Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Lehvikmüük viis joonelt gaselliks

27. september 2016, 07:00
OÜ Joon juhatuse liikmed ja kaasomanikud Ants-Aarne Viirmaa (vasakul) ja Tiit Tippel trükikojas.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160927/NEWS/160929885/AR/0/AR-160929885.jpg

Hilton Tallinn Park hotelli vahetus naabruses tegutseb ilmselt üks väheseid tööstusettevõtteid Tallinna kesklinnas piirkonnas – trükkimise, toodete pakendamise ja postitusega tegelev OÜ Joon.

„Kui enamik trükikodadest keskendus mingil hetkel tootmisele ja ajas mahtu taga, siis meie hakkasime mõtlema erinevate lahenduste peale, et kuidas seda lehvikut laiemale ajada,“ toob Joone juhatuse liige ja kaasomanik Tiit Tippel välja peamise erisuse. „Trükivaldkond ei ole hullult õitsev, sest paberi vajadus pigem kahaneb. Seepärast me otsimegi teistsuguse mõtlemise kaudu seda, kuidas leida uusi võimalusi tootmises, kuidas teha paremini ja õitseda kõigest hoolimata edasi.“

Head majandustulemused viimastel aastatel lennutasid Joone joonelt Gaselli TOPi esisajasse, täpsemalt 91. kohale. Joon eristub teistest trükifirmadest, sest pakub lisaks trükitoodetele ka hulgaliselt lisateenuseid. Näiteks pakendamist ja otsepostitust tellivad neil allhanketööna isegi konkurendid.

Esimene mulje, mis Kunderi tänava ühes hoovis tegutseva Joone välisuksest sisse astudes tekib, on avatus. See, et valgekraede töölauad kõigile näha on, on kontorites üsna tavaline. Aga Joones näeb siseneja kohe ka klaasseina taga asuvaid trükimasinaid ja nende ümber askeldavaid töömehi.

„Oleme taotluslikult loonud avatud ja inspireeriva töökeskkonna, kus meil endal on hea toimetada,“ rõhutab Tippel. „Taotluslik on ka see, et klientidel oleks näha, et me oleme tootmisettevõte. Meil on siin kokku ligi 1000 ruutmeetrit pinda linna keskel. Oleme tööstusettevõtetest siin piirkonnas üks viimaseid mohikaanlaseid.“

Tiit Tippel ja kompanjon Ants-Aarne Viirmaa on trükinduses koos tegutsenud alates 2000. aasta lõpust, kui asutasid ASi Stampline, mille peamine tegevusvaldkond oli templite valmistamine. „Mina olin varem tegev templite valmistamisega seotud ettevõttes ja Tiidul oli tollal ettevõte, mis tegeles kleebisreklaamiga,“ meenutab Viirmaa. „Ühel hetkel vaatasime, et huvid hakkavad kuskilt maalt kattuma ja meil mõlemal oli plaan midagi enamat teha. Ja üksinda edasi minna oli mitte nii väga turvaline.“

Kuna nõudlus templite järele kuivas üha enam kokku, otsisid Tippel ja Viirmaa uusi valdkondi ning tasapisi hakati tegelema trükkimisega. „Mis see tempel muud on kui väike trükimasin,“ põhjendab Viirmaa suunda trükindusele.

Trükiäri paisus ja 2005. aasta suvel asutas äritandem OÜ Joon. „Hakkasime mõtlema, et kui me tahame oma tooteid müüa väljapoole, näiteks Soome, siis tundus veider, et läheme Soome ASina Stampline ja samas on seal Stampline Finland juba ees olemas,“ räägib Viirmaa. „Ja eks ärinimi Stampline kõlas väheke võõrapäraselt ka.“ Uue firma ärinimena kaaluti algul varianti Line, kuni taibati see tõlkida Jooneks. 2013. aasta sügisel ühendas Joon endaga Stampline'i.

Joonel on umbes 600 aktiivset klienti, suurfirmadest eraisikuteni välja. „Tänu kirjule toodete ja teenuste paletile on ka kliendiportfell kirju,“ märgib Viirmaa. „Erineva profiiliga kliendid aitavad meil natuke riske maandada. Meile annab mänguruumi see, et me tegeleme erinevates valdkondades.“

Joon on keskendunud koduturule, eksport, peamiselt Soome, moodustab praegu tagasihoidliku 9 protsenti. „Kui paljudel meie konkurentidel on see suhe vastupidi, siis meie põhimõte on eelkõige olla tugevatel jalgadel koduturul ja siis sellelt pinnalt teha eksporti,“ seletab Tippel. „Nüüd oleme jõudnud faasi, kus on aeg tõsisemalt panustada ekspordile.“

