Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uber ja Taxify jäid EASi taksohankest kõrvale

    Taxify tuleb Tallinnas välja oma autodegaFoto: Taxify

    Uber ja Taxify, kes on end positsioneerinud sõidujagamisteenuse pakkujana, ning Uber kitsamalt ka tehnoloogiafirmana, jäid kõrvale EASi taksohankest, kirjutab tehnoloogiaportaal geenius.ee.

    Nimelt jättis Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) oma hiljuti välja kuulutatud taksohankest kõrvale Taxify ning Uberi, mis Taxify hinnangul tähendab, et EAS maksab lõpuks teenuse eest kolmandiku võrra rohkem, kui peaks. EASi takso- ning transfeeriteenuse hanke tingimuste järgi ei tohi seal osaleda ei Taxify ega Uber, vaid ainult tavalised taksofirmad.
    Tingimuste järgi peab vedajal olema kehtiv taksoveolitsents, kõigil teenust osutavatel juhtidel peab olema taksoteenuse osutamise õigus, taksod peavad olema äratuntava välimusega, juhid korrektse välimuse ja ühtse vormiriietusega ning pakkujal elektroonilise krediitkaardi võimekus ning võimekus aktsepteerida kuponge.
    EASi pressiesindaja Emilie Toomela sõnul on nad hankes lähtunud ühistranspordiseadusest, mis garanteerib teenuse ühtsed tingimused ning sätestab muu hulgas ka taksoveoloa olemasolu.
    EASi teatel ei kata Uberi ja Taxify teenus kõiki nõutavaid tingimusi.
    Järgneb EASi kommentaar:
    "Kuna riigihanke eesmärgiks on tellida takso- ja transfeerteenust, oleme lähtunud ühistranspordiseaduse 8. peatükist, mis garanteerib teenuse ühtsed tingimused ning sätestab muu hulgas ka taksoveoloa olemasolu. Tegemist on avaliku sektori asutuste tavapraktikaga, kuna sihiks on saada ühtse kvaliteediga taksoteenust. Oleme teadlikud, et Uber ja Taxify pakuvad head teenust, kuid kahjuks ei kata hanke väljakuulutamise ajal nende teenus kõiki meile olulisi tingimusi. Praegu näiteks ei pakuta võimalust sõidukit ette tellida kindlateks kuupäevadeks ning taksofirmadel puudub ka haldusmehhanism, mis võimaldab seadistada töötajate kasutusõigusi vastavalt sõidusagedusele ja -eesmärgile."
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Suur diil lukus: Novavax ja Sanofi käivitavad uute vaktsiinide arenduse
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.