Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toidu e-äris võidab see, kellel on kõige vähem nõrkusi
E-Selveri juht Gunnar Obolenski ja Järve Selveri e-poe komplekteerijaFoto: Raul Mee
E-Selveri kullertellimuste maht on kasvanud nii suureks, et enam ei õnnestu kõikidele klientidele samal päeval kaupa kohale toimetada, tunnistas e-Selveri juht Gunnar Obolenski.
Obolenski lubab, et praegune eesmärk ongi suuta kõik kliendid tellimuse esitamise päeval ära teenindada - edaspidi on sihiks, et kuller jõuaks kaubaga kliendini juba mõne tunniga.
Toidu e-kaubandus on väga ajakriitiline äri, ütleb Obolenski. "Inimesed on usaldanud meile peolaua katmise ja pere toitmise. Kui kuller jääb hiljaks, siis on rikutud nii peomeeleolu kui pere õhtusöögiplaanid," rääkis ta.
Vigade tekkimise põhjuseid on tema sõnul mitmeid, kuid enamasti on need tehnilised probleemid - kuller seisab samamoodi ummikutes nagu iga teine inimene, ka avariide, elektrikatkestuste, internetiühenduse ja pangamakse häirete eest ei ole keegi rohkem kaitstud.
"Toidu e-äris võidab ilmselgelt see, kellel on kõige vähem nõrkusi. Kui arvestada, et iga päev tuleb komplekteerida mitu tuhat kaubarida, siis on võimalik, et mõni oluline asi jääb märkamata," selgitab Obolenski.
Samas on ka konkurents ülitihe. "Kui üks toidupood ei vasta ootustele, siis järgmine kauplus on 15 minuti kaugusel, järgmine e-pood aga vaid hiirekliki kaugusel."
Lisaks veel Cleveron, kellel on kavas juurutada kodupakiautomaadid.
"Me ei kahtle, et need on ülimugavad ja innovaatilised. Kuid ebaselge on, kes ja kuidas kodupakiautomaadi soetamise/teenindamise kinni maksab?" arutleb Obolenski. "Kui Cleveroni ärimudel tagab märkimisväärse kokkuhoiu nii ettevõttele kui ka kliendile, ennustan tulevikus kindlasti suurt edu. Väikest ostukorvi ei pruugi olla tasuv tellida."
Obolenski ootab kodupakiautomaate huviga: "Ei tea, kas sinna tuleb ka sügavkülm, mis on väga kallis lahendus. Kuidas tuvastatakse kliendi vanus, kui tellimuses on vanuse piiranguga tooted, näiteks alkohol ja tubakas? Täna vastutab kuller selle eest, et paki võtab vastu inimene, kellel on selleks ka õigus." Loetleb Obolenski küsimusi, mis tuleb ära lahendada.
Lõppkokkuvõttes oleme uute lahenduste osas väga avatud ja tutvume kõikide erinevate projektidega, mis nii Eestis kui ka väljaspool tehakse.
Millised uued lahendused ja plaanid e-kaubandust ootavad, loe intervjuust
e-Selveri juhi Gunnar Obolenskiga Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.