45aastane firma tunneb ennast noorukina

08. veebruar 2017, 14:15
Printallist on müügidirektori Margus Liivamägi sõnul saanud mitmekesise valikuga trükikoda, kus klient saab teostada kõik unistused.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170208/NEWS/170209717/AR/0/AR-170209717.jpg
Ainult tellijale

Paljud ettevõtted ei ela esimestki tegutsemisaastat üle, 45aastane trükikoda Printall peab ennast aga alles noorukiks inimese elueaga võrreldes. Mis on nende firmade saladus, kes on tegutsenud üle veerandsajandi?

Seadmed vananevad, tehnoloogia uueneb, kuid kindel edu valem tundub olevat panus inimestesse – nii töötajatesse kui klientidesse.

45 aastat tegutsenud puitlaastplaaditootja Repo Vabrikud juhatuse liige Maret Kärbo peab kõige olulisemaks ettevõttes just inimesi. “Meil on inimesi, kes on töötanud siin algusaastatest peale ja kes on oma ala meistrid. Meil on neid, kes on ära läinud, kuid tagasi tulnud, sest siit ei ole lihtne eemale jääda, kui oled siia pikalt panustanud. Ja alati on hea meel uute tublide noorte spetsialistide üle, kes on sulandunud kollektiivi. Meil on igal tasandil eri vanuses ning eri rahvustest inimeste koostöö – erinevad kultuurid ja kogemused, siin töötavad ka mitme põlvkonna esindajad järjest,” toob ta välja.

Koostöö ka konkurentidega

35 aastat on tegutsenud hüdrosilindrite tootja BHC. Juhataja Kait Lukka, kes on 11 viimast aastat olnud ka ettevõtte omanik, ütleb, et pikaealisuse on taganud pidev suhtlus klientidega nende vajaduste ja soovidega arvestamiseks.

“Pidev püüe innovaatilisemate lahenduste leidmiseks. Eesti majandusruumi väiksusest tingituna hea konkurentide tundmine ja nendega koostöövõimaluste otsimine. Sihtturgudel toimuvaga kursis olemine ja üldisemate tootmisalaste trendide jälgimine erinevates Euroopa töötleva tööstuse ettevõtetes. Väga konkreetse viie aasta arenguplaani koostamine ja selle järgimine,” selgitas Lukka, kes järgib põhimõtet, et klient on kuningas. “Meie ettevõte ei saa kunagi päris “valmis” – me teadlikult ei kasvata ise loorbereid, millel puhata, alati saab midagi paremini teha.”

Arenda seda, mida oskad

Tõlkebürool AD 3DOORS OÜ täitub tänavu 25 aastat. Juhatuse liikme Krista Suislepp-Purru sõnul toob edu oma tugevuste kasutamine. “Keskendumine sellele, milles oleme väga head. Pidevalt arendame oma tugevaid külgi ja käime ajaga kaasas,” lisab ta. “Ja nii lihtne kui see ka ei tundu – pidev igapäevatöö ehk eelmainitu elluviimine.”

Ka Suislepp-Purru toob välja, et ühtki ettevõtet poleks olemas ilma püsiklientideta. “Samas näitab nende lojaalsus, et oleme olnud hea partner. Me oskame seda usaldust hinnata. Samuti pole võimalik alahinnata personali ja koostööpartnerite panust, kes on olnud sellel teekonnal koos meiega. Väga paljud neist 10, 15 või rohkemgi aastat. See on äärmiselt suur väärtus ja tugevuse nurgakivi,” lisab ta.

Iga pikka aega tegutsev ettevõte on pidevas muutumises ja see puudutab ka neid, nõustub Suislepp-Purru. “Tõlketeenuseid pakkuva ettevõttena kajastub ärimaailmas toimuv otseselt meie tegevuses, sest oleme teistele äriettevõtetele partner nende töö sujuvuse tagamisel. Klientide uutele ja muutuvatele nõudmistele vastamiseks mõtleme pidevalt ettepoole,” lisas ta.

25 aastat tegutsenud koostootmisjaamade ja katlamajade pakkuja ASi Filter juhatuse liige Antti Toppi ütles, et nende jätkusuutlikkuse taganud erinevad tooted ja uued turud. “Oleme laienenud itta (lisaks Balti riikidele ja Bulgaariale Venemaa ja Valgevene) ja see on kindlasti õige otsus. Aeg on kiiresti ja toimekalt läinud. 25 aastat tagasi ei osanud ette kujutada, et suudame sellise arengu läbi teha. Elu on muutumises. Tulevikuks analüüsime uusi turge ja tooteid ning kindlasti on oluline märksõna äri digitaliseerimine,” lisas ta.

Püsib vaid muutus

Trükikoda Printall AS tähistab 45. juubeliaastat. Ettevõtte müügidirektori Margus Liivamägi sõnul on Printalli pikaealisust kolme sõnaga keeruline iseloomustada, kuna ainus asi, mis kindel, on muutus.

“Praegu on Printall suuteline teenindama kõiki kliente, kellel on vajadus kasutada trükist kliendisuhtluse kanalina. Lojaalsete klientide vajadustest lähtuvalt oleme arendanud oma võimekust,” lisab ta. “Stabiilse arengu tulemusel on Printallist saanud Skandinaavia kõige mitmekesisema tootevalikuga trükikoda.”

Liivamägi sõnul on 45 aastat inimese eluaega võrreldes alles noorukiiga. “Seega me tunneme ennast tugeva ja elujõulisena ning kavatseme teha veel palju tähtsaid ja ümbritsevat positiivselt muutvaid asju koos oma klientidega,” lisab ta.

Raha ja sõbrad lahkuvad, kui neid hoida ei oska

Juhan Särgava, 25aastase Saidafarm OÜ omanik ja juhatuse liige

Tähistame tähtpäevi, aga prassimist ei planeeri. Pühendume oma töötajate austamisele.

Ettevõtte väärtusest on kila-kola väiksem osa, nii ca 40%. Tähtsam osa ettevõtte väärtustest on asjatundlik, oskuslik koostöö. Selles peab olema usaldust, pühendumust. Need, kes hoolivad enam ettevõttest, peavad saama ka enam hoolivust ettevõttelt.

Põllumajandus läheb korda tervele külale, kuis ühe või teise käsi käib. Ettevõtte muredele leidub alati kaasatulijaid. Töötajad vajavad mõtestatud eesmärki ja kindlustunnet. Meil on selleks mahepõllumajandus, millel on ka klientide soosing. Ettevõtluseks tarvilik raha asub kliendi taskus ja see on tarvis vahetada oma jogurtite, juustude jms vastu. 

Edu määrab ka asjalike, vastastikku austavate koostööpartnerite leidmine ja hoidmine, mis on kahtlemata suur kunst! Nii raha, sõbrad kui ka varandus lähevad ära, kui sa neist hoolida ei oska. Lähevad ära nende juurde, kes paremini hoolivad.

Edu aluseks naiselik intuitiivsus

Raili Kadak, 25aastase OÜ Luisa Tõlkebüroo omanik ja juhatuse liige

Kindlasti on firma edu üheks olulisemaks teguriks juhtkonna oskus valida meeskonda õigeid inimesi. Kui meeskond on pädev, lojaalne ja entusiastlik, on pool võitu juba olemas.

Firma nägu ongi tema inimesed ning vastupidi. Kindlasti mõjutab ettevõtte arengut sisekliima ja töötajate omavahelised suhted. Ma usun, et ükski meie töötaja ei käi tööl, hambad ristis, ainult selleks, et raha teenida.

Teine edu pool on rahulolevad kliendid.

Luisa Tõlkebüroo kõik omanikud on naised. Seetõttu peame firma pikaajalise edu aluseks ka naiselikku intuitiivsust, alalhoidlikkust, väikseid riske ja võimet lugeda ridade vahelt ning teha õigeid otsuseid. Samuti on oluline see, et ettevõtte omanikud on tööprotsessi kõrval, suhtlevad töötajatega ning lahendavad jooksvalt probleeme.

Lugu ilmus 1. veebruari Juubeli erilehes.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    08. February 2017, 14:25
    Otsi:

    Ava täpsem otsing