Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uute sõiduautode müügi kasv on taltunud
Eesti tänavatele ja teedele lisandus mais 2568 uut sõiduautot.Foto: Andras Kralla
Eestis jätkus kasv uute sõiduautode turul ka mais, aga veidi aeglasemalt kui tänavu keskmiselt, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit.
Maikuus müüdi Eestis 2568 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta maikuu müügi 1,8%. Selle aasta viie kuuga on Eestis müüdud kokku 11 624 uut sõiduautot ehk 11% enam kui möödunud aasta samal perioodil.
Kevade saabudes on AMTELi andmetel veidi langenud ka maasturite osakaal ja mais oli populaarseim segment väiksem keskklass 25,6%, millele järgnesid keskmised maasturid (19,2%) ja väiksemad maasturid (14,5%). Hübriide eelistasid tarbijad 116 korral ja elektriautosid läks kaubaks üks. Uusi gaasiseadmega (CNG ja LPG) sõidukeid müüdi vastavalt neli ja kaks. Eksporti läks 82 autot.
Jätkuval troonivad automarkidest edetabeli tipus Toyota ja Škoda, vastavalt 365 ja 333 müüdud sõiduautoga. Kolmandale kohale tõusis maikuus Kia, mida anti klientidele üle 222. Mudelitest oli populaarseim Škoda Octavia 121 müüdud autoga. Järgnesid Kia Sportage 86 ja Kia Cee'd 84 autoga.
AMTEL märkis, et tempokas tõus jätkus maikuus tarbesõiduktite turul ja neid müüdi kokku 658 ehk 23% rohkem kui möödunud aasta mais. Kokku on tänavu viie kuuga tarbijad ostnud 2922 tarbesõidukit, mis ületab mullu sama perioodi müügi 11,4%. Populaarsemate markide edetabeli tipus on Prantsuse autotootjate tarbesõidukid - esikoha vallutas Citroen 101 sõidukiga, järgnesid Renault ja Peugeot vastavalt 77 ja 75 müüdud tarbesõidukiga. Veokite segmendis olid teistest edukamad Scania 35 ja Volvo 25 müüdud veokiga.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.