäi katki.

    Air Lituanica juhtkonnale 7. mail saadetud kirjas tegi Enn Pandile, Ain Hanshmidtile ja Kalev Järvelillele kuuluv ettevõte ettepaneku alustada koostööd ühise firma loomiseks, millel oleks kaks baasi – nii Tallinnas kui ka Vilniuses, selgub Äripäeva käsutuses olevast kirjast.
    Infortar palus vastust 20. maiks. Leedu majanduslehe Verslo žinios ajakirjanik Dalius Simenas ütles Ärpäevale, et tehing jäi siiski katki. 22. mail teatas Leedu lennufirma Air Lituanica ootamatult, et lõpetab tegevuse.
    Suured plaanid
    Selle asemel, et püüda päästa Air Lituanicat, tehakse aga kõnealuses kirjas, mis kannab Infortati tegevjuhi Jaan Tamme allkirja, ettepanek alustada uus ettevõte, mis tagaks madalamad ülalpidamiskulud läbi sünergia Estonian Airiga. „Meie eesmärk on sulgeda Air Lituanica õiguslik keha, kuid säilitada praeguse firma parimat turuväärtused nii palju kui võimalik, sealhulgas välja valitud töötajaid, tugevat kohalikku brändi ja kliendisuhteid,“ seisab ettepanekus.
    Uue ettevõtte loomise esimene faas leiaks aset ajavahemikul oktoober 2015 kuni detsember 2016. Selle käigus luuakse Vilniusesse lennubaas ning pannakse paika esialgsed liinid Brüsselisse, Amsterdami, Stockholmi, Berlini, Hamburgi, Münchenisse ja Tallinna ning mõned hooajalised lennud, näiteks Spliti ja Barcelonasse. Samuti plaanitakse teha koostööd skandinaavia lennufirmaga SAS.
    Eriliselt tihe side luuakse Tallinnaga, kust edasi saaksid leedukad sõita Helsingisse (Tallinkiga), samuti Skandinaaviasse Kopenhaagenisse ja Oslosse. Seejuures on eesmärk esimese 15 tegevuskuu jooksul teenindada 200 000 reisijat.
    Pikemas plaanis on kavas laiendada nii lennukiparki kahelt lennukult 5-8 masinani. Samuti lisada sihtkohti nagu London, Moskva, Peterburi, Varssavi, Viin, Milano, Pariis ja Praha ning kasvatada reisijate arvu 500 000ni.
    Kokkuvõttes looks Infortar kahe kodubaasiga, Tallinnas ja Vilniuses, lennufirma, mis aga vajaks kuni aastani 2020 toetusi. Seejuures on Infortar valmis investeerima kokku kuni 50 miljonit eurot.
    Selleks, et plaani ellu viia, vajaks Infortar nii majanduslikku kui ka poliitilist tuge ja põhjendumust kohalikelt võimudelt, seisab kirjas.
    Teatavasti on Infortar huvitatud ka Estonian Airi ostmisest juhul, kui Euroopa Komisjon lõpetab võimaliku keelatud riigiabi uurimise ning kiidab selle heaks. Kuigi esialgu pidi Euroopa Komisjon andma oma hinnangu kevadel, siis praeguseks on see lükkunud sügisesse.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.