Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rõtovi ettepanek lennunduse kohta pani sotsiaalmeedia kihama

    Estonian Airi raudlind.Foto: Raul Mee

    Äripäeva peadirektori Igor Rõtovi ettepanek panustada otselendude asemel hoopiski tihedamasse lühilennugraafikusse Tallinnast Helsingisse tekitas põneva arutelu Eesti lennuühenduse tuleviku üle.

    Äripäeva peadirektor Igor Rõtov kirjutas oma Facebooki lehel, et kuna Tallinnast on vaid 20 minuti lennutee kaugusel eeskujulike otseühendustega Vantaa lennujaam, võiks Tallinna ja Helsingi lennujaamad hoopiski omavahel koostööd tegema hakata. Ta pakkus välja, et Tallinna ja Helsingi vahel toimuksid praeguse hõreda ühenduse asemel lühilennud iga 30 minuti tagant ja transiitlennu ooteaeg ei kestaks kunagi üle tunni.
    Postitus on saanud Facebookis üle 450 meeldimise.
    Rõtovi hinnangul saaks Tallinn selle tulemusena päevapealt ladusa lennuühenduse kogu maailmaga, samuti oleks Finnairil suurem motivatsioon oma suure turunduseelarvega Eestit reklaamida. Eesti pääseks omakorda vaevalisest ja lõputust rahvusliku lennufirma ehitamisest ning saaks kümneid miljoneid eurosid maksuraha mõistlikumal viisil kasutada, kirjutas Rõtov.
    Ettepanek vallandas Facebookis arvamustelaviini. Mõned, näiteks investor Jaak Roosaare ja Igor Gräzin kiitsid Rõtovi idee heaks. Mõni leidis aga, et Finnair ei näe mõtet end Tallinnaga nii tihedalt siduda. Mihkel Vaigla kirjutas, et Finnair ei ole osanud kahjumlike Euroopa lendudega ise midagi mõistlikku teha ning vaevalt nad tahavad nendega nüüd tohutuid masse vaeseid eestlasi vedada. „Päris naiivne arvata, et Finnair oleks huvitatud miski jubeda tihedusega Eesti vahet lendamisest selleks, et eestlasi mõistlikult Euroopasse ja mujale maailma viia. Finnair teenib oma raha pikamaalendudega ja vaeste eestlastega täidetakse lennukis tühje istmeid. See tähendab, et ettevedamine peab olema võimalikult odav,“ märkis Vaigla.
    Ka TV3 ajakirjanik Sven Soiver kirjutas, et Finnair ei hakka lühilendude tihedusse panustama, vaid pigem vastupidi. „Euroopa sisesed lennud peavad hakkama teenima kauglendude täitmist ning Euroopast Euroopasse lendamine toob kahjumit - vaata firma teadet investoritele 30. oktoobril,“ kirjutas Soiver.
    Estonian Airi endine juhatuse liige Indrek Randveer leidis, et Rõtovi ideel pole ilmet. „Aga mis keelab Finnairil endal iga tunni järel lennukid käima panna? Vastus - ei ole nõudlust. Kui Eesti suunaks oma energia ainult Soomele oleks SAS/AirBaltic/Lufthansa kohe platsis ja võtaks parimad otseliinid üle. Ja jälle ei jagu iga tund reisijaid Helsingisse,“ kirjutas ta. Randveer lisas, et igal uuel lennufirmal on vaja ellujäämiseks kasvada, kuid kahjuks ei tule see kasv Eestist, kuna siin ei ela piisavalt elanikke ning turistide meelitamine siia on kohutavalt keeruline ja kulukas katsumus.
    „Tööd tuleb leida väljaspool Eestit - selle mõttekust kinnitas EA viimase poole aasta positiivne äritulemus kui lennati "teistele". Aga siinsetele äridele ja majandusele on vaja otselende, just selliseid mis väljuvad hommikul ja saabuvad õhtul tagasi. Meil on vaja Eestis baseeruvat lennufirmat! Kapitalil ei ole seejuures tähtsust, oluline, et ta baseeruks siin - siis on tagatud ka mõistlik lennugraafik,“ kirjutas Randveer.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.