Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kliendid tahavad rohkem isiklikke pakkumisi

29. september 2016, 11:00
Kliendid enam niisama poodides uitamas ei käi, enamasti tullakse kindla ostusooviga.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160929/NEWS/160929652/AR/0/Kliendid-tahavad-rohkem-isiklikke-pakkumisi.jpg

Kuigi andmete olulisusest on kaubanduses räägitud juba aastaid, kardab endiselt osa ettevõtteid olemasolevat kliendiinfot kasutada.

Suurbritannia turundusfirma The Future Customer ekspert-konsultant Richard Campbell rõhutas intervjuus Äripäeva teemaveebile kaubandus.ee, et üks olulisemaid trende kaubanduses on personaalsed pakkumised, mida ostjad ootavad. Kliendiandmete kasutamist ei tasu peljata, sellega peaks oskuslikult tegelema, kuid ainult analüütikale ei saa ka keskenduda, soovitab ta.

Millised on peamised tulevikutrendid kaubanduse ja kliendilojaalsuse valdkonnas?

Üks märksõna on kindlasti mitme kanali ostukogemus (multichannel retailing). Sellest on räägitud viimased 5–10 aastat, aga mulle tundub, et enamik kaubandusettevõtteid ei võta seda siiani päris tõsiselt. Nad ei mõista veel täielikult, et just nende endi kliendid ootavad terviklikku ostukogemust igast kanalist.

Ka need päevad on möödas, kui tarbija tuli poodi lihtsalt omapäi ringi jalutama ja kaupu vaatama. Üha rohkem oodatakse üks ühele suhtlust müüjaga ning individuaalseid pakkumisi. Kahjuks kasutavad paljud kaubandusettevõtted kliendiandmeid ikka veel liiga vähe, kuigi andmepõhine turundus ja big data on juba viimased kümme aastat kuum teema.

Paljud turundusjuhid justkui kardavad kogu seda andmemajandust või kipuvad arvama, et see on tohutu keeruline teema. Aga tegelikkus on see, et isegi kui sul on miljoneid kliente, siis kokkuvõttes moodustavad nad ikkagi umbes viis-kuus põhilist segmenti. Selle põhjal enam ei tundugi nii keeruline teha neile suunatud turundust ja personaalseid pakkumisi. Liiga sageli on esimene reaktsioon andmebaase nähes hirmutav ning töö nendega tundub ületamatu raskusena. Seepärast ei võeta kogunenud andmetega midagi ette või kasutatakse neid väga puudulikult.

Loe pikemalt Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
29. September 2016, 11:00
Otsi:

Ava täpsem otsing