Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti suurimas magalas peitub ärilinnak

    Tallinna ja Eesti suurim linnaosa, Lasnamägi.Foto: Raul Mee

    Tallinnas on järjest raskem leida arendusprojektideks sobivaid krunte. Kas Eesti mõistes hiiglaslik Lasnamäe võiks olla siinkohal parim valik?

    Äripäeva 14. jaanuari kuukiri Kinnisvara kirjutab, et Lasnamäe puhul toovad arendajad kui ühest suust välja siinset suurt hulka inimesi, mis leevendab levinud tööjõuprobleemi. Samuti kiidetakse üsna head transpordiühendust magistraalteedega ning üsna head transpordiühendust sadamate, lennujaama ja rongidepooga. Tallinna linna arengukavas oleva Rahu tee kulgeks tulevikus vahetult Priisle arendusprojekti kõrvalt ja toetaks selle arengut. 
    Kas need argumendid on aga piisavad, et võõristus Lasnamäe suhtes maha raputada?Kinnisvara ostu, müügi ja arendusega tegelev Hammerhead OÜ arendab Lasnamäel Priisle laokeskuses 3,1 hektaril kokku nelja hoonet, millest praeguseks üks ka valmis. Lisaks ka Betooni tänava laokompleksi, mis on planeeringu faasis.
    Kes küll töö ära teeks?
    Lasnamäe piirkonna eeliseks on Hammerhead OÜ juhi Allan Kooli sõnul Tallinnast väljapoole jäävate äripindade arendustega võrreldes see, et vaba tööjõud on kohapeal olemas. "Paljud tegijad, kes arendavad projekte näiteks Jüri Tööstuspargis, kurdavad, et töötajate leidmiseks on vaja korraldada transport Tallinnast, sest piirkonnas kohapeal inimesi lihtsalt ei jätku."
    Kool toob ka võrdluseks Raplamaa hetkel suurima arenduse, Hammerheadi arendamises oleva Treffi logistika- ja tööstuspargi Märjamaal. Igas muus mõttes logistiliselt väga heas asukohas, kokku üle 70 000 m2 ehitusaluse pinnaga logistikapark on atraktiivne, ent tööjõu leidmisega on samuti probleeme.
    Tallinnas on Kooli sõnul suur vajadus nn stock-office-pindade järele, kus oleksid kompaktselt koos kontor, kauplusepind, laopinnad ja väike tootmisüksus. "Taolisi müügis olevaid krunte, kuhu selliseid saab arendada, ei ole Tallinnas palju, ja Lasnamäel on neid veidi rohkem kui mujal."
    See on Kooli sõnul ka üks põhjus, mis Hammerhead tegeleb aktiivselt Priisles ja Betooni tänaval. Mustamäel Laki ja Kadaka tänaval olevad lao- ja tööstuspinnnad on tema sõnul vananenud, paljud ei vasta enam tänapäevastele nõuetele.

    Artikkel ilmus Äripäeva 14. märtsi kuukirjas Kinnisvara, mis on tellijale alla laaditav siit. Lisaks kirjutab väljaanne, mis on linnaväliste uusarenduse plussid ja miinused, kas korterite hinnatõus pidurdub ning miks saavad päikesepaneelid iga arenduse osaks.

    Mitte linnajagu, vaid selle osad ahvatlevad
    1Partner Kinnisvara tegevdirektori Martin Vahteri sõnul on Lasnamäe linnaosa lai mõiste ning iga arenduse perspektiiv sõltub konkreetsest piirkonnast. Piirkonna potentsiaali hindamisel on suur erinevus, kas räägitakse näiteks Peterburi tee äärsest piirkonnast või hoopis Punase tänava või Priisle tee kandist.
    "Ega Lasnamäe koha pealt väga palju mõelda ei ole, linnaosa senine planeering ja hoonestus räägib enda eest. Samuti saab palju välja lugeda üldplaneeringust. Büroo- ja tootmishoonete seisukohalt on atraktiivsed Peterburi tee algus ja Suur-Sõjamäe piirkond. Samuti on perspektiivikas Tondiraba piirkond, mis jäi nõukogude ajal välja ehitamata ning kuhu praeguseks ajaks on rajatud äri- ja avalikuks kasutuseks mõeldud hooneid."
    Logistika võtmeküsimus
    Kuna Lasnamäe oli viimane linnaosa, mida nõukogude ajal välja ehitati, jõuti ka Vahteri sõnul seal transpordiühenduste peale rohkem mõelda. "Tõsi, palju jäi ka lõpetamata," lisab ta siiski. "Ei saaks öelda, et mingit tüüpi hooned sobiksid just Lasnamäele. Tõsi, lennujaamaga seoses on selle läheduses lennukeid ja lennujaama teenindavaid hooneid. Samuti on büroo- ja laohooned heaks puhvertsooniks elupiirkonna ja müra tekitavate lennujaama ja Ülemiste kaubajaama vahel. Lõpuks on ka nii, et kus juba on, sinna tuleb juurde."
    Ka Arco Vara äripindade nooremmaakler Indrek Serviski ei räägi Lasnamäest ainult kiitvas toonis. Kuigi Lasnamäest on linna sees kujunenud vähemalt entusiastide sõnul Tallinnas suurim tööstuspiirkond, on ka siinsel arendusel piirid ees. "Lasnamäe miinuseks on ehk ruumipuudus. Piirkond hakkab juba väikseks jääma ja suuremad ettevõtted kolivad linnast kaugemale," märgib Serviski.

    Kaks positiivset omadust

    Arco Vara äripindade nooremmaakler Indrek Serviski

    Minu hinnangul on Lasnamäe piirkond olnud kogu aeg hinnas, Peterburi tee äärne ala on juba täis ehitatud ja vaba ruumi kipub puudu jääma. Kaks asja, mis Lasnamäel on väga head: esiteks logistiliselt hea asukoht, Lasnamäelt pääseb otse Peterburi teelt linnast välja. Kasutades Tallinna ringteed, jõuab hõlpsasti nii Tartu kui ka Pärnu maanteele. Teiseks: Lasnamäe lähedal on Muuga Sadam. Ettevõtetele, kellel on vaja sadama lähedust, on Lasnamägi hea koht. Kõigele lisaks on Lasnamäel olemas ka inimesed ehk tööjõud, mida vajab iga ettevõte. 

    Lasnamäe miinuseks on ehk ruumipuudus.

    Mis on mis
    Stock-office-pinnad on uued energiasäästlikud äripinnad. Igal üüripinnal on oma klaasfassaad, esimesel korrusel esindus/kauplusepind, mille taga paikneb lao- või tootmispind ja teisel korrusel kontoripind. Kontori/kauplusepinna ja laopinna suhe on keskmiselt vahemikus 30/70 kuni 50/50. Pinnad on varustatud sundventilatsiooni-, tuletõrje- ja valvesüstemiga.
    Pinnad erinevad muudest turul pakutavatest pindadest enamasti selle poolest, et kogu ettevõte müügi- või tootmistegevus toimub ühel ja samal pinnal samas asukohas, mis aitab kokku hoida tööjõu-, transpordi- ja muudelt taolistelt kuludelt.
    Allikas: Hammerhead OÜ
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.