Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laevaehitaja: konkurents on tihe ja keegi meid ei oota

    Kuigi maailmaturul on konkurents tihe ja elllujäämine raske, tuleb laevaehitus- ja remondiettevõtte SRC Groupi osaniku ja juhi Hannes Lilpi sõnul end kõigele vaatamata tippu välja murda.

    „Peame leidma võimaluse, et murda end rahvusvahelisele turule. Konkurents on tihe ja keegi meid ei oota. Kui pole unikaalset toodet, siis on vaja teadmisi, üksikisiku ja organisatsiooni tasandil,“ rääkis Lilp täna Äripäeva konverentsil Äriplaan.
    „Olime vahepeal neljakordsed alltöövõtjad, mille käigus õppisime turgu ja selle spetsiifikaid tundma. Kõik ei õnnestu, tuleb võtta riske ja leppida ka sellega, et võib tulla kaotus. Aga kõik, mis ei tapa teeb tugevamaks,“ rääkis Lilp enda ettevõtte kogemustest.
    SRC Groupis on Lilpi sõnul tööl rahvusvaheline ja kogemustega nõukogu, kel on kompetents ja juhtimiskogemus ning kes aitab avada uksi ja on kiirtee klientideni. „Juhil on oluline mõista, et organisatsioon ei lähe globaalseks enne selles olevaid inimesi,“ nentis Lilp. Töökäed ostab SRC peamiselt sisse ja see aitab neil kulud madalal hoida.
    Kruiisilaevade turg õitseb
    Lilpi sõnul on kogu maailmas ekspordi ja impordi oluline roll laevatranspordil, ka Eestis käib suurem osa importi-eksporti mereteed pidi. Kui konteinerlaevade turul käib olelusvõitlus, siis krusiisilaevade turg jällegi õitseb. „Konteinerlaevade turul tuleb ette konsolideerumisi ja muid muutusi. Läheb aastaid, et see sektor taastuks,“ rääkis Lilp.
    „Krusiisilaevade nišile on madal naftahind mõjunud hästi, soodsam hind on puhas võit. Ehitatakse järjest suuremaid laevu, ka segmenti on laiendatud. Kruiisid on kättesaadavad ka hinnatundlikumale reisijale,“ rääkis Lilp. Tema sõnul on kruiisilaevu ehitavatel tehastel tellimused ees kuni aastani 2020.
    Teine sektor, mis on kasvutrendis, on tuuleenergia. „Offshore-tuuleenergia naudib odavama prahihinnaga laevu kui algne äriplaan arvestas. Tänu riiklikele subsideerimistele areneb sektor jõudsalt. Igal aasta püstitakse uusi rekordeid ja see on alles algus,“ rääkis Lilp.
    Aastaks 2017 on laevaremondi- ja laevaehituse turul suured väljakutsed, kuidas tulla toime madalate naftahindadega ja erinevate keskkonnanõuete täitmisega. „Tuuleenergia on jõulises kasvus ja kruiisilaevade sektor buumib,“ märkis Lilp ja lisas, et tehnoloogia areng on kiire ning pole kaugel aeg, kui merele liiguvad mehitamata laevad.
    „Mehitamata laeva prototüüp on norrakatel valmis ehitatud, testimine käib. 2020-2025 võib see olla reaalsus. Soomlased tahavad tuua mehitamata laeva praamiliiklusse aastatel 2020-2024,“ seletas Lilp.
    Kolm küsimust Hannes Lilpile
    Millised on suurimad ohud ja võimalused Eesti ettevõtete jaoks 2017. aastal?
    Suuremad ohud ja võidud on seotud meie peamiste kaubanduspartneritega, kuidas nende majandusel läheb ja millist poliitikat viljeletakse. Märksõnaks on ekspordipartnerite hoidmine ja leidmine, väljakutseid seab keeruka tootlikkuse ja palgakasvuga hakkamasaamine. Globaalturgude suurimad kõigutajad on nafta hind, finantsmaailm ja poliitika. Kaubavood ei peatu, maailm ka mitte.
    Mida prognoosite Eesti majandusele 2017. aastal? 
    Loodan, et Eesti ettevõtjad leiavad jõudu liikuda majanduskasvu hoides ja manageerida edukamalt kui konkurendid uutel turgudel. Eestit ümbritsevate riikide mõju kasvab, seades fookusesse Brexiti, pagulaskriisi, Venemaa käitumise ning sanktsioonid.
    Millised on kolm esimest tegevust, mida te ellu viiksite Eesti peaministrina?
    Algataksin juhtimiskultuuri muutuse.Juhiksin jõudsamalt riigi konkurentsivõimelisuse kasvatamist. Keskenduksin demograafilise olukorra sõlmküsimuste lahendamisele.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.