Kui ühest kliendist saab mitu: kuidas disainida oma äri ümber

    Seekordse Infopankuri teema on andmete kasutamine teenusedisainis ja äriprotsesside kaardistamisel. Stuudios on Eesti Raudtee kommertsosakonna juhataja Arthur Raichmann (pildil vasakul), IT-protsesside ja teenuste grupi juht Mailis Alt-Adamson ning KPMG digivaldkonna juht Virgo Riispapp (pildil paremal). Saatejuht on Sigrid Kõiv.

    Sanktsioonide tõttu on raudteeveo turgu ümber mängitud ning turule on tulnud uusi ettevõtteid. Arthur Raichmann rääkis, et infosüsteemide kasutamise vaates tekib nii olukord, kus ühe või kahe kliendi asemel on nüüd viis või kuus klienti. „Kui koostööpartnereid on vähe, siis on ka teenus väga nende keskselt disainitud. Kui on aktiivseid veoettevõtted on juba grammike rohkem, siis tuleb teenusedisain üle vaadata,“ ütles Raichmann

    Mailis Alt-Adamson rääkis, et Eesti Raudtees on praegu käimas mitu digitaliseerimishüpet ning vaatama ei peaks ainult väliskliente, vaid teenuseid tuleb disainida ka organisatsiooni sees kasutamiseks.

    „Kui kaardistatakse protsesse, siis on ülemustel tavaliselt mingi oma nägemus. Kuid tuleb mõelda, mida peamine kasusaaja sellest saab, kas tema motivatsioon on nii hea, et ta tuleb selle muudatusega kaasa. Andmed näitavad, mis tegelikult toimub,“ kirjeldas ta. „Pidevas muutumises tuleb meeles pidada, et väärtus tuleb inimesest. Mida rohkem inimesed tahavad protsesse disainida ja parandada, seda rohkem väärtust tekib ka organisatsiooni jaoks.“

    Teenusedisain ei saa Virgo Riispapi hinnangul kunagi valmis: „Sa parandad üht asja, muud teist, teed kolmanda ideaalilähedaseks ja selle käigus on tegeliku lahendusekeskkond täielikult muutunud ning siis tuleb otsast peale hakata.“ Oluline on protsessides vältida pudelikaelte tekkimist, et kui ühte inimest ei ole, siis jääb äri seisma.

    • Infopankur
    • 14.06.2023
    KIIRUS:
    Kui ühest kliendist saab mitu: kuidas disainida oma äri ümber
  • Hetkel kuum