Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Norma emafirma sai kartelliasjas kopsaka trahvi

    Rooliratas Honda autos. Foto on illustratiivne.Foto: Scanpix/Reuters

    Autode turvavarustuse tootja Norma emafirma Autoliv sai Euroopa Komisjonilt ühes veel nelja firmaga keelatud kokkulepete tõttu kopsaka trahvi.

    Trahvi said lisaks Autolivile veel turvavarustuse tootjad Tokai Rika, Takata, Toyoda Gosei ning Marutaka, mis kõik osalesid kas ühes või enamas kartellis. Keelatud kokkuleppeid tehti turvavööde, turvapatjade ning roolirataste müügil Jaapani autotootjatele, tarned toimusid Euroopas.
    Kõik viis tootjat tunnistasid üles, et on kartellides osalenud ning olid nõus asja kokkuleppe korras lõpetama. Takata pääses kolme kartelliga seotud trahvist, kuna avaldas Euroopa Komisjonile selle olemasolu. Samal põhjusel pääses ühe kartelliga seotud trahvist Tokai Rika.
    „Turvavööd ja turvapadjad kaitsevad igapäevaselt elusid ning on elutähtsal kohal kõikides ELi autodes. Trahvi saanud viis tarnijat pidasid ühiselt salasepitsusi, et nende osade müügist teenitud kasumit suurendada. See võis tõsta nende autoosade hinda mitme Euroopas autosid müüva tootja jaoks,“ ütles konkurentsivolinik Margrethe Vestager pressiteates. Ta rõhutas, et komisjon ei tolereeri Euroopa tarbijaid mõjutavaid kartelle, isegi siis, kui kartellitegevus toimub Euroopast väljas.
    Viis turvavarustuse müüjast koordineerisid omavahel hindu või kaubaturge ning vahetasid ka tundlikku teavet. Koostööd tehti kauba müügil Toyotale, Suzukile ning Hondale Euroopa majanduspiirkonnas. Otsus kartell moodustada ning selle käigushoidmine toimus väljaspool Euroopat, peamiselt Jaapanis – peamiselt kohtumistel tarnijate kontorites, ent ka restoranides ja hotellides ning e-kirja teel. Koostöö elavnes perioodidel, mil autotootjad küsisid täpsemaid hinnapakkumisi.
    Euroopa Komisjoni teatel võis kartellil olla märkimisväärne mõju Euroopa tarbijatele, kuna ligikaudu üks üheteistkümnest Euroopas müüdud autost on pärit Jaapani tootjalt. Lisaks on kõikidel asjasse segatud Jaapani autotööstustel Euroopas tehased.
    Kokku jagati asjad nelja erinevasse kartelli. Eesti firma Norma emaettevõte Autoliv sai karistada kokku kolmes asjas. Esiteks trahviti firmat 265 000 euroga Toyotale turvavööde müügiga seotud asja eest. Pea 5 miljonit eurot trahvi tehti firmale Toyotale turvapatjade müügiga seoses ning 2,9 miljonit eurot Hondale turvavööde, turvapatjade ning roolirataste müügiga seoses. Kokku ulatus trahvisumma seega üle 8 miljoni euro.
    Autoliv andis pressiteates mõista, et sellega ei pruugi firma kulud veel piirduda – lõpule jõudis küll teatud osa uurimisest, mis on seotud kahe tootjaga, ent märkimisväärne osa uurimisest on veel ees. Kui suur trahvisumma firmale veel käimasolevas uurimises seada võidakse, pole veel selge, ent Autolivi teatel on see ilmselt suhteliselt kopsakas ning mõjutab märkimisväärselt firma äritulemusi.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Suur diil lukus: Novavax ja Sanofi käivitavad uute vaktsiinide arenduse
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.