Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volkswageni skandaal laieneb

    Volkswageni tegevjuht Matthias Müller Wolfsburgi autotehases.Foto: EPA

    Autode saastenäite kontrolliv USA järelevalve kahtlustab, et Euroopa suurim autotootja Volkswagen on tahtlikku pettust kasutanud ka mõnes Porsche ja Audi diiselmootoriga mudelis.

    Seni oli sportautode tootja Porsche renomee septembris lahvatanud skandaalis veel plekita. Toona avastati USAs, et Volkswageni osasse diiselmootoriga autodesse on paigaldatud tarkvara, mis autode testimisel saastekoguseid väiksemana näitab. Esmaspäeval teatas USA Keskkonnakaitse agentuur (EPA), et ka mõnes 2014.-2016. aasta Volkswageni, Audi ja Porsche kolmeliitrise diiselmootoriga mudelis on saastekoguseid mõjutav tarkvara.
    Porsche nime sattumine skandaali heidab varju Volkswageni uuele juhile Matthias Müllerile, kelle ülesanne on Volkswageni määritud nimi puhtaks pesta. Enne uude ametisse asumist oli ta 2010. aastast alates Porsche juht.
    Volkswagen on järjekordselt jätnud täitmata kohustuse järgida seadust, mis kaitseb kõigi ameeriklaste õhu puhtust,“ ütles EPA reeglite täitmist kontrolliva osakonna asejuht Cynthia Giles agentuuri Bloomberg vahendusel.
    Volkswagen eitab süüd
    Erinevalt septembrist, kui Volkswagen pettuse omaks võttis, eitas firma seekord petutarkvara kasutamist.  
    „Volkswagen rõhutab, et kolmeliitristesse V6 diiselmootoritesse ei ole lisatud tarkvara, mis lubamatul moel saastetestide tulemusi muudaks,“ teatas Volkswagen kirjalikus avalduses. „Volkswagen on valmis EPAga igati koostööd tegema, et midagi selguseta ei jääks.“
    Kui septembris lahvatanud skandaal puudutas USA turul ligi poolt miljonit Volkswageni sõidukit ning kogu maailmas enam kui 11 miljonit sõidukit, siis uued kahtlustused lisavad siia ca 10 000 juba ringi sõitvat autot ning veel selguseta hulga 2016. aasta mudeleid.
    Kokku võib EPA uus ettekirjutus kaasa tuua täiendava miljoni sõiduki tagasikutsumise, hindavad J.P. Morgani analüütikud. Halvimal juhul tuleb reservi pandud 6,7 miljardile eurole aasta lõpuks lisada veel miljard eurot.
    Kahtluse all mudelid
    Kahtluse alla sattunud mudelite seas on 2014. aasta VW Touareg, 2015. aasta Porsche Cayenne ning 2016. aasta Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L ja Q5.
    Nende sõidukite väljalaskesüsteemid olid timmitud selliseks, et sekund pärast testimise lõppu suurenesid lämmastikoksiidi heitmed lubatust üheksa korda kõrgemale tasemele, ütles Giles.
    EPA on seisukohal, et Volkswagen pidi olema teadlik, et sõidukid on varustatud tarkvaraga, mis lasevad testide tulemusi paremana paista.
    Volkswageni pressiesindaja sõnul ei peata kontsern kahtluse alla sattunud uute mudelite müüki, kirjutas Wall Street Journal.
    Septembris lahvatanud skandaal on juba sundinud ametist lahkuma Volkswageni endise juhi Martin Winterkorni. Veaga sõidukite tagantjärele parandamiseks pani Volkswagen kõrvale 6,7 miljardit eurot, kuid juba on mööndud, et sellest summast ilmselt ei piisa. USA välisõhu seaduse järgi võib Volkswagen saada kuni 18 miljardit dollarit trahvi, kui võtta aluseks maksimaalne trahv iga veaga sõiduki kohta, kirjutas Bloomberg.
    Läinud kuul USA Kongressis tunnistusi andnud Volkswageni kontserni USA turu tegevjuht Michael Horn ütles, et saastenäitudega petmise eest olid vastutavad paar inseneri Saksamaal. Firma tasandil polnud tema sõnul keegi sellist otsust teinud.
    Kus vassimine lõpeb?
    Matthias Müller on kogu oma täiskasvanu elu töötanud Volkswageni kontsernis, kuid sellest hoolimata leiti, et just tema on õige mees tagasi astunud Winterkorni asemele tulema. Müller on öelnud, et ta ei olnud petutarkvarast teadlik. Kui nüüd skandaal ka Porschele laieneb, tuleb tal Porsche endise juhina uuesti selgitusi anda.
    „Viimased paljastused sunnivad küsima, kus see Volkswageni vassimiste rada ükskord lõpeb,“ teatasid oma avalduses neli Kongressi esindajatekoja liiget, kes kuuluvad skandaali uurimiseks loodud erikomisjoni.
    Volkswageni aktsia reageeris skandaali laienemisele 4,9% langusega. Porsche Automobil Holding SE aktsia kukkus 3,4%.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Baltic Horizoni renditulust kadus kolmandik
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Maris Jesse: hulgifirmad püüdsid meeleheitlikult apteeke endale hoida salakokkulepete pärast
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.