Viirmaa sõnul on nad Soome kliente püüdnud kogu aeg, aga seni on nad kätte saanud peamiselt vaid need, kes tulevad Eestist otsima madalat hinda. „See pole meie eesmärk ja seepärast asutasime tänavu suvel Soome filiaali, soomekeelse ja soomemeelse tütarfirma,“ märgib ta. „Tahame Soomes häid tellimusi saada ja kasvatada ekspordi osa 30 protsendi lähedale.“

Tippel lisab, et nad ei hakka Soomes pelgalt Joone tooteid ja teenuseid müüma. „Oleme seal tekitanud samamoodi tootelehviku ja see on veel laiem kui Eestis,“ kinnitab ta. „Tegeleme Soomes mitte ainult trükitoodete, pakendamise ja otsepostituse vahendamisega, lisandunud on erinevad reklaamtooted. Näiteks oleme valmistanud messi- ja müügitoetusmaterjale nii lõppklientidele kui ka edasimüüjatele.“

Küsimusele, kas võrdse osalusega firma on nende meelest parim variant ühise äri ajamiseks, vastavad mõlemad mehed jaatavalt. „Nii kaua, kui oleme ettevõtlusega koos tegelenud, ei ole meil kordagi olnud väga tõsiseid ragistamisi,“ lausub Viirmaa. „Lihtne on asju ajada, kui saad teist usaldada. Kui üks meist on ära, ajab teine kõik asjad joonde. Kui peaks täna ettevõtet tegema, siis mina küll ei unista üksinda tegemisest.“

OÜ Joon juhid unistavad

Me laieneme – tänavu suvel asutasime tütarfirma Soomes ja vaatame avatult Euroopas ringi. See hoiab meie mõtted värsked. Peame oluliseks keskkonnasäästlikku tootmist ja ökoloogilise jalajälje teemat. Sellest tulenevalt unistame suuremast, ja ettevõtte arenguid silmas pidades, oma tootmishoonest. Tegutseme praegu rendipinnal, majaomanik unistab samamoodi – tema unistab pilvelõhkujast. Siin piirkonnas on juba üksjagu kõrghooneid, seega on tõenäoline, et ka meie praegusesse asukohta kerkib märksa paremini sobiv pilvelõhkuja.

Kommentaar

Andreas Laane, OÜ Alexela Group juhatuse esimees

OÜ Joon on hea näide ettevõttest, mis ei ole klammerdunud nišitegevusse, vaid pakub laiemat teenust. Samas on nad suutnud säilitada väikeettevõtja näo – firmas on avatud õhkkond, omanikud suhtlevad klientidega ning tegelevad nii iseenda kui ka firma arendamisega.

Tunnen Joone omanikke pikka aega. Olen nendega kokku puutunud siis, kui töötasin Nordea pangas ja suhtlesin Joone kui pangakliendiga, ning nüüd seetõttu, et Joon teeb Alexelale teenust. Tegemist on väga asjalike inimestega. Nad on heas mõttes rahutud hinged. Neid huvitab, mis mujal maailmas trükinduses toimub, nad viivad ennast kurssi uute trendide ja tehnoloogiaga.

Joon on Alexelale osutanud trükiteenust, otsepostitust ja palju muud, praktiliselt kogu teenuste paketti. Nad suudavad korraldada sulle ära nii tööjõumahuka töö kui ka intelligentse töö. Nad hõlbustavad kliendi elu omajagu, näiteks teatud juhtudel ei ole tarvidust pöörduda reklaamiagentuuri poole. Seega kokkuvõttes hoiab klient raha kokku. Joone toodete ning teenuste hinna ja kvaliteedi suhe on väga hea.

Pane tähele

* Äripäeva gaselli rubriik, kus kirjutame kiiresti arenevatest väikefirmadest ja nende omanikest, ilmub kaks korda kuus.

* Äripäeva Gaselli TOPi lähteandmeteks on ettevõtte müügitulu ja kasum enne makse aastatel 2012, 2013 ja 2014. 2012. aasta müügitulu peab ulatuma 100 000 euroni ja aastatel 2012-2014 kasvama käive ja kasum vähemalt 50%.

* TOPi jõudis tänavu 1036 ettevõtet.

Loe Äripäevast

Viimati ilmunud lood gasellettevõtetest

* „Hobi viis riigiametniku fotokaupade ärisse“ Harjumaa firmast OÜst Fosgrafe 4.07.2016 lehes.

* „Pitsaketi esimene gasell“ Võrumaa firmast OÜst Pizzakaubandus 8.08.2016 lehes.

* „Veterinaar hakkas lihatöötlejaks“ Pärnumaa firmast Karjamõisa OÜ 24.08.2016 lehes.

Loe veebist: www.aripaev.ee/gasell

Gaselliliikumist toetavad LHV ja Markit.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. September 2016, 06:57
Otsi:

Ava täpsem otsing