Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Poola firmalt saab 180 euroga usaldusväärsuse tunnistuse

    Ettevõtted saavad osta paberi, mis tõendab klientidele ja äripartneritele nende usaldusväärsust.

    Kliendi Arvamusuuringute Keskus müüb väikeettevõtetele sertifikaati “Usaldusväärne ettevõte 2016”, millega tunnustab neid laitmatu maine eest internetis. 178 euro ja 80 sendi eest saab ettevõte oma usaldusväärsuse kinnitamiseks sertifikaadi, veekindlad kleebised logoga “Usaldusväärne ettevõte” ja usaldusväärse ettevõtte leheküljele e-visiitkaardi.

    Kas iga paberit saab nimetada usaldusväärsust tõendavaks sertifikaadiks?

    Signe Kõiv,
    E-kaubanduse liidu juhatuse esimees
    Kliendi Arvamusuuringute Keskuse taga on mais loodud osaühing Kauk, mis kuulub poolakale Marek Rózieckile. Sertifikaati pakubki Poola ettevõte, mis peale Poola ja Eesti tegutseb Bulgaarias, Tšehhis, Ungaris ja Rumeenias.
    Loe OÜ Kauk kommentaari siit.
    Iga paber pole veel sertifikaat
    E-kaubanduse liidu juhatuse esimehe ­Signe Kõivu arvates müüb Eestis seitse kuud tegutsenud Poola ettevõte heausklikele väikeettevõtjatele tühja paberit. “Kas iga paberit saab nimetada usaldusväärsust tõendavaks sertifikaadiks?” küsis Kõiv. Tema sõnul võiks sertifikaadi väljastamine vastata kindlatele nõuetele.
    Ettevõte kirjutab kodu­lehel, et otsib kõigi Eestis tegutsevate ettevõtete kohta internetist klientide ja äripartnerite negatiivseid kommentaare. Usaldusväärsust hindavad nad “arvamuste koefitsiendi” alusel – kui halba kommentaari firma kohta ei leia, saab ettevõte õnnitlused ja võimaluse osta oma usaldusväärsust tõendav paber. Kui leidub halbu kommentaare, siis väidetavalt tunnistust osta ei saa.
    “Tulenevalt asjaolust, et kõiki Eestis registreeritud äriühingud on väga keeruline ning aeganõudev kontrollida, töötasid Kauk OÜ spetsialistid välja ja rakendasid spetsiaalse tarkvara, et teha valik nende tuhandete ettevõtete hulgast, mis väärivad tänu oma mainele esiletoomist projektis “Usaldusväärne ettevõte”,” kirjutab ettevõte oma kodulehel. Tarkvara valib firmad välja “arvamuste koefitsiendi” põhjal ja ettevõtte kinnitusel ei kasuta mitte ükski teine asutus sellist metoodikat.
    Kõivu sõnul on ettevõtte kodulehel esitatud väited kaheldavad. Ettevõte reklaamib, et neil on Eestis üle 270 000 kliendi ja 100 000 külastust kuus, ning tegemist on “ühe kõige nimekama sertifikaadiga, mida Euroopas väljastatakse”. Sellised väited peavad Kõivu hinnangul olema tõendatud, vastasel korral lähevad need vastuollu reklaamiseadusega. “Tundub, et seal on lihtsalt butafooria ja ettevõtjate kergelt öeldes lollitamine. Nii võib iga ettevõte anda usaldusväärsuse sertifikaadi, et sa oled usaldusväärne, aga kui tal ei ole tõepõhja all, võib see olla eksitav reklaam,” arvas ta. Kõiv lisas, et ettevõte tahab end eksitavate arvude abil näidata suurema ja usaldusväärsemana.
    Pikk ja veenev müügikõne
    Kõiv ütles, et mitu ettevõtet on sertifikaadi kohta infot küsinud e-kaubanduse liidust. Ka Kõiv ise on nende müügikõne saanud. “Sisuliselt nad tekitavad tunde, et kui sa ei osta seda sertifikaati, siis järelikult sa ei hooli oma klientidest ja koostööpartneritest, ei taha näida usaldusväärne ja võib-olla polegi siis usaldusväärne. See on väga pikk ja veenev müügikõne, millega üritatakse sertifikaati maha müüa,” rääkis Kõiv.

     Selliselt ostetud usaldusväärsus võib eksitav olla

    Tarbijakaitseamet on teinud järelevalvet Kauk OÜ tegevuse üle, sh kohtunud ettevõtte esindajatega, kohe pärast ettevõtte asutamist Eestis. „Usaldusväärse ettevõtte“ sertifikaat väljastatakse üksnes interneti kommentaaride põhjal ehk kui ettevõtte kohta puuduvad negatiivsed arvustused, vastab ettevõte sertifikaadi saamise tingimustele. Vastavat infot kajastab ka Kauk OÜ veebileht, kus kirjeldatakse sertifikaadile vastamise tingimusi. Sertifikaadi saanud ettevõtete puhul saabki lähtuda üksnes sellest, et ettevõtte kohta ei leidu internetis negatiivseid kommentaare. Sertifikaat ei anna aga garantiid korrektse majanduskäitumise, pretensioonide lahendamise jms kohta.

    Kauk OÜ tegevus usaldusväärse ettevõtte sertifikaadi väljastamisel otseselt seadusega vastuolus ei ole, kuid teatud juhtudel (kui ettevõte satub näiteks tarbijakaitseameti musta nimekirja) võib ettevõttele omistatud „usaldusväärne“ eksitavaks osutuda, mistõttu hoiab amet ka edaspidi olukorral silma peal.

    Pille Kalda,
    Tarbijakaitseameti ekspert
    Ettevõtte koduleheküljelt on näha, et paljud väikeettevõtjad on ka usaldusväärsust tõendava paberi ostnud.
    “Ega iseenesest ei ole hullu, kui selline paber teeb ettevõtja rõõmsaks ja tema töötajaid motiveerib, siis pole ju halvasti,” ütles Kõiv, kuid nentis, et sisuliselt on tegemist tühja paberi müümisega. “Ehk siis see usaldusväärsus ja konkurentsieelis, mida nad müüvad või lubavad, ei kajastu selle paberi taga kuidagi.” Kõiv märkis, et arvamuste koefitsiendi on ettevõte ilmselt ise välja töötanud ja kuna tal selle kohta rohkem andmeid pole, ei saa ta sellele hinnangut anda.
    Selline näeb välja 180 eurot maksev usaldussertifikaat.Foto: ettevõte

    Arvamuste koefitsient

    Juhul kui ettevõttel ei ole internetis negatiivseid kommentaare, on tema indikaatori väärtus 0, mis tähendab, et antud firma läbis uuringu positiivselt ning võib osaleda projektis „Usaldusväärne ettevõte”.

    Juhul kui firma kohta on internetis negatiivseid arvamusi, on indikaatori väärtus 1 ning ettevõte märgitakse automaatselt ebausaldusväärseks.

    Tarkvara otsib negatiivseid arvamusi

    Negatiivsete arvamuste otsing põhineb nimekirjal, kus on väljendid, mida nimetakse tundlikeks. Need võivad olla sõnad nagu petis, varas, valetaja, ei soovita, võlg, ebaaus, asjatundmatu jne. Nimekirjas on paarsada sõna ja väljendit, millega enamasti iseloomustatakse firmasid, mille teenustega ei olda rahul.

    Allikas: ettevõtte kodulehekülg

  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.