Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Miks Soome start-upid nii edukad on?
Vihased linnud punasel vaibalFoto: Scanpix/Reuters
Väljaanne Forbes imestab Soome idufirmade edu üle ning toob välja kolm põhjust, miks investorid neile vastu panna ei suuda.
Soome on tuntud oma tehnoloogiaettevõtete poolest: Nokia kunagine edulugu pole üllatuseks kellelegi. Samas on viimase kümnendi jooksul Soome juurde tekkinud väga palju tehnoloogiaidufirmasid, mis pärast edukat algust on sama edukalt ka maha müüdud. Lisaks tõestavad numbrid, et Soome ettevõtteid saadab tõesti edulugu: 10% eelmisel aastal edukalt maha müüdud idufirmadest on Soome päritolu.
Forbes kirjutab, et viimasel viiel aastal on Soomes maha müüdud vähemalt üks üksarvik ehk ettevõte, mille väärtus vähemalt miljard dollarit.
Soome kaubandus- ja investeerimisagentuuri Finpro juhi Markus Suomi sõnul kipub viimasel ajal Soome start-upidega olema nii, et need müüakse enne maha, kui need jõuavad börsile minna.
Helsingist on saanud justkui idufirmade Meka. Praegu tegutseb Soome pealinnas üle 500 start-upi, kusjuures eriti populaarsed on just mänge arendavad start-upid. Rovio, mis arendab kultusmängu staatusesse jõudnud Angry Birdsi, on ehk tuntuim näide.
Väljaanne Forbes toob välja kolm peamist põhjust, miks investoreid Soome start-upe nõnda hindavad ja armastavad.
Asjalik suhtumine. Investorid hindavad, et Soome idufirmad on tulevikule orienteeritud ning mõistavad oma tegevuse võimalikke tagajärgi.
Valitsus on toetav, ent ei suru end peale. Soome valitsus on rõhutanud, et soodsa ning sõbraliku keskkonna loomine on idufirmade eduks hädavajalik. Nii on loodud erinevad mentorlusprogrammid, mis peaksid aitama tulevasi ettevõtjaid nende teel. See tähendab, et Soome valitsus lihtsalt ei räägi, et ettevõtlust oleks tarvis juurutada, vaid paneb käed usinalt ka külge. Sealjuures pole aga valitsuse survet ülemäära tunda.
Fokuseeritus. Forbes kirjutab, et Soome idufirmade edu taga võib näha ka seda, et inimesed on väga fokuseeritud ning suunavad raha õigetesse valdkondadesse. See tähendab, et esimese asjana ei osteta endale viimase peal tehnikat ega üürita uhkeid ja peenutsevaid kontoriruume. Selle asemel läheb inimeste võhm ideedesse ning see aitab neil ka edu saavutada.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